Με ιδιαίτερη επιτυχία και τέσσερις μαθητές να κατακτούν βαθμολογία Αριστείας, μέγιστη στους 116, ολοκληρώθηκε και φέτος στο Πρότυπο Γυμνάσιο Βόλου ο διεθνής Διαγωνισμός Υπολογιστικής Σκέψης Bebras®. Πρόκειται για τη Γεωργία Σίσκου της Α τάξης, τον Ιωάννη Αλισάφη της Β τάξης, Δημήτριο Κυριαζή Γεωργούση και Παπανικολάου Νικόλαο της Α τάξης επίσης.
Ο διαγωνισμός αποτελεί μια ευχάριστη, δημιουργική και ταυτόχρονα απαιτητική πρόκληση, μέσα από την οποία οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες και πρακτικές της Πληροφορικής. Κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα που απαιτούσαν λογική ανάλυση και υπολογιστική σκέψη — δεξιότητες που, όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές ήδη καλλιεργούν μέσα από την καθημερινή τους ενασχόληση με την τεχνολογία.
Η υπολογιστική σκέψη περιλαμβάνει εργαλεία όπως η αναγνώριση και η γενίκευση προτύπων, η αφαίρεση και η διατύπωση βηματικών λύσεων, δηλαδή τεχνικές που χρησιμοποιούνται και από επαγγελματίες επιστήμονες της Πληροφορικής. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες του σχολείου και υπό την επίβλεψη εκπαιδευτικών. Η διάρκειά του ήταν 45 λεπτά, χρόνος μέσα στον οποίο οι μαθητές κλήθηκαν να ολοκληρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερες από τις διαθέσιμες δραστηριότητες. Το τελικό τεστ περιλάμβανε 10 θέματα συνολικά: 4 εύκολα (κατηγορίας Α), 3 μέτριας δυσκολίας (κατηγορίας Β) και 3 αυξημένης πολυπλοκότητας (κατηγορίας Γ). Κάθε μαθητής ξεκινούσε με 29 βαθμούς, ενώ η μέγιστη δυνατή βαθμολογία έφθανε τους 116.
Ο θεσμός του Bebras® έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα το 2019, σε πιλοτικό επίπεδο, μέσω του Εργαστηρίου Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής (LTEE lab) του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Φέτος, ο διαγωνισμός διοργανώθηκε για δεύτερη χρονιά από το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά», με τη συνεργασία σημαντικών επιστημονικών και εκπαιδευτικών ενώσεων, καθώς και την πολύτιμη συνεισφορά δεκάδων εθελοντών. Η συμμετοχή των μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Βόλου κρίνεται, όπως τονίζεται από το σχολείο, ιδιαίτερα επιτυχημένη, καθώς όχι μόνο σημειώθηκαν υψηλές επιδόσεις, αλλά καλλιεργήθηκε και ένας θετικός τρόπος σκέψης γύρω από την Πληροφορική, ως επιστήμη που μπορεί να είναι ταυτόχρονα προσιτή και συναρπαστική.































