Η εκμάθηση της μητρικής γλώσσας συμβάλει στη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών

Ενδιαφέρουσα ημερίδα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Την εποχή που τα σχολεία είναι πλέον πολυπολιτισμικά, η εκμάθηση της μητρικής γλώσσας των παιδιών είναι πολύ σημαντική και βοηθά μάλιστα και στη συναισθηματική αλλά και τη γλωσσική τους ανάπτυξη. Αυτό ήταν το συμπέρασμα από την ημερίδα που διοργανώθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με τη συνδρομή του Κοινού των Μαγνήτων την περασμένη Τετάρτη. Η εν λόγω ημερίδα διοργανώθηκε στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μητρικής Γλώσσας, που καθιερώθηκε από την UNESCO το 1999, με σκοπό την ενίσχυση της γλωσσικής επίγνωσης και της πολυγλωσσίας.

Το θέμα της γλώσσας και κυρίως της εκμάθησης της μητρικής γλώσσας απασχολεί το Κοινόν των Μαγνήτων εδώ και αρκετά χρόνια, όπου είτε ως οργανωτικός φορέας είτε ως συνδιοργανωτής με θεσμικούς επιστημονικούς παράγοντες, προχώρησε από το 2009 τόσο στο Βόλο όσο και στις χώρες διαμονής των μελών του στην πραγματοποίηση ημερίδων αλλά και ομάδων μελέτης και προαγωγής της σημασίας εκμάθησης της Μητρικής Γλώσσας.
Το Φεβρουάριο του 2009 πραγματοποιήθηκε Ημερίδα-Συζήτηση με θέμα «Το παρόν και το μέλλον της διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας στη Σουηδία» στο χώρο της Ελληνικής Κοινότητας Solna στη Στοκχόλμη , με ομιλίες Ελλήνων και Σουηδών πανεπιστημιακών αλλά και πλήθους ομογενειακών φορέων.

Ακολούθησε το Φεβρουάριο 2010 διημερίδα που πραγματοποιήθηκε σε χώρους του Δήμου Solna με θέμα «Η Διδασκαλία της Μητρικής Γλώσσας σε μια Πολυπολιτισμική Κοινωνία» με εισηγήσεις μελών του Κοινού αλλά και τη συμμετοχή επιστημόνων από ελληνικά και αμερικανικά πανεπιστήμια. Στη συγκεκριμένη εκδήλωση παρουσιάστηκαν στοιχεία από τη φοίτηση Βολιωτών μαθητών σε ελληνόγλωσσα προγράμματα στο εξωτερικό αλλά και για το ρόλο των γονέων τους σε αυτήν την επιλογή.

Από το Φεβρουάριο του 2012 πραγματοποιούνται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ανά διετία ημερίδες , οι οποίες κινούνται στην ανάδειξη της ελληνικής πραγματικότητας στο θέμα της Μητρικής Γλώσσας , το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία ενός τέτοιου προγράμματος με τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης αλλά και την παρουσίαση καλών πρακτικών τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Υπήρχε η δυνατότητα να παρουσιαστεί η γλωσσική εκπαίδευση σε σχέση με τη μητρική γλώσσα των παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο που ζουν στη χώρα μας.
Στην πρόσφατη ημερίδα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, επισημάνθηκε γι’ ακόμη μια φορά ότι στο σύγχρονο σχολείο υπάρχει χώρος για συνύπαρξη τόσο της γλώσσας της χώρας υποδοχής, όσο και της μητρικής γλώσσας μαθητών. Γιατί η εκμάθηση της μητρικής γλώσσας συμβάλλει στη γλωσσική, όσο και στη συναισθηματική ανάπτυξη.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.