«Η παχυσαρκία έχει πάρει τη μορφή πανδημίας»

Ο Βολιώτης Δρ. Δημήτρης Δελλής μίλησε στο «Ράδιο-Ένα» για την «Δίαιτα Βασικής Ινσουλίνης»

Τα χαρακτηριστικά της δίαιτας βασικής ινσουλίνης παρουσίασε πρόσφατα στον Βόλο, τόπο καταγωγής του, ο δρ. Δημήτρης Δελλής, παθολόγος – διατροφολόγος, μέσω του βιβλίου του «The Dr. Dellis Diet – Δίαιτα Βασικής Ινσουλίνης».
Η παρουσίαση της πρωτοποριακής αυτής δίαιτας και το βιβλίο του Βολιώτη διαιτολόγου προσέλκυσε πλήθος συμπολιτών στην Εξωραϊστική Λέσχη Βόλου.
Ο διάσημος διαιτολόγος μίλησε στο «Ράδιο ΕΝΑ» και στον Ηλία Κουτσερή για τη δίαιτα που προτείνει επισημαίνοντας τη συμβολή της σταθεροποίησης της ινσουλίνης στον οργανισμό.
«Κάποια στιγμή άρχισα να συνειδητοποιώ πόσο δύσκολη είναι η απώλεια του βάρους και ότι η φύση η ίδια το ανταγωνίζεται, γιατί ο άνθρωπος σαν DNA τόσα χρόνια έμαθε να μαζεύει λίπος, για να επιβιώσει, όπως παλαιότερα στην Κατοχή. Στο σημερινό lifestyle υπάρχει πάρα πολύ φαγητό και πάρα πολύ λίπος στο φαγητό αυτό. Ταυτόχρονα οι πιο πολλοί άνθρωποι τρώμε και συναισθηματικά, με την ένταση και το στρες που υπάρχει, γι’ αυτό και η παχυσαρκία έχει πάρει τη μορφή πανδημίας.

Ο διάσημος παθολόγος- διαιτολόγος μέσα απ΄το βιβλίο του, μιλά για τα «μην» και τα «πρέπει» στη διατροφή

Στην προσπάθεια αυτή, σε μερικούς ανθρώπους που δεν μπορούν να κάνουν αυτά που λένε οι κλασσικές οδηγίες, δημιούργησα την δίαιτα της βασικής ινσουλίνης. Δεν αναιρείται δηλαδή η οδηγία της μεσογειακής διατροφής ή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, αλλά όταν δεν μπορεί κανείς, τι κάνεις; Προσπαθείς να βοηθήσεις λίγο παραπάνω», υποστήριξε ο κ. Δελλής.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι μόνες δίαιτες που βοηθούσαν στην απώλεια βάρους ήταν οι κετογονικές , του Άτκινς, η Κέτο, η Ντουκάν, στις οποίες μειώνονται από το διατροφολόγιο οι υδατάνθρακες , πέφτει η ινσουλίνη, ο οργανισμός δεν απορροφά συστατικά και χάνει πιο εύκολα βάρος.

«Δίαιτες με πάρα πολλές παρενέργειες»

Αλλά, συμπλήρωσε ο κ. Δελλής, αυτές οι δίαιτες έχουν πάρα πολλές παρενέργειες. Ανεβάζουν τη χοληστερίνη, χαλάνε πάρα πολύ τη διάθεση γιατί δεν έχουν υδατάνθρακες, ανεβάζουν το ουρικό οξύ και σε κάθε περίπτωση ο οργανισμός χάνει πολλή μυϊκή μάζα, οπότε καταστρέφεται ο μεταβολισμός και οι πιο πολλοί παχαίνουν μετά.
«Η δική μου προσπάθεια, ήταν να κάνω μία δίαιτα που να μπορέσω να ενσωματώσω τις αρχές της κετογονικής διατροφής, χωρίς όμως παρενέργειες. Έτσι οργάνωσα ένα σκεπτικό δίαιτας, που το πρωί να έχει πρωτεΐνες χωρίς καθόλου υδατάνθρακες , οπότε δεν ανεβαίνει η ινσουλίνη. Κι έτσι η ινσουλίνη μένει στα επίπεδα που έχουμε όταν κοιμόμαστε το βράδυ. Αυτό λέγεται βασική ινσουλίνη, γι’ αυτό και ονομάστηκε έτσι η δίαιτα. Η εν λόγω δίαιτα δεν είναι μόνο για διαβητικούς , είναι για όλο τον κόσμο. Μην ανεβαίνοντας η ινσουλίνη το πρωί , ο οργανισμός συνεχίζει και καίει λίπος κι ενώ έχεις φάει ένα πολύ πλούσιο γεύμα, δηλαδή οι άνθρωποι που τρώνε δεν πεινάνε καθόλου το πρωί, χρειάζεται έξι ώρες για να ξαναπεινάσουν και εξακολουθούν και καίνε το δικό τους λίπος», εξήγησε ο γνωστός παθολόγος- διαιτολόγος.
Κι επειδή οι περισσότεροι ρωτούν όταν ξεκινούν μία δίαιτα εάν θα στερηθούν τα γλυκά ή το αλκοόλ, ο κ. Δελλής στη δίαιτά του, εμπεριέχει και αυτές τις τροφές που κάνουν τον άνθρωπο να αισθάνεται χαρούμενος!

