Γ. Μπαϊρακτάρης στο Ράδιο ΕΝΑ: Οι μισές διαβάσεις στη γραμμή Βόλου – Λάρισας εκτός λειτουργίας!

Η σιδηροδρομική πολιτική έφερε το δυστύχημα στα Τέμπη δήλωσε ο μηχανοδηγός

Το γεγονός ότι η σιδηροδρομική πολιτική της κυβέρνησης τα τελευταία 3,5 χρόνια έφερε το δυστύχημα στα Τέμπη τονίζει ο Γιάννης Μπαϊρακτάρης μηχανοδηγός και μέλος της Ελεγκτικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών μιλώντας στο Ράδιο Ένα και τον Δ. Καρεκλίδη. Σύμφωνα με τον μηχανοδηγό, ο σιδηρόδρομος βρίσκεται σε εγκατάλειψη, δεν έχει δοθεί καμία προτεραιότητα σε θέματα ασφάλειας της κυκλοφορίας, ενώ έφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη γραμμή Βόλου – Λάρισας, που διαθέτει 18 αυτόματες διαβάσεις και από αυτές οι μισές δεν λειτουργούν και λόγω υποστελέχωσης, με κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων.

Ο κ. Μπαϊρακτάρης τόνισε ότι η σιδηροδρομική πολιτική που ακολουθείται το τελευταίο διάστημα και έφερε αυτό το δυστύχημα, δεν είναι αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους, καθώς η υποδομή που ανήκει στο ΟΣΕ και στο υπουργείο Μεταφορών, είναι σε μεγάλη εγκατάλειψη.
Σύμφωνα με τον μηχανοδηγό, δεν έχουν μπει σε λειτουργία εδώ και πολλά χρόνια απαραίτητοι μηχανισμοί για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, όπως η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση, η κυκλοφορία εδώ και 3,5 χρόνια ανήκει σε περασμένες δεκαετίες, κάτι που επιβαρύνει κατά πολύ την κυκλοφορία των τρένων που ανήκουν σε ιδιωτικές εταιρίες που παρέχουν εμπορευματικές ή επιβατικές υπηρεσίες.
Ακόμη ένας συντελεστής που έχει οδηγήσει στην κατάσταση αυτή, είναι η υποστελέχωση. Ο ΟΣΕ δεν μπορεί να στελεχώσει και δεν έχει τον απαραίτητο αριθμό προσωπικού για να επανδρώσει την κυκλοφορία, ανέφερε ο κ. Μπαϊρακτάρης.

«Το να ρίχνουμε σε έναν νέο στα καθήκοντά του σταθμάρχη, όλα τα βάρη ενός τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος με τόσους νεκρούς, δεν λύνει τα προβλήματα. Η κυβέρνηση δεν έχει δείξει βούληση για να εκσυγχρονίσει τον σιδηρόδρομο, παρά τις εκταμιεύσεις κονδυλίων από την ΕΕ και δεν έχει φέρει κανένα αποτέλεσμα», δήλωσε ο μηχανοδηγός.

Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει μια πολιτική και με τις εξαγγελίες δημιουργεί μια διαφορετική πραγματικότητα και τόνισε ότι προ 10 ημερών σε ερώτηση του βουλευτή Αλ. Μεϊκόπουλου για την ασφάλεια στο Τρένο Πηλίου, ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών είχε απαντήσει ότι τα στάνταρντς της ασφάλειας ήταν πολύ μεγάλα, έχοντας ο κ. Καραμανλής την απόφαση της ΕΕ που παραπέμπει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την ασφάλεια στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.

Επίσης είπε ότι το Σωματείο των Μηχανοδηγών, εδώ και 3,5 χρόνια με υπομνήματα και εξώδικα για να μπουν στάνταρντς στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου, ενώ ζήτησαν συνάντηση με τον γραμματέα του υπουργείου και τον κ. Καραμανλή και δεν έγινε τρεις φορές.

