Μια νέα καινοτόμο εφαρμογή που μπορεί ο κάθε τουρίστας, που επισκέπτεται την Ελλάδα, να κατεβάσει στο κινητό του τηλέφωνο και να διευκολυνθεί σχεδόν σε κάθε δυσκολία που αντιμετωπίζει, παρουσιάστηκε από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας και τη Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Βόλου.
Πρόκειται για την εφαρμογή “Traveler Rights GR” παρουσιάστηκε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου στο ΕΚΒ. Η νέα αυτή εφαρμογή ενημερώνει τον ταξιδιώτη στην Ελλάδα, για τα δικαιώματά του στις αγορές, τα ακτοπλοϊκά ταξίδια, τα αεροπορικά ταξίδια, τα ταξιδιωτικά έγγραφα, τα τέλη περιήγησης, τη διαμονή του σε ξενοδοχεία, το συνάλλαγμα κ.α. ενώ παρουσιάζει απλά και κατανοητά το νομικό πλαίσιο που διέπει τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού (μετακινήσεις, διαμονή, διατροφή, αγορές, κ.λ.π.)

Ο πρόεδρος του ΕΚΒ Θαν. Παπαδημόπουλος, δήλωσε ότι το ΕΚΒ αγκαλιάζει αυτή την νέα εφαρμογή και πρωτοβουλία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, που στόχο έχει την εξυπηρέτηση πολιτών και ταξιδιωτών, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη να αποκτήσουμε όλοι μας καταναλωτική συνείδηση.

Στη συνέντευξη παραβρέθηκαν η Πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος Ιωάννα Καρανδινάκη καθώς και ο πρόεδρος του τοπικού τμήματος της Ένωσης Βασίλης Χαλαστάρας.

Η κ. Καρανδινάκη, ανέφερε ότι η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, λειτουργεί από το 2009, ανήκει στην ΓΣΕΕ κι όπως είπε “Η κρίση μας οδήγησε να δραστηριοποιηθούμε και σε άλλους ορίζοντες για την προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτικού κοινού”. Να σημειωθεί ότι η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας έχει προτείνει να ενταχθεί στα σχολεία μάθημα για την αγωγή του καταναλωτή.

Όπως είπε, η συγκεκριμένη εφαρμογή, περιέχει τηλεφωνικό κατάλογο τουριστικών υπηρεσιών (Αεροδρόμια, Λιμάνια, Τουριστική Αστυνομία, Πρεσβείες κ.α.) που έχει ενσωματωθεί στην εφαρμογή με όλα τα στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνα, διευθύνσεις, e-mail, url).Η εφαρμογή, είναι χωρισμένη σε ενότητες και υπό ενότητες (Αεροπορικά Ταξίδια, Ακτοπλοϊκά Ταξίδια, Μετακίνηση με Ταξί, Διαμονή σε Ξενοδοχεία κ.α.), παρέχοντας πολλαπλές χρήσεις.

Σύμφωνα με την κ. Καρανδινάκη, έχει εγκατασταθεί στην ελληνική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον, ενώ ενδιαφέρον έχουν δείξει και άλλες πρεσβείες, κυρίως Ευρωπαϊκές και παγκοσμίως. Τοι περιεχόμενο της εφαρμογής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή, σε μορφή braille, σε ηχητική μορφή και στη νοηματική, στην Ελληνική και αγγλική γλώσσα, αρχικά.

Χρησιμοποιείται από όλα τα Υπουργεία στην Ελλάδα, ενώ είναι προσαρμοσμένη να παρέχει πληροφορίες σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, ευρωπαϊκή νομοθεσία και κοινοτικές οδηγίες.

Από την πλευρά της η Ντίνα Ζωγάκη, επιστημονική συνεργάτης της Ένωσης, αναφέρθηκε στην τεχνική περιγραφή της εφαρμογής.

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε δύο γλώσσες στα Ελληνικά και στα Αγγλικά και σχεδιασμένη για συσκευές ANDROID και iOS (μέσω app store και google play) και περιλαμβάνει τηλεφωνικό κατάλογο, ο οποίος διαθέτει όλες τις επαφές των τουριστικών υπηρεσιών (Αεροδρόμια, Λιμάνια, Τουριστική Αστυνομία, Πρεσβείες κ.α.), με στοιχεία επικοινωνίας, όπως, διευθύνσεις, e-mail και url. Η λειτουργία αυτή, δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να καλεί από το κινητό του με απευθείας κλήση μέσω του app, με τους ενσωματωμένους χρόνους ομιλίας του προγράμματος κινητής τηλεφωνίας που έχει επιλέξει.

Ο χρήστης μπορεί να στείλει ηλεκτρονική αίτηση μέλους στην ΕΕΚΕ, μήνυμα έκτακτης ανάγκης και να υποβάλει άμεσα το ερώτημα ή την καταγγελία του. Επίσης, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, έχει τη δυνατότητα αποστολής ενός μηνύματος S.O.S., στο οποίο κατά την αποστολή του, στις επαφές της προτίμησης του, συμπεριλαμβάνονται και οι συντεταγμένες του με GPS Tracking.
Την πρώτη ημέρα παρουσίασης η εφαρμογή “κατέβηκε” από 2.500 χρήστες, ενώ ήδη έχουν αποσταλεί τα πρώτα ερωτήματα.

Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Βόλου Βασίλης Χαλαστάρας κάλεσε τους καταναλωτές – χαμηλόμισθους, άνεργους, συνταξιούχους, νοικοκυρές, φοιτητές- που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό θέμα, να απευθύνονται στο Τοπικό Παράρτημα Βόλου της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας – στο Εργατικό Κέντρο – προκειμένου να ενημερώνονται και να λαμβάνουν τις πολύτιμες υπηρεσίες της Ένωσής , όπως ενδεικτικά, υποστήριξη και προώθηση παραπόνων και καταγγελιών για καταναλωτικά ζητήματα που τους απασχολούν ως αποδέκτες καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών τόσο κατά το στάδιο της σύναψης όσο και αυτό της εξέλιξης μίας καταναλωτικής σύμβασης.