Η ματιά των νέων για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση και τους ήρωες

Πηγή έμπνευσης και δημιουργίας για εκατοντάδες μαθητές που έφτιαξαν αφίσες και λογότυπους

Με τη συμμετοχή εκατοντάδων μαθητών και από τη Μαγνησία, ολοκληρώθηκε ο σχολικός διαγωνισμός της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στο πλαίσιο δράσεων της Π.Δ.Ε. Θεσσαλίας με τον γενικότερο τίτλο «200 χρόνια, πόρος για το μέλλον», και με αντικείμενο τον σχεδιασμό της αφίσας και του λογότυπου με αφορμή την Επανάσταση του 1821 και έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών τους, ως ενεργών πολιτών στη διαμόρφωση στάσεων και αξιών ζωής.
Η αφίσα και το λογότυπο που θα προκριθούν κατόπιν αξιολόγησης από εννεαμελή Επιτροπή, που συστάθηκε ειδικά για τον διαγωνισμό, θα αξιοποιηθούν για τη δημιουργία λογότυπου και διαφημιστικού υλικού των δράσεων της Π.Δ.Ε. Θεσσαλίας για τα διακόσια χρόνια από το 1821.
Για το θέμα μίλησε στο «Ράδιο ΕΝΑ» και τον Ηλία Κουτσερή, η Σοφία Κανταράκη υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Μαγνησίας, καθώς έγινε η επιλογή των μαθητικών δημιουργιών στο Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο Λάρισας.
Όπως είπε, στον διαγωνισμό υπήρξε πολύ μεγάλη ανταπόκριση από τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ικανοποιητική συμμετοχή των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Αρκετά έργα έχουν συνδεθεί
με την πανδημία του κορωνοϊού»

Στην εννεαμελή επιτροπή που θα αξιολογήσει τα έργα των μαθητών συμμετέχουν ως πρόεδρος ο διευθυντής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Γιώργος Δοδοντσάκης, και από τη Μαγνησία η Σοφία Κανταράκη και η εικαστικός Ελένη Καλαμπαλίκη.
Σύμφωνα με την υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Μαγνησίας, υπάρχουν πολύπλοκες εξαιρετικές αποτυπώσεις των μαθητών για το θέμα, που έδωσαν μια άλλη ματιά πως βλέπουν την Επανάσταση του 1821 και τους ήρωες.
«Παρατηρήσαμε ότι αυτό που περισσότερο επικρατεί είναι τα πορτρέτα του Κολοκοτρώνη, του Καραϊσκάκη και γενικότερα μια μετάβαση από εκείνο το παρελθόν, που είναι αρκετά μακρινό για τους μαθητές στο σημερινό παρόν και αρκετά έργα έχουν συνδεθεί με την πανδημία του κορωνοϊού», τόνισε.
Η κα Κανταράκη παρατήρησε ότι οι μαθητές έχουν αρκετή φαντασία, η οποία αποδόθηκε με διάφορες τεχνοτροπίες στα έργα τους, ενώ στον διαγωνισμό συμμετείχαν και νηπιαγωγεία με καταπληκτικές δημιουργίες εικαστικού περιεχομένου.

«Αποτελέσματα πολύ ενθαρρυντικά,
ενθουσιώδη και πολύ πρωτότυπα»

Από την πλευρά της η εικαστικός Ελένη Καλαμπαλίκη, τόνισε ότι πολλά παιδιά μπήκαν στη διαδικασία να φτιάξουν τα έργα από μόνα τους στο σπίτι, κάποια άλλα είχαν τη δυνατότητα να τα δουλέψουν στο σχολείο με τους εκπαιδευτικούς, ενώ τα αποτελέσματα είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά, ενθουσιώδη, πολύ πρωτότυπα και άξια επαίνου όλα.
Η κα Καλαμπαλίκη πρόσθεσε ότι τα έργα των μαθητών προκαλούν σε όλους , πολύ μεγάλη διάθεση έρευνας σχετικά με τα αποτελέσματα, τόσο από εικαστικής πλευράς, όσο και από τα γεγονότα που τον τελευταίο καιρό χάραξαν τα παιδιά και τα εκφράζουν μέσα από το χαρτί και το μολύβι.
Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να γίνει επιλογή ενός έργου, αλλά βλέποντας ότι τα παιδιά δούλεψαν πάρα πολύ και έβγαλαν εξαιρετικά αποτελέσματα, η επιτροπή είναι θετικοί στο να επιβραβεύσει και να επαινέσει, όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά.
Τέλος, ήδη ξεκίνησε η ανάρτηση των μαθητικών έργων σε ψηφιακή μορφή στη σελίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Λάρισας, με σκοπό να γίνει διάχυση στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, ώστε να παιδιά να μπαίνουν και να ενημερώνονται.

?