«Από το 2019 δεν έβαλε ούτε βίδα»
Ο κ. Μπαϊρακτάρης που είναι σιδηροδρομικός 40 χρόνια ανέφερε ότι αυτή η κυβέρνηση από το 2019 μέχρι και τώρα το μόνο που κάνει είναι να εξαγγέλλει διαγωνισμούς για μελέτες και επί του πρακτέου δεν έχει βάλει ούτε μια βίδα στον σιδηρόδρομο, σε σχέση με την προηγούμενη κυβέρνηση που έκανε ηλεκτροκίνηση σε όλο το δίκτυο και τελείωσε τις μεγάλες γαλαρίες της Όθρεως και του Καλιδρόμου.
Για την ηλεκτροκίνηση Βόλου – Λάρισας τόνισε ότι το έργο ξεκίνησε από την άνοιξη και το μόνο που έχει γίνει μέχρι τώρα είναι το ξήλωμα της παλιάς μετρικής γραμμής και οι ρυθμοί είναι παρά πολύ αργοί, υπάρχουν ανατιμήσεις πρώτων υλών και δεν γνωρίζει ποια είναι η πολιτική της εταιρίας που έχει αναλάβει το έργο.

Μεγάλη υποστελέχωση
Εκτός από το γεγονός ότι δεν έχει δοθεί η απαραίτητη σοβαρότητα στα κομμάτια ασφάλειας της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας από μεριάς της Υποδομής, του ΟΣΕ και του υπουργείου, υπάρχει υποστελέχωση, ανέφερε ο μηχανοδηγός.
Ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ολοκληρώσει το σύστημα GSM για τις επικοινωνίες, ο ΟΣΕ δεν το έχει κάνει χρήση και τα αποτελέσματα της πολιτικής αυτής φαίνονται στο δυστύχημα, επισήμανε ο κ. Μπαϊρακτάρης.
Ο συνδικαλιστικός κόσμος είχε προειδοποιήσει για την κατάσταση με απεργίες, υπομνήματα και εξώδικα, ανέφερε.

Για την υποστελέχωση είπε ότι το υπουργείο γνώριζε ότι σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα υπήρχαν ελλείψεις προσωπικού. Εκτός από το ότι περίμενε μέχρι τελευταία στιγμή για να βγάλει διαγωνισμούς προσλήψεων, δημιούργησε πρόβλημα με παλιούς έμπειρους σταθμάρχες που έφυγαν άρον άρον, διότι τους μετακίνησε από τον Βόλο και δεν άντεξαν μετά από τόσα χρόνια ενώ θα ήθελαν, να στηρίξουν την υπηρεσία τους.

«Βεβιασμένα έγιναν συμβάσεις με μπλοκ παροχή υπηρεσιών, έγιναν ταχύρυθμα σεμινάρια και εκπαιδεύσεις και το νέο προσωπικό βγήκε στην κυκλοφορία, κάτι που δεν έγινε ποτέ στην ιστορία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου», επισήμανε ο συνδικαλιστής.
Στην κατηγορία αυτή ανήκει και ο σταθμάρχης της Λάρισας, που έκανε κατάρτιση και πρακτική από τον Μάρτιο του 2022 και ανέλαβε καθήκοντα από τον Ιανουάριο του 2023, ενώ δεν είναι ο μοναδικός σε θέση ευθύνης με λίγη εμπειρία κάτι που γνωρίζει το υπουργείο και έγιναν κατ’ εντολήν.

Οι μισές διαβάσεις Βόλου – Λάρισας εκτός λειτουργίας!
Ο μηχανοδηγός δήλωσε ότι από τις αυτόματες διαβάσεις σε 61 χλμ. γραμμής Βόλου – Λάρισας, τουλάχιστον οι μισές δεν δουλεύουν, δηλαδή από τις 18 οι εννέα είναι εκτός λειτουργίας (!), με αποτέλεσμα να υπάρχει άμεσος κίνδυνος ατυχημάτων.
Για να αποφευχθούν τα ατυχήματα οι μηχανοδηγοί μειώνουν ταχύτητα στις διαβάσεις και πηγαίνουν με 6 χλμ./ώρα.
Ο κ. Μπαϊρακτάρης τόνισε ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της υποστελέχωσης, καθώς όλα αυτά τα χρόνια ο σιδηρόδρομος δουλεύει με όσο το δυνατόν λιγότερο προσωπικό στο κομμάτι της υποδομής.
«Όταν αυτό δεν έχει αντίβαρο μια τεχνολογική ανάπτυξη σε συστήματα ασφαλείας, είτε για τις αυτόματες διαβάσεις, είτε για τη φωτοσήμανση, όλα αποβαίνουν σε βάρος της ασφάλειας», ανέφερε.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.