Απάτη με ψεύτικο e-mail της ΔΕΗ !

Άγνωστοι προσπαθούν να εκμαιεύσουν στοιχεία και χρήματα από συμπολίτες

Έναν… εύκολο τρόπο να εκμαιεύσουν προσωπικά στοιχεία αλλά ακόμη χειρότερα, να αρπάξουν μέχρι και χρήματα από λογαριασμούς βολιωτών, προσπαθούν να εφαρμόσουν άγνωστοι δράστες που αποστέλλουν σε διευθύνσεις ηλεκτρονικών ταχυδρομείων, μήνυμα με το οποίο αρχικά υπόσχονται να επιστρέψουν οφειλή της ΔΕΗ. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, γίνονται εύκολα πιστευτοί, καθώς αρκετοί είναι οι συμπολίτες που έχουν επικοινωνία με την επιχείρηση σε επίπεδο αιτήσεων και ρυθμίσεων οφειλών… Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ που παρουσίασε το «Ράδιο-Ένα 102,5» στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, ένα e-mail που προέρχεται υποθετικά από τη ΔΕΗ (φτιαγμένο με λογότυπα αλλά και mail που παραπέμπει στην επιχείρηση [email protected]), φτάνει τις τελευταίες ημέρες, σε διάφορες ηλεκτρονικές διευθύνσεις χρηστών. Πρόκειται για ένα μήνυμα που φτάνει σε διάφορα e-mail, έχοντας ως θέμα «Ανακοίνωση επιστροφής» και πληροφορεί τους αποδέκτες πως έχουν επιλεγεί για να λάβουν επιστροφή συγκεκριμένου χρηματικού ποσού.
Σαφώς και οι χρήστες, όπως σε όλες τις απάτες αυτού του είδους, καλούνται στο μήνυμα να κλικάρουν σε συγκεκριμένο σημείο για να «κερδίσουν» τις παροχές. Μάλιστα, για να γίνουν πιο πιστευτοί οι δράστες της απάτες, τοποθέτησαν και λογότυπο της ΔΕΗ στο μήνυμα. Αυτό που πρέπει να κάνουν πάντως οι καταναλωτές, σύμφωνα και με τις καταναλωτικές οργανώσεις, για να προφυλαχθούν, είναι να μην ανοίξουν καν το μήνυμα. Αν το ανοίξουν, τότε μην κάνουν «κλικ» εκεί που λέει το ..α αντίθετο το μήνυμα. Η ΔΕΗ πάντως δεν έχει καμία απολύτως σχέση, ενώ είναι ενήμερη για την απάτη, αναμένοντας πιθανές εξελίξεις από τις αρμόδιες αρχές.

Ανακοίνωση της ΔΕΗ

Σε ανακοίνωσή της η ΔΕΗ για το θέμα, αναφέρει:
Κακόβουλα mail προς πελάτες

Αγαπητοί Πελάτες,
Για την ασφάλειά σας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια ηλεκτρονικής υποκλοπής προσωπικών στοιχείων των πελατών μας (Αριθμός ΑΦΜ, Αριθμός Ταυτότητας, Αριθμός Κάρτας, τριψήφιου Κωδικού Ασφαλείας), μέσω της αποστολής παραπλανητικών μηνυμάτων (phishing e-mails) για να σας χορηγηθεί δήθεν έκπτωση.
Θέλουμε να γνωρίζετε ότι αυτή η ενέργεια δεν έχει κανενός είδους έγκριση ή σχετική εξουσιοδότηση ή οποιαδήποτε άδεια παρεχόμενη από τη ΔΕΗ Α.Ε.
Σας εφιστούμε την προσοχή έτσι ώστε να μην επιλέγετε όποιο σύνδεσμο σας προταθεί χωρίς έλεγχο, να μην συμπληρώνετε προσωπικά σας δεδομένα (για παράδειγμα τραπεζική κάρτα) ή να μοιραστείτε προτεινόμενους συνδέσμους με άλλες επαφές του υπολογιστή ή της φορητής συσκευής σας. Παρακαλούμε όπως αγνοείτε και διαγράφετε αμέσως τα ύποπτα μηνύματα.
Σας υπενθυμίζουμε ότι η ηλεκτρονική πληρωμή του λογαριασμού με κάρτα γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ Α.Ε. στο προστατευμένο περιβάλλον των Διατραπεζικών Συστημάτων Α.Ε. (ΔΙΑΣ Α.Ε.). Η ΔΕΗ Α.Ε. δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανέναν τρόπο, τηλεφωνικά ή μέσω e-mail, τα στοιχεία της κάρτας σας και τους μυστικούς κωδικούς σας. Για την επίσημη ενημέρωσή σας παρακαλούμε να παρακολουθείτε τα επίσημα κανάλια επικοινωνίας της εταιρείας μας στο διαδίκτυο https://www.dei.gr/ και στο twitter το https://twitter.com/dei_gr

