Γ. Ξηραδάκης στο Ράδιο ΕΝΑ: «Αμαυρώθηκε το επιχειρηματικό σκηνικό με την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι Βόλου»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Ζήτησε να εκδιωχθεί ο υπεύθυνος από κάθε θέση του δημοσίου τομέα

Για αμαύρωση του επιχειρηματικού σκηνικού της χώρας μιλά ο ναυτιλιακός οικονομολόγος και αντιπρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου, Γιώργος Ξηραδάκης, για το θέμα ακύρωσης του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου.

Επισήμανε ότι κανείς δεν επιθυμεί να ακυρώνονται τέτοιοι διεθνείς διαγωνισμοί και σε περίπτωση που έγινε κάποιο λάθος, θα πρέπει να εξεταστεί το πώς δεν θα επαναληφθεί. «Πιστεύω ότι για να πάει να το ακυρώσει το ΤΑΙΠΕΔ ουσιαστικά αναγνωρίζει ένα δικό του λάθος και αυτός που το έκανε έδρασε κατά του εθνικού συμφέροντος. Ουσιαστικά τραυματίζει μια από τις κύριες πηγές εσόδων που είναι η ανάπτυξη της θαλάσσιας οικονομίας και της ακτοπλοΐας. Πρέπει να βρεθεί και να εκδιωχθεί από οποιαδήποτε θέση υπάρχει στο δημόσιο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επίσης έκανε λόγο για έναν ανταγωνισμό μεταξύ μεγάλων παικτών στα ελληνικά λιμάνια για να βρίσκονται στο καλύτερο σημείο ώστε να εξάγουν προϊόντα προς την κεντρική Ευρώπη. Αυτός ο «πόλεμος» θα φέρει ιδιαίτερα αποτελέσματα – πλεονεκτήματα για την Ελλάδα.

«Το όραμα της Ελλάδας είναι πώς θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μεγάλους πυλώνες για να βοηθάμε το διεθνές εμπόριο. Πόσο μάλλον που τα πράγματα εξελίσσονται τόσο γρήγορα. Πλέον η Ανατολική Ευρώπη πάει ραγδαία μπροστά, έχοντας την Κροατία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και τόσα άλλα μέρη να είναι κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες για το μέλλον των μεταφορών και αναφέρομαι στο κοσμοϊστορικό, εάν προκύψει μόνιμη ειρήνη στη Μέση Ανατολή, τι θα γίνει στον Πειραιά, με τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ και κράτη της Δύσης ή από την Κίνα και άλλα κράτη της Ασίας, ώστε να χτιστεί και πάλι η Γάζα, η Συρία και ο Λίβανος.

Θα αφήνουν τα φορτία τους είτε στον Βόλο, την Ηγουμενίτσα, την Πάτρα, τον Πειραιά, το Ηράκλειο είτε σε όλη την ακτογραμμή. Όταν τα φορτία αυτά έρχονται στον Πειραιά, δεν παραμένουν εκεί για καιρό. Στο 80% έρχονται μικρότερα πλοία που χωράνε 25.000 κοντέϊνερς και θα μεταφέρουν είτε στα Βαλκάνια είτε σε άλλα μέρη της Μεσογείου και της Ευρώπης» υπογράμμισε ο κ. Ξηραδάκης. Σύμφωνα με τον ίδιο είναι αδιάφορο γεγονός ότι δεν υπάρχουν δασμοί σε προϊόντα από κινεζικές πλατφόρμες που έρχονται στην Ευρώπη, γιατί το επίδικο είναι η ανάπτυξη των ελληνικών λιμανιών και ο Βόλος να μην αποτελεί ένα πάρκιν αυτοκινήτων, διαθέτοντας ένα σωστό λιμάνι και να μην πάνε χαμένες οι επενδύσεις που έγιναν στη Θεσσαλονίκη.

«Αυτό που φαίνεται είναι πως όλοι, τόσο Αμερικανοί και Κινέζοι θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα και πρέπει να το σεβαστούμε αυτό για να μπορέσουμε να κερδίσουμε. Για παράδειγμα στον Πειραιά πριν από χρόνια είχε δημιουργηθεί δυσαρέσκεια για τους μεγάλους μισθούς που λάμβαναν οι λιμενεργάτες, που έφταναν τις 70.000 ευρώ τον χρόνο. Τα χρήματα αυτά τα έπαιρνε πολύ σωστά γιατί αυτή ήταν η τιμή της αγοράς και το ρίσκο που έπαιρνε ο κάθε λιμενεργάτης. Τα λεφτά αυτά όταν μπήκαν οι Κινέζοι στο λιμάνι αυξηθήκαν και οι εργασιακές σχέσεις τελειοποιήθηκαν σε απόλυτο βαθμό για τα ελληνικά δεδομένα και αυτή τη στιγμή υπάρχουν 3.500 Έλληνες που δουλεύουν στο λιμάνι. Η ομάδα που δημιουργήθηκε έφερε τεράστια τεχνογνωσία και ακόμα και τώρα δεν έχει γίνει κατορθωτό να μεταφερθεί σε άλλο ελληνικό λιμάνι που ανήκει στο δημόσιο είτε λέγεται Πάτρα, Καβάλα, Βόλος. Όμως υπάρχει ο μπούσουλας όσο αφορά στο εργατικό και το έμμεσο που αφορά το τι μας δίνει μια τέτοια επένδυση. Είναι ακριβώς το ίδιο που κερδίζει ένας Κινέζος όταν ένας Έλληνας χτίζει καράβια στην Κίνα. Δίνουμε και παίρνουμε τεχνογνωσία» τόνισε ο κ. Ξηραδάκης.

Ήταν αρκετά οξύς στο θέμα της διακοπής της πορείας ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου, πως θα πρέπει να τιμωρηθεί ο υπεύθυνος, ωστόσο, είπε ότι η πίεση της ιδιωτικοποίησης μπορούν να συμβούν κάποια λάθη.

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Γιώργος Στεργίου

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.