«Ένωση Συλλόγων Γονέων Βόλου»: Αντιρρήσεις, ενστάσεις και προτάσεις για κάμερες και νομοσχέδιο

«Ανησυχούμε, προβληματιζόμαστε, διεκδικούμε» λένε οι γονείς και με αφορμή την επιστροφή στα σχολεία

Μια σειρά ζητημάτων απασχολούν το τελευταίο χρονικό διάστημα τους γονείς, οι οποίοι προσπαθούν όχι μόνο να δώσουν τις σωστές κατευθύνσεις στα παιδιά τους, αλλά και να προβληματιστούν, να αναζητήσουν λύσεις και να διεκδικήσουν.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δ. Βόλου, «το διάστημα που πέρασε, ήταν ιδιαίτερα δύσκολο απ΄ όλες τις πλευρές και για πολλούς λόγους, ωστόσο, τα μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων, μέσα από συνεχείς επαφές, διατηρώντας την ψυχραιμία και ακούγοντας τις απόψεις των ειδικών, προσπάθησαν να διαμορφώσουν άποψη, να προτρέψουν μέσω των συλλόγων όλους τους γονείς, να μείνουν ασφαλείς στο σπίτι μαζί με τα παιδιά τους και να τα ενημερώνουν συνεχώς. Έγινε προσπάθεια για καθημερινή επαφή και ενημέρωση όλων, τόσο μέσα από την αποστολή σχετικών μηνυμάτων και ανακοινώσεων στις διευθύνσεις ηλεκτρονικών ταχυδρομείων, όσο και μέσω αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Ένωσης.
Πέραν των όποιων εγγράφων και επιστολών που απευθύνθηκαν αρμοδίως απ΄το Δ.Σ., τέθηκαν ερωτήματα και υπήρξαν συνομιλίες με στελέχη του Υπ. Παιδείας, τους προϊσταμένους Εκπαίδευσης Μαγνησίας, τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους καθηγητών, δασκάλων, νηπιαγωγών κ.α., αντιδημάρχων, υπηρεσιακών και ιατρικών παραγόντων κ.α.»

Το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας

Σύμφωνα με την Ένωση Γονέων Βόλου, «σε ότι αφορά στο νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας, κοινοποιήσαμε και αποστείλαμε αρμοδίως τις θέσεις και αντιρρήσεις μας, εκφράζοντας παράλληλα και μέσω της διαβούλευσης, τις διαφωνίες μας για σειρά ζητημάτων αλλά και τακτικής του Υπουργείου. Αυτό που τονίζουμε πάντα, είναι ότι διεκδικούμε ασφαλή, ποιοτικά, δημόσια σχολεία γνώσης, δημιουργίας, κριτικής σκέψης, ένα ουσιαστικά υγιές σύστημα Παιδείας, που θα διαμορφώνει ισορροπημένες προσωπικότητες και ελεύθερα σκεπτόμενους πολίτες. Έχουμε ανάγκη για ένα σχολείο υποχρεωτικά 12χρονο, δημόσιο, δωρεάν, λαμβάνοντας υπόψη του τις σημερινές ανάγκες και δυνατότητες, για ολόπλευρη, επιστημονική μόρφωση των παιδιών μας, σε σύγχρονες υποδομές και με το κατάλληλο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Διακρίναμε ωστόσο στο νομοσχέδιο, πέραν σίγουρα κάποιων βελτιωτικών κινήσεων και υλοποίηση παράλληλα ορισμένων αιτημάτων, αρκετά στοιχεία που προκαλούν δικαίως αντιδράσεις. Περισσότερα παιδιά στην τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο! Πρωτεύουσας και δευτερεύουσας σημασίας μαθήματα Γυμνασίου που κατηγοριοποιούν την μόρφωση σε χρήσιμη και μη χρήσιμη. «Τράπεζα Θεμάτων» και συνεχείς εξετάσεις που ίσως επιφέρουν το αντίθετο από το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, ερωτήματα για την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, αφού κατά προτεραιότητα θα καλύπτονται οι θέσεις μόνο στα Ειδικά Σχολεία, ηλικιακό όριο τα 17 χρόνια για την εγγραφή σε ΕΠΑΛ (!), έναν διακρινόμενο τιμωρητικό χαρακτήρα, αβέβαιου παιδαγωγικού αποτελέσματος κ.α.»

