Κ. Κυράνης στο Ράδιο ΕΝΑ: Στις καιρικές συνθήκες οφείλεται το ατύχημα με το πλωτό σκάφος στα βράχια

ΦΩΤΟ: Παναγιώτης Πλαγεράς
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κ. Ελλάδας

Στις καιρικές συνθήκες που ήταν δύσκολες με βροχή και έλλειψη ορατότητας, καθώς ήταν νύχτα, αποδίδουν λιμενικοί το ατύχημα που έγινε ξημερώματα της Κυριακής, όταν σκάφος του Λιμεναρχείου Βόλου έπεσε στα βράχια του κυματοθραύστη στην είσοδο του λιμανιού Βόλου.
Ο Κώστας Κυράνης πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη και τόνισε ότι το ατύχημα οφείλεται καθαρά στις καιρικές συνθήκες, αποκλείοντας άλλον παράγοντα όπως μηχανική βλάβη ή ανθρώπινο λάθος. Ακόμη τόνισε ότι το πλήρωμα του σκάφους είναι ηλικίας άνω των 50 ετών, με 25 χρόνια υπηρεσία στο σκάφος που καθένας, αλλά και ταλαιπωρημένοι, καθώς εργάζονται ακατάπαυστα και χωρίς ρεπό για να προστατεύουν κάθε βράδυ τις θάλασσές μας στο Ανατολικό Αιγαίο.

Ο αξιωματικός του Λιμενικού ανέφερε ότι το σκάφος επέστρεφε από προγραμματισμένη περιπολία και κάποια στιγμή, μέσα στη νύχτα, όπου οι καιρικές συνθήκες ήταν δύσκολες με βροχή – όπως του μετέφεραν οι συνάδελφοί του, που είχαν βάρδια την ώρα εκείνη – δεν υπήρχε ορατότητα και οι λιμενικοί του πλωτού σκάφους δεν μπόρεσαν να δουν το σημείο που μπήκαν στο λιμάνι, προσέκρουσαν και έγινε το ατύχημα.
Ο κ. Κυράνης είπε ότι δεν υπήρξε μηχανικό πρόβλημα του σκάφους και ο ανθρώπινος παράγοντας δεν είχε επίδρασης στις συνθήκες κάτω από τις οποίες δημιουργήθηκε το ατύχημα, που οφείλεται καθαρά στις καιρικές συνθήκες. Όπως ανέφερε, το πλήρωμα του σκάφους αποτελούνταν από έμπειρους λιμενικούς, που υπηρετούσαν για χρόνια στο σκάφος και έχουν εμπειρία 20ετίας, ταξιδεύοντας σε όλη τη χώρα για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού.

Ο συνδικαλιστής μετέφερε την άποψη συναδέλφων του που υπηρετούν στα σκάφη ότι το οπτικό πεδίο, όταν μπαίνει κάποιος στο λιμάνι του Βόλου έχει μια ιδιαιτερότητα, καθώς υπάρχει απέναντι φωτισμός προς την πλευρά του Παγασητικού, ο οποίος στερεί τη δυνατότητα να δει σκοτεινά σημεία, ενώ όταν βρέχει, οι συνθήκες αυτές δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια περίπτωση στο εκατομμύριο να μη δει πράγματα που βρίσκονται αρκετά κοντά στην ακτή.
Ο κ. Κυράνης είπε ότι στα πλωτά σκάφη υπάρχουν και ραντάρ, αλλά το συγκεκριμένο είναι αρκετά παλιό και ταλαιπωρημένο και όλα τα συστήματα σε αρκετές περιπτώσεις μπορούν να παρουσιάζουν δυσλειτουργία και όλα αυτά μαζί συνέδραμαν στο να συμβεί το ατύχημα.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος τόνισε ότι υπάρχουν συνάδελφοί του κυβερνήτες και μηχανικοί, οι οποίοι βρίσκονται σε ένα σκάφος τις νύχτες και κάνουν περιπολίες, σχεδόν όλο τον εργασιακό τους βίο, γυρίζουν όλη την Ελλάδα και μπορεί να συμβούν ατυχείς στιγμές.
«Εκεί οφείλουμε να είμαστε με αυτούς τους ανθρώπους, οι οποίοι κινδυνεύουν. Εάν είχαμε άλλη δυσάρεστη κατάληξη, δεν θα εξετάζαμε αν φταίνε οι συνάδελφοι, αλλά τι θα έπρεπε να γίνει για να αποφευχθεί από την Πολιτεία. Ωστόσο οι άνθρωποι είναι καλά στην υγεία τους και πρέπει να υπολογίσουμε ότι δουλεύουν συνεχόμενα και χωρίς ρεπό, για να μπορούν κάθε βράδυ να είναι εκεί», ανέφερε ο συνδικαλιστής λιμενικός.
Ο ίδιος είπε ότι το πλήρωμα του σκάφους είναι ηλικίας άνω των 50 ετών, έχουν 25 χρόνια υπηρεσία στα πλωτά σκάφη, έχουν ταλαιπωρηθεί πολύ, η κούραση και η ηλικία δημιούργησαν τις προϋποθέσεις μια στο εκατομμύριο να γίνει ατύχημα. Ακόμη τόνισε ότι το σκάφος τον μισό χρόνο βρίσκεται στο Ανατολικό Αιγαίο, όπου το πλήρωμα δεν έχει σπίτι, αλλά διανυκτερεύει στο σκάφος και σώζει ανθρώπινες ζωές που κινδυνεύουν στη θάλασσα και όλη αυτή η κούραση συσσωρεύεται και έχει αποτέλεσμα κάτι να ξεφύγει, μια στραβοτιμονιά, μια μικρή αδράνεια, να κοστίσει.
Ακόμη επανέφερε το πάγιο αίτημα της Ομοσπονδίας για προσλήψεις, καθώς το υπάρχουν προσωπικό δεν ανανεώνεται και αποτέλεσμα είναι θέσεις ευθύνης να έχουν άνθρωποι άνω των 50 και των 60 ετών. Η οργανική σύνθεση του Λιμενικού Σώματος είναι 10.000 και το προσωπικό που υπηρετεί είναι κάτω από 8.000, που σημαίνει ότι όσοι υπηρετούν σε καίρια πόστα, όπως τα σκάφη, αναγκάζονται να κάνουν διπλοβάρδιες, για να καλύψουν τα κενά που υπάρχουν σε προσωπικό, ενώ υπάρχουν σκάφη και με μονά αντί για διπλά πληρώματα.

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης Ντίνος Στεργιόπουλος

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.