Καταρρακωμένη ψυχολογία, μηδενική κίνηση και άδεια αγορά ήταν η εικόνα της εμπορικής αγοράς του Βόλου τις ημέρες των πυρκαγιών, ημέρες όμως που υπήρχαν εκπτώσεις στα καταστήματα της πόλης. Οι Βολιώτες παρόλα αυτά χωρίς καμιά ψυχολογία δεν έφτασαν στα καταστήματα και δεν έκαναν αγορές. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή έκανε λόγο για μια πλήρως απορυθμισμένη αγορά από τον Μάιο, ενώ μέχρι στιγμή οι εκπτώσεις δεν έχουν αποδώσει όπως ήλπιζαν οι έμποροι.
Οι εκπτώσεις στην εμπορική αγορά του Βόλου ξεκίνησαν στις 10 Ιουλίου, ωστόσο από τη μια ο ακραίος καύσωνας, από την άλλη οι πυρκαγιές σε Βόλο και εν γένει στη Μαγνησία, αποτέλεσαν ανασταλτικούς παράγοντες για τους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους.
«Δυστυχώς μας ήρθε το ένα γεγονός μετά το άλλο, η αγορά είναι πλήρως απορυθμισμένη και από τον Μάιο και μετά, με τις δύο εκλογικές αναμετρήσεις, τον Ιούλιο με τις ακραίες καιρικές συνθήκες, με τις φωτιές μέσα στον Βόλο δεν υπήρξαν οι προϋποθέσεις για να μπορέσουμε να κάνουμε μία καλή εκκίνηση για τις εκπτώσεις. Κι αυτό φάνηκε. Δεν υπάρχει η δυναμική που αναμέναμε, κινούμαστε σε πιο χαλαρούς ρυθμούς, ελπίζουμε να αντιστραφεί όλο το κλίμα, καθώς είναι μεγάλη περίοδος η εκπτωτική, τελειώνει 31 Αυγούστου, έχουμε δηλαδή σχεδόν δύο μήνες εκπτώσεις», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Απόστολος Οντόπουλος.
Σύμφωνα με τον ίδιο τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων παραδοσιακά οι καταναλωτές κινούνται πιο διερευνητικά, προσπαθούν να εντοπίσουν προσφορές και όσο περνά ο καιρός, όλο αυτό γενικότερα ωριμάζει και αποτυπώνεται στα ταμεία των εμπόρων.
Μέχρι στιγμή όμως κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει με τις ελπίδες όλων να είναι στραμμένες στον Αύγουστο, το μήνα που παραδοσιακά είναι μήνας αδειών.
« Είναι ένας μήνας που ευνοεί αρκετά συγκεκριμένους κλάδους εμπορικούς, όχι τόσο πολύ κάποιους άλλους, αλλά αυτό αντισταθμίζεται με τις εκπτώσεις», σχολίασε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, ο οποίος αναμένει ο ίδιος όπως και όλοι οι έμποροι πως θα κυλήσει αυτή η περίοδος, με τον προβληματισμό ωστόσο να είναι υπαρκτός, καθώς «χάθηκε» επί της ουσίας ο Ιούλιος.
«Το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου ήταν αρκετά καλό, δηλαδή το δεκαήμερο πριν ξεκινήσουν οι εκπτώσεις. Από τη στιγμή που ξεκίνησαν οι εκπτώσεις, καθώς η έναρξη συνέπεσε με τις ακραίες καιρικές συνθήκες, που πραγματικά ήταν πολύ δύσκολη η πρόσβαση στην αγορά από μεγάλη μερίδα πολιτών που είτε ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικίες, είτε αντιμετωπίζουν προβλήματα, αλλά αλλάζουν και οι προτεραιότητες. Ακόμη και σε νεότερες ηλικίες που μπορούν να κυκλοφορήσουν ενδεχομένως πιο εύκολα σε σχέση με άλλες ηλικίες βλέπουμε ότι κι εκεί το ενδιαφέρον μεταφέρεται αλλού», επεσήμανε.
Η εικόνα στην αγορά της πόλης ωστόσο ήταν τραγική τις ημέρες των πυρκαγιών. Παρά τις εκπτώσεις, οι φωτιές στον Βόλο άδειασαν κυριολεκτικά την αγορά της πόλης.
«Η αγορά ήταν άδεια, η ψυχολογία ήταν καταρρακωμένη, οι προβληματισμοί ήταν πάρα πολύ έντονοι κι αυτό αποτυπώθηκε στην κίνηση της αγοράς», είπε ο κ. Οντόπουλος.
Την 1η Σεπτεμβρίου η Λευκή Νύχτα
Παρά το γεγονός ότι οι έμποροι διανύουν μία δύσκολη περίοδο, ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου ήδη έχει πάρει τις σχετικές αποφάσεις και έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες προκειμένου να διοργανωθεί και φέτος η Λευκή Νύχτα. Όπως ανέφερε ο κ. Οντόπουλος, η Λευκή Νύχτα θα πραγματοποιηθεί την 1η Σεπτέμβρη και φέτος ο Σύλλογος και οι έμποροι θα είναι πιο οργανωμένοι, ενώ θα γίνουν περισσότερα events σε περισσότερα σημεία της αγοράς της πόλης.
«Η Λευκή Νύχτα έχει γίνει ένας θεσμός που ευνοεί αρκετά τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές και κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση έτσι ώστε να δώσουμε στον κόσμο μια γιορτή για να μπορέσει να ξεφύγει από τα προβλήματα της καθημερινότητας κι από την άλλη οι έμποροι να μπορέσουν να κάνουν «ταμεία»», κατέληξε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου






























