Ζεσταίνουν τις μηχανές των τρακτέρ και των αγροτικών τους μηχανημάτων οι παραγωγοί, προκειμένου να προχωρήσουν σε αποκλεισμό του επιβατικού και του εμπορικού λιμανιού του Βόλου αύριο το πρωί.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γνωστοποιηθεί περίπου στις 10 αγρότες, κτηνοτρόφοι, μελισσοπαραγωγοί θα προχωρήσουν σε αποκλεισμό αρχικά του επιβατικού λιμανιού και στη συνέχεια του εμπορικού, ενώ οι αλιείς με τα σκάφη τους θα κλείσουν το λιμάνι διά θαλάσσης, ενώ σκοπός είναι και ο συμβολικός αποκλεισμός του Τελωνείου Βόλου. Στο λιμάνι θα βρεθούν με τρακτέρ και αγροτικά μηχανήματα παραγωγοί από την υπόλοιπη Θεσσαλία, όπως τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα, αλλά και αρκετοί από το μεγάλο μπλόκο της Νίκαιας.
Αγρότες από τον Ριζόμυλο έχουν προγραμματίσει στις 8.30 το πρωί συγκέντρωση με τρακτέρ και άλλα μηχανήματα και μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού Βόλου – Λάρισας θα κινηθούν προς το λιμάνι και το τελωνείο.
Επίσης παραγωγοί από το μπλόκο των Μικροθηβών την ίδια ώρα με δεκάδες τρακτέρ σε πρώτη φάση θα κατευθυνθούν στο επιβατικό λιμάνι αποκλείοντάς το συμβολικά και προκειμένου να μην δημιουργηθούν προβλήματα και προστριβές με επιβάτες των θαλάσσιων μέσων από και προς τις Σποράδες, θα κατευθυνθούν στο εμπορικό λιμάνι αποκλείοντάς το για ορισμένες ώρες.
Οι παραγωγοί του μπλόκου της Νίκαιας σήμερα το απόγευμα θα συνεδριάσουν για να εξετάσουν τη στάση τους αναφορικά με το λιμάνι, καθώς οι πιο «μετριοπαθείς» ζητούν ο αποκλεισμός να έχει συμβολικό χαρακτήρα τόσο στο λιμάνι όσο και στο τελωνείο, ενώ οι λιγότερο μετριοπαθείς αναμένεται να προτείνουν πιο δυναμικές μορφές κινητοποίησης. Πολλά θα εξαρτηθούν και από το πώς θα τους «υποδεχθούν» οι αρχές αφού εάν όλα κυλήσουν ομαλά τα αίματα δεν πρόκειται να ανάψουν.
Διαμαρτυρία και των αλιέων της Μαγνησίας
Στην κινητοποίηση θα συμμετέχουν και οι αλιείς της Μαγνησίας οι οποίοι θα προχωρήσουν σε συμβολικό αποκλεισμό του λιμανιού με τα σκάφη τους, διεκδικώντας την επίλυση μιας σειράς αιτημάτων.
Συγκεκριμένα ζητούν την άμεση καταβολή της δεύτερης δόσης της αποζημίωσης από τη θεομηνία Daniel το 2023, αλλά και την άμεση και επαρκή για διάστημα 1 έτους αποζημίωση για το φαινόμενο των νεκρών ψαριών το 2024 για όλους τους αλιείς. Επίσης ζητούν την αύξηση της επιστροφής των 41 λεπτών του ειδικού φόρου κατανάλωσης λόγω της μεγάλης αύξησης της τιμής του πετρελαίου τα τελευταία χρόνια.
Να βρεθεί τρόπος αντιμετώπισης των θηλαστικών που καταστρέφουν καθημερινά τα αλιευτικά τους εργαλεία, ανατρέποντας την ισορροπία και έχοντας ως αποτέλεσμα τη μείωση των ιχθυοαποθεμάτων εκμηδενίζοντας το εισόδημά τους. Να δοθούν απαντήσεις για την αντιμετώπιση των ξενικών ειδών που έχουν εισβάλλει και στη Μαγνησία.
Να απαλλαγούν από την υποχρέωση του ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής και του τιμολογίου μέσω παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης και για τον λόγο ότι ο κλάδος και στο ΦΠΑ και στο εισόδημα φορολογείται με κριτήρια μεγέθους του σκάφους και όχι με έσοδα έξοδα. Επίσης να εξορθολογιστούν τα πρόστιμα του δελτίου αποστολής με την αναλογικότητα των προστίμων.
Τέλος ζητούν να αντιμετωπιστεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός και η υφαρπαγή – καταστροφή του αλιευτικού πλούτου με αθέμιτα εργαλεία και πρακτικές σε σχέση με τον ελληνικό αλιευτικό στόλο και την ελληνική νομοθεσία από τουρκικά αλιευτικά σκάφη των οποίων η αλίευση γίνεται πλέον και στην περιοχή μας σε απόσταση μεγαλύτερη των 6 μιλίων, όπως στην περιοχή του Στάφυλου της Σκοπέλου και της Εύβοιας.
Γιώργος Στεργίου































