Κων. Γαργάλας: «Ακυβέρνητο καράβι Δήμος Βόλου και ΔΕΥΑΜΒ- Κατασπαταλώνται δημοτικά χρήματα»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Για συνεννοήσεις εταιρειών με τη ΔΕΥΑΜΒ για την ανάθεση έργων κάνει λόγο ο δημοτικός σύμβουλος

Ακυβέρνητο καράβι χαρακτήρισε ο δημοτικός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης και μέλος του ΔΣ της ΔΕΥΑΜΒ κ. Κωνσταντίνος Γαργάλας, τον Δήμο Βόλου και τη ΔΕΥΑΜΒ και έκανε λόγο για αποφάσεις που λαμβάνονται και κατασπαταλάται το δημοτικό χρήμα. Ο κ. Γαργάλας μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, για την οικονομική διαχείριση που γίνεται στη ΔΕΥΑΜΒ, με αφορμή την ανάθεση έργου σε εταιρεία, που προσέφερε μόλις 0,0014% έκπτωση. Μάλιστα, ο δημοτικός σύμβουλος ανέφερε και συνεννοήσεις εταιρειών με τον Δήμο, στο πλαίσιο της νομοθεσίας που υπάρχει για τις έκτακτες ανάγκες, μετά τον Daniel.

 

«Ο ορισμός της κατασπατάλησης δημοσίου και δημοτικού χρήματος τεκμηριώνεται από πολλά πράγματα. Αρχικά τεκμηριώνεται από το γεγονός ότι η ΔΕΥΑΜΒ είναι μία υπερχρεωμένη επιχείρηση, παρά το γεγονός ότι είναι μονοπωλιακής, δημοτικής μεν, φύσης. Θα μπορούσε κάλλιστα να έχει μία φυσιολογική πορεία βιώσιμη, όμως υπάρχουν οφειλές προς τρίτους που είναι πάρα πολλές και καθυστερούμενες», σημείωσε αρχικά ο κ. Γαργάλας και τόνισε ότι η ΛΑΣ εδώ και καιρό έχει επισημάνει τα όσα συμβαίνουν μετά τον Daniel κυρίως, με τις αναθέσεις των έργων.

 

«Υπάρχει το νομικό πρόσχημα του νομοθετήματος της κυβέρνησης ότι λόγω των επειγουσών αναγκών μπορούμε να δώσουμε και αναθέσεις. Με τις αναθέσεις αυτές ουσιαστικά υπήρχαν μηδενικές εκπτώσεις στην κατηγορία των έργων, που κάτω από φυσιολογικές συνθήκες θα μπορούσαν να υπάρχουν εκπτώσεις της κατηγορίας του 30-40%, που σημαίνει κέρδος και ταυτόχρονα στα δύο έργα, φτιάχνεις και ένα ακόμη έργο. Αυτό σημαίνει χρηστή διαχείριση», είπε ο κ. Γαργάλας και σημείωσε ότι «ο νόμος έδινε το δικαίωμα να πάρεις ένα τηλέφωνο σε 2-3 εταιρείες της δική σου αρεσκείας, να πάρεις μία προσφορά και να τη δώσεις εκεί που θέλεις και συνήθως μπορούν να συνεννοηθούν οι εταιρείες, η μία να μην δώσει τίποτα, η δεύτερη το ίδιο και η τρίτη να δώσει ένα 2-3% έκπτωση. Αυτό έγινε στη ΔΕΥΑΜΒ».

Μάλιστα υπογράμμισε ότι 20 εκ. ευρώ δόθηκαν με απευθείας αναθέσεις, μη μηδενικές εκπτώσεις, έργα της τάξης του 1εκ. ευρώ, λέγοντας ότι 4-5 εταιρείες παίρνουν τελικά αυτά τα έργα. Χαρακτήρισε δε «πράσινα άλογα και πολιτική της προπαγάνδας» τους ισχυρισμούς του δημάρχου Βόλου, ότι για τα έργα πετυχαίνει μεγάλες εκπτώσεις.