Για την επαναλειτουργία των σχολείων και τις κάμερες

Εξάλλου, όπως τονίζεται, «αναφορικά με την επανέναρξη των σχολείων, είμαστε προβληματισμένοι και ανήσυχοι για μια σειρά θεμάτων, που αφορούν μεταξύ άλλων στην πιστή εφαρμογή αλλά και επάρκεια των όσων αποφασίστηκαν, όπως για την καθαριότητα, τη διαδικασία εκπαίδευσης, τη μετακίνηση, τον τρόπο λειτουργίας και έναρξης των σχολείων, τους κινδύνους που υπάρχουν, αλλά και τις πρακτικές δυσκολίες που αφορούν στην ασφαλή παρουσία και παραμονή στα σχολεία των παιδιών μας αλλά και των εκπαιδευτικών.
Επίσης, διαπιστώνουμε ότι το «μπαλάκι» ευθύνης για τη συμμετοχή των παιδιών στα μαθήματα, πετάγεται … στους γονείς. Ως γονείς όμως, απαιτούμε και διεκδικούμε συγκεκριμένους όρους λειτουργίας που να προϋποθέτουν εμπιστοσύνη, γιατί το υπέρτατο αγαθό της υγείας, είναι αδιαπραγμάτευτο. Θα πρέπει να διασφαλίζεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές, αντίστοιχα.
Η επίλυση αρκετών προβλημάτων που ανακύπτουν ή γίνεται προσπάθεια αντιμετώπισής τους άλλωστε, ήταν πάντα μέσα στα αιτήματά μας, όπως η έλλειψη καθαριότητας, οι ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού κλπ.
Πρέπει να διαμορφωθεί κατάλληλη κτιριακή υποδομή και να υπάρχει επαρκές, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, να διατίθεται μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, να χορηγούνται δωρεάν μάσκες και γάντια, αν και όποτε υπάρχει λόγος.
Πρέπει να τηρηθούν συγκεκριμένοι όροι και με δεδομένο ότι (σύμφωνα με τους επιδημιολόγους), θα υπάρξει και δεύτερο «κύμα έξαρσης» του ιού, ζητάμε να προετοιμαστούν τα σχολεία από τώρα σε μια σωστή βάση , ώστε να μη βρεθούμε μπροστά σε τραγικές καταστάσεις, αλλά και να υπάρξει σχεδιασμός της νέας σχολικής χρονιάς με εναλλακτικά σενάρια λειτουργίας.
Για το διάστημα που θα μείνουν ανοικτά τα σχολεία, θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχει ενημέρωση από το σύλλογο διδασκόντων προς τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών του κάθε σχολείου, που θα τους ενημερώνει για όλα τα προβλήματα που εντοπίστηκαν. Επίσης, να αποσταλεί επιστολή στη ΔΔΕ με τις καταγεγραμμένες ελλείψεις που αφορούν σε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, απευθύνοντάς τους επίσημο ερώτημα για το αν και με ποιο τρόπο θα συνεχιστεί η λειτουργία του σχολείου τους ή με ποιον τρόπο θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα.

Ιδιαίτερη είναι η ανησυχία και ο προβληματισμός μας, γεγονός που μας καθιστά αρνητικούς και αντίθετους, σχετικά με το ζήτημα της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος. Η τροπολογία του Υπ. Παιδείας, που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα από την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη, προκαλεί προβληματισμούς και ανησυχία σε όλους μας για τα όσα αφορούν στα προσωπικά δεδομένα, όπως και πολλά ακόμη ερωτήματα, όπως για το εάν υπάρχει δικλείδα ασφαλείας στη προστασία και την ιδιωτικότητα της ζωής των παιδιών. Υπήρξε διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα; Πώς προστατεύεται η διδασκαλία από κάποιον τρίτο να την παρακολουθεί ή να την καταγράφει, αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό; Εξετάστηκε η παιδαγωγική της χρησιμότητα; και μια σειρά ακόμη ερωτημάτων.»