Τι πρέπει και …τι δεν πρέπει!

«Το γλυκό και το ψωμί είναι αντικαταθλιπτικές τροφές. Μελέτες έχουν δείξει ότι εάν τις αποφεύγει κάποιος ο εγκέφαλος κάνει αντιδραστική υπερφαγία . Ο εγκέφαλος θέλει να χαλαρώσει και μπορεί να την ακολουθήσει τη δίαιτα, με αυτές τις τροφές ενταγμένες, γιατί δεν υπάρχει και στέρηση.
Το σκεπτικό είναι το εξής… Το πρωί δεν μπορεί να φάει κανείς υδατάνθρακα, γιατί το πρωινό έχει μεγάλες ποσότητες τροφής που έχουν πρωτεΐνες και λίπη. Μπορεί να φάει κανείς τηγανητό μπέικον με αυγά, απλά δεν πρέπει να φάει υδατάνθρακες.
Από τη στιγμή που περάσει ένα κενό τριών ωρών και αποβάλει το πρωινό από τις 3 το μεσημέρι μέχρι τις 10-11 το βράδυ σε επτά ώρες εάν έχεις να φας 1500 θερμίδες είναι πάρα πολλές, οπότε εκεί μπορεί να μπει γλυκό, ψωμί, σαλάτες, δηλαδή να δημιουργηθεί ένα κανονικό διαιτολόγιο, που δεν δημιουργεί καμία απολύτως στέρηση», εξήγησε χαρακτηριστικά.

Ο εγκέφαλος γράφει συμπεριφορές

Ο κ. Δελλής ανέλυσε όμως την ανάγκη του ανθρώπου για γλυκό αλλά και το μυστικό της επανάληψης λέγοντας πως «Ο εγκέφαλος γράφει συμπεριφορές. Όταν βρει γλυκό, επειδή του αρέσει, νιώθει καλά, ανεβαίνει η σεροτονίνη κάνει πάντα μία βουλιμία, άρα η φύση έχει φροντίσει να κάνει μία ισχυρή σχέση με τροφές θερμιδογόνες για να μπορέσει να επιβιώσει το είδος. Γι αυτό και όταν δεις γλυκό, πας να φας λίγο και μπορεί να φας όλο το κουτί. Όταν όμως επαναλαμβάνεις μία συμπεριφορά, είναι πιο εύκολο να τρως κάθε μέρα 30 γραμμάρια σοκολάτα. Στην επανάληψη ο εγκέφαλος κάνει νέες συνάψεις, βιώνει μία νέα διαδικασία που τρώει το γλυκό, δεν είναι στερημένος και χάνει κιλά».
Μάλιστα ανέφερε πως η επανάληψη και η αλλαγή συμπεριφοράς του εγκεφάλου μπορεί να αλλάξει μέχρι και το γονίδιο του ανθρώπου. Αυτό λέγεται, σύμφωνα με τον κ. Δελλή επιγενετική και στην ουσία δείχνει ότι στις τροφές που «πάσχουμε», όπως στα γλυκά, τα ψωμιά, τα πατατάκια που τρώμε πολύ, μπορούμε να τροποποιήσουμε την συμπεριφορά και να μάθουμε να τρώμε λιγότερο κι αυτό χρειάζεται επανάληψη.