Τι συνέβη στη ΔΕΥΑΜΒ- Η έκπτωση του 0,0014%

Με αφορμή μία μόλις χθεσινή απόφαση της ΔΕΥΑΜΒ για ένα έργο 100.000 ευρώ ο κ. Γαργάλας προχώρησε σε μία ανάρτηση κατηγορώντας την Επιχείρηση για κατασπατάληση δημοτικού χρήματος.

Όπως εξήγησε μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ «υπήρχε η ανάγκη για κάποιες μεμβράνες αντίστροφης ώσμωσης. Εκδήλωσαν ενδιαφέρον εταιρείες,  όχι με τη διαδικασία της ανάθεσης, όχι με τη διαδικασία του διαγωνισμού, αλλά μέσω της τηλεφωνικής επικοινωνίας, δηλαδή της συνεννόησης. Το έργο έκανε 100.000 ευρώ. Η πρώτη εταιρεία έδωσε μηδενική έκπτωση όπως και η δεύτερη, ενώ η τρίτη εταιρεία, που πήρε το έργο έδωσε 99.860 ευρώ, δηλαδή έκπτωση 0,0014%», τονίζοντας πως αυτό το γεγονός αποτελεί πρόκληση.

«Η συνεννόηση των εταιρειών, δεν μπορεί να ελεγχθεί γιατί είναι προφορική η διαβούλευση κι από τη στιγμή που είναι απευθείας ανάθεση, ο καθένας δίνει ό,τι θέλει και σε ένα έργο, που θα μπορούσαμε να έχουμε πολύ μεγαλύτερη έκπτωση αυτή τη στιγμή έχουμε μηδενική έκπτωση. Αυτό όμως είναι ουσιαστικά εις βάρος των πολιτών και συμβαίνει κατά κόρον, τα τελευταία δύο χρόνια είναι η κανονικότητα», υπογράμμισε.

Επεσήμανε ότι το νομοθέτημα της κυβέρνησης για τις έκτακτες ανάγκες μετά τον Daniel έδινε το δικαίωμα των απευθείας αναθέσεων και γι΄αυτό δεν μπορεί να ελέγξει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ο κ. Γαργάλας σημείωσε ότι για το  συγκεκριμένο έργο της ΔΕΥΑΜΒ, δεν υπήρχε αναγκαιότητα, ούτε στην εισήγηση αναγράφονταν ότι εντάσσεται στα έργα των κατεπειγουσών αναγκών λόγω Daniel.

«Ήταν ένα έργο, το οποίο θα έπρεπε να βγει κανονικά με κλειστές προσφορές και όποιος ήθελε να το πάρει θα το έπαιρνε. Εδώ έγινε με μία συνεννόηση τηλεφωνική.  Το έργο ενδεχομένως να πάει σε αυτή την εταιρεία, δώστε μηδενική έκπτωση και ουσιαστικά κατέβα 40-50 ευρώ και πάρε το έργο. Έτσι έγινε τουλάχιστον στη δική μου συλλογιστική, δεν εξηγείται διαφορετικά.  Η τοποθέτησή μας είναι ενδεχόμενη, με την δική μας πολιτική σκέψη», σημείωσε ο ίδιος επιμένοντας ότι θα έπρεπε να υπάρξει διαγωνισμός, αδιάβλητος με κλειστές προσφορές.

«Πήγανε κατευθείαν σε τρεις εταιρείες, με τη διαδικασία της προφορικής ενημέρωσης και προσφοράς, δώσανε και γραπτή την προσφορά, αφού είχε παρέλθει και ένα διάστημα προ συνεννόησης σε σχέση με το υλικό, την τιμή και ξαφνικά εμφανίστηκε μία εταιρεία που στα 100.000 ευρώ έδωσε 140 ευρώ  έκπτωση», συμπλήρωσε.