«Ένωση Καταναλωτών Βόλου»:
Στο διαδίκτυο η σύγχρονη απάτη

Στο διαδίκτυο, όπου πλέον, η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων περνά καθημερινά για ώρες μπροστά στον υπολογιστή, έχει μεταφερθεί η σύγχρονη απάτη, με τους επιτήδειους να σκαρφίζονται διάφορους τρόπους για να «ψαρέψουν» προσωπικά δεδομένα και οικονομικά στοιχεία ή να προσπαθούν να «ελαφρύνουν» το πορτοφόλι μας… Για το λόγο αυτό, χρειάζεται μεγάλη προσοχή, να μην απαντάμε σε άγνωστα mail στους υπολογιστές ή sms στα κινητά μας τηλέφωνα και κυρίως να μην δίνουμε προσωπικά στοιχεία σε link που υποτίθεται ότι ανήκουν στην Εφορία, Οργανισμούς, τράπεζες κλπ., και στην ουσία είναι ψεύτικες.
Τα παραπάνω τόνισε στο «Ράδιο Ένα» ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου Αλέκος Κουτσελίνης, που επισήμανε ότι η Ένωση έχει καταγράψει πάνω από 40 τρόπους ηλεκτρονικής εξαπάτησης για ανυποψίαστους.
Πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία
Όπως είπε, αυτό που έχει καταγγελθεί τις τελευταίες ημέρες, είναι κάτι που έχουν κάνει πολλές φορές με άλλες υπηρεσίες, δηλαδή στέλνουν μηνύματα με το λογότυπο της Εφορίας, μιας τράπεζας ή ενός οργανισμού, ακολουθώντας έναν αληθοφανή σύνδεσμο (link) και ζητούν από τον χρήστη να συμπληρώσει σε μια φόρμα μιας σελίδας, που δεν είναι επίσημη της υπηρεσίας ή του Οργανισμού αλλά ψεύτικη, τα προσωπικά τους στοιχεία ή και αριθμό πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικών λογαριασμών, ακόμη και κωδικούς πρόσβασης, υποτίθεται για να τους επιστρέψουν κάποια χρήματα.
Με τον τρόπο αυτό, ανέφερε ο κ. Κουτσελίνης, αποκτούν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα και τη δυνατότητα πρόσβασης σε λογαριασμούς.
«Η απάτη του τύπου αυτού λέγεται fishing («ψάρεμα») και δεν είναι λίγοι αυτοί που «τσιμπούν», όπως έχει καταγραφεί από περιπτώσεις δήθεν μηνυμάτων του υπουργείου Οικονομικών που υποτίθεται επιστρέφει χρήματα φόρων, από τραπεζών για να μην κλείσει λογαριασμός κλπ.», ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών.

Άμεσο δάνειο με χαμηλό επιτόκιο!
Σύμφωνα με προχθεσινή καταγγελία, εστάλη μήνυμα από το εξωτερικό για άμεση και εύκολη χορήγηση δανείου από 9.000 ως 900.000 Ευρώ με 2% επιτόκιο. «Συνήθως τα μηνύματα που είναι από το εξωτερικό δεν έχουν σωστή ορθογραφία και σύνταξη και αμέσως πρέπει να καταλάβουμε ότι πρόκειται για απάτη και να μη δώσουμε σημασία», συστήνει ο Αλέκος Κουτσελίνης.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών δήλωσε ότι στις Νιγηριανές απάτες ζητείται να πληρώσουμε ένα ποσό σε έναν λογαριασμό για να πάρουμε κάποια χρήματα, ενώ υπάρχουν οι ¨κερδισμένοι¨ λαχείων με έπαθλα βίλες ή λίρες, με πωλήσεις – ευκαιρίες μέσω ίντερνετ, καθώς και πολλές ακόμη μέθοδοι.
Ο ίδιος συστήνει στους καταναλωτές να αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται για απάτη, να μην κοινοποιούν προσωπικά και οικονομικά στοιχεία σε κανέναν για κανέναν λόγο. Η Ένωση Καταναλωτών τονίζει ότι κανένας οργανισμός και καμία υπηρεσία ή τράπεζα δεν θα ζητήσει τα προσωπικά τους στοιχεία ηλεκτρονικά, παρά μόνο αν τους ζητήσει να πάνε από την υπηρεσία.
Να μην απαντούν στα μηνύματα
Επίσης οι καταναλωτές δεν πρέπει να απαντούν σε e mail ή sms αγνώστων, διότι πιθανόν να χρεωθούν με κοστοβόρα μηνύματα. Στα e mail όταν υπάρχει παραπομπή σε link δεν πρέπει να μπαίνουν, διότι εκτός της υποκλοπής των σχολείων αν συμπληρώσουν μια φόρμα που τους ζητείται, υπάρχει περίπτωση να είναι ιός που θα τους καταστρέψει τον υπολογιστή.
Ο Αλ. Κουτσελίνης τόνισε ότι πρέπει οι χρήστες και καταναλωτές να είναι υποψιασμένοι και να ξέρουν ότι κανείς δεν τους χαρίζει χρήματα και να χρησιμοποιούν ασφαλείς σελίδες για τις αγορές τους.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.