Ημερολόγιο κορωνοϊού

Του διευθυντή του 30ου Δ.Σ. Βόλου, Πασχάλη Δήμου

Ο κορωνοϊός δεν είναι η πρώτη πανδημία που πλήττει τη γη , με αλλαγές στην ανθρώπινη ιστορία , οι οποίες ακόμη δεν μπορούν να προσδιοριστούν . Μια πρώτη συνέπεια ήταν τα μέτρα του Υπουργείου Παιδείας για αναστολή λειτουργίας σχολείων λόγω της πανδημίας , τα οποία προκάλεσαν ένα κύμα αλλαγών και στην εκπαιδευτική διαδικασία . Η εκπαιδευτική προσπάθεια, η διδασκαλία και υποστήριξη των μαθητών ήταν μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς , οι οποίοι ωστόσο μέσα από μοντέλα σύγχρονης κι ασύγχρονης διδασκαλίας έψαχναν τον πιο ουσιαστικό τρόπο προσέγγισης των μαθητών. Ο κορωνοϊός μεταξύ άλλων έμαθε και σε εμάς τους εκπαιδευτικούς την ανάγκη αλλαγής κι αναζήτησης.
Στην περίπτωση του 30ού δ. σχ. Βόλου έγινε προσπάθεια και καταφέραμε μέχρι και σήμερα λίγο πριν την επιστροφή στο φυσικό μας χώρο το σχολείο να έχουμε επαφή με το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών μας και να αξιοποιήσουμε παιδαγωγικά όλα τα γεγονότα, εθνικές – θρησκευτικές εορτές, παγκόσμιες ημέρες κ.ά..
Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με επιστήμονες και προσωπικότητες, όπως ο Δημήτρης Ηλιόπουλος, ο Νίκος Αλεξίου, ο Βασίλης Αναγνωστόπουλος, η Ιωάννα Λαλιώτου. Πήραμε χρήσιμες επιστημονικές συμβουλές για την προστασία και την αντιμετώπιση του ιού, γνωρίσαμε το σημαντικό έργο τους στη Διασπορά και ταξιδέψαμε με την Παιδική Λογοτεχνία . Φανταστήκαμε επίσης μέσα από τα σημερινά βιώματα πώς θα είναι το μέλλον με τη μελέτη μαζί με τους μαθητές μας του βιβλίου «Ιστορία του μέλλοντος» της κ. Ιωάννα Λαλιώτου, Αντιπρύτανη Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων μέσα από μια σειρά ερωτημάτων που αφορούν την ιστορία που κρύβει το μέλλον . Ήταν ένα βιβλίο που συνδύαζε την ιστορική μελέτη με την τέρψη του φανταστικού υποβάλλοντας τους μαθητές σε μια διαδικασία αναζήτησης για τον τρόπο διαμόρφωσης των ιδεών, των εικόνων και των συναισθημάτων των ανθρώπων για το μέλλον.
Πέρα λοιπόν από τις όποιες προσαρμογές στην εκπαιδευτική διαδικασία οι μαθητές μέσα από τη μελέτη των πανδημιών που μας παρουσίασε ο Γιάννης , εξέτασαν στη συνέχεια τις όποιες συνέπειες επέφεραν στην ιστορική εξέλιξη και στον κοινωνικό ιστό κι οι υπόλοιπες πανδημίες.
Γιορτάσαμε την 25η Μαρτίου, την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας, την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, στολίσαμε τον Επιτάφιο και νιώσαμε έστω και με αυτό τον τρόπο το Άγιο Πάσχα, φτιάξαμε το πρωτομαγιάτικο στεφάνι κι είπαμε χρόνια πολλά στις μανούλες όλου του κόσμου, ενώ σκεφτήκαμε και πώς ο Κραυσίδωνας θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σα χώρος άθλησης και παιχνιδιού με τις κατάλληλες παρεμβάσεις.
Μία κοινότητα μάθησης από την πραγματική τάξη, στην ψηφιακή είναι υπό διαμόρφωση κι εξετάζει αυτά τα δεδομένα , ώστε να καταθέσει τις απόψεις της για την επόμενη μετά κορωνοϊού ημέρα. Τα σχολεία ανοίγουν αλλά ουσιαστικά δεν έκλεισαν ποτέ.