Θεμελιώδης ο σεβασμός στο δημοτικό χρήμα

Σύμφωνα με τον κ. Γαργάλα, με αφορμή αυτή τη διαδικασία για το εν λόγω έργο αναδεικνύεται ένα θεμελιώδες ζήτημα που είναι ο σεβασμός στο δημόσιο χρήμα.

«Όταν διεκδικήσεις και όταν διαχειρίζεται την κυβέρνηση ή την εξουσία στο όνομα του λαού, είσαι υποχρεωμένος, εάν σέβεσαι μία φορά τα χρήματά σου και τον ιδρώτα σου, να σέβεσαι απείρως περισσότερο τα χρήματα και τον ιδρώτα του καθενός, που έρχεται και προσπαθεί να είναι συνεπής απέναντί σου. Αυτό δεν γίνεται ούτε στη ΔΕΥΑΜΒ, ούτε στον Δήμο Βόλου», είπε χαρακτηριστικά.

Έρχονται ιδιωτικές εταιρείες με την ενοποίηση των ΔΕΥΑ

Τέλος, ο δημοτικός σύμβουλος σχολίασε και την εξαγγελία του Πρωθυπουργού για την ενοποίηση των ΔΕΥΑ σε έναν ενιαίο φορέα, με τον ίδιο να ισχυρίζεται ότι το νερό θα καταλήξει σε ιδιωτικά χέρια.

«Το νερό μπορεί να είναι δημόσιο αγαθό, σε ποια ιδιωτικά χέρια όμως μπορεί να πάει, δεν μας το είπε ο Πρωθυπουργός. Το λένε όλα τα βιβλία των οικονομικών σχολών, ότι όταν μία επιχείρηση συγκεντρώνεται σε ένα χέρι ή σε λίγα χέρια δεν μπορεί εκ των πραγμάτων λόγω του όγκου, της διασποράς που υπάρχει και της γεωγραφικής κατανομής να διαχειριστεί τα πάντα. Αυτόματα μπαίνει ιδιώτης μέσα», είπε ο κ., Γαργάλας και σημείωσε ότι μία τέτοια ενοποιημένη αρχή δεν μπορεί να κάνει διακρίσεις και να γνωρίζει τις ανάγκες κάθε περιοχής, καθώς άλλες ανάγκες έχει η Μαγνησία και το Πήλιο, άλλες η Λάρισα ή η Λαμία και άλλες ένα νησί.

«Εκεί τινάζονται όλα στον αέρα, και μπαίνει ο ιδιώτης για να ξαναφέρει τα πράγματα σε μια κανονικότητα έρχεται και αποκομίζει το κέρδος. Εμείς επιμένουμε και λέμε ότι ο κάθε δήμος πρέπει να είναι υπεύθυνος για τον τόπο του», σημείωσε και τόνισε πως κάθε δήμος και εν προκειμένω ο Δήμος Βόλου έπρεπε να γνωρίζει, έχοντας κάνει μελέτες, πόσο νερό χρειάζεται το φυσικό περιβάλλον, πόσο νερό χρειαζόμαστε για να καταναλώσουμε, πόσο νερό χρειάζονται για την άρδευση, που είναι ένα κυμαινόμενο μέγεθος, αλλά και πόσο νερό χρειάζονται τα πάρκα για την αναβάθμιση της ζωής.

Σύμφωνα με τον κ. Γαργάλα η ΔΕΥΑΜΒ δεν γνωρίζει τίποτα από τα παραπάνω και τίποτα από τα παραπάνω δεν υπάρχουν ως στοιχεία στο master plan. « Ο Δήμος Βόλου και η ΔΕΥΑΜΒ είναι ένα καράβι ακυβέρνητο που πηγαίνει με κεκτημένη ταχύτητα», σχολίασε καταλήγοντας.

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.