Κοπάνας: «Θα συνεχιστούν οι αναστολές υδροδότησης»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Ενώ επιρρίπτει ευθύνες στα ΜΜΕ επειδή δημοσιεύουν παράπονα καταναλωτών!

Το πρόγραμμα αναστολής υδροδότησης σε όσους οφείλουν δύο λογαριασμούς, θα συνεχιστεί και την ερχόμενη εβδομάδα, δηλώνει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ Αργύρης Κοπάνας και επιρρίπτει ευθύνες στα ΜΜΕ, που δημοσίευσαν παράπονα καταναλωτών, που έμειναν χωρίς νερό, έχοντας ηλικιωμένους ανθρώπους ή μωρά παιδιά, αλλά και οφειλόμενα ποσά μερικών δεκάδων ευρώ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση Κοπάνα:

Όπως είχαμε ανακοινώσει, την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου η υπηρεσία προχώρησε σε αναστολές υδροδότησης, σύμφωνα με τον Κανονισμό Ύδρευσης (ΦΕΚ Β΄/14-06-2010), δηλαδή στους καταναλωτές που έχουν δυο ή περισσότερους ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς ή και δυο ή περισσότερες ανεξόφλητες δόσεις διακανονισμού οφειλών.
Σημειώνουμε ότι η μη πληρωμή του λογαριασμού νερού από έναν καταναλωτή, σημαίνει ότι οι δαπάνες παραγωγής, αποθήκευσης και διανομής του νερού που φθάνει στην κατοικία του, καλύπτονται από τους καταναλωτές που ανταποκρίνονται στις οικονομικές τους υποχρεώσεις έναντι της ΔΕΥΑΜΒ.
Πρωτίστως λοιπόν, η διαδικασία της επιβολής αναστολής υδροδότησης, αφορά στην απόδοση δικαίου και ισονομίας στους καταναλωτές καθώς για την ΔΕΥΑΜΒ, δεν υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών στην απόληψη του νερού.
Εμφανίστηκαν μια σειρά παραπόνων στα ΜΜΕ της πόλης, από τα ίδια τα ΜΜΕ και από καταναλωτές στους οποίους εφαρμόστηκε διακοπή νερού. Πέραν της γενικής παρατήρησης, ότι διαμαρτύρονται πολίτες οι οποίοι δεν έχουν ανταποκριθεί στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, για ορισμένα παράπονα ισχύουν τα ακόλουθα:
1. Ισχυρίζονται ορισμένοι πολίτες ότι δεν έλαβαν λογαριασμό. Οι ισχυρισμοί αυτοί διατυπώνονται χωρίς κανένα αποδεικτικό στοιχείο. Πέραν αυτού όμως η ΔΕΥΑΜΒ, έχει παρακαλέσει επανειλημμένως τους καταναλωτές να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους, καταθέτοντας e-mail η και αριθμό κινητού τηλεφώνου, ώστε απολύτως άμεσα να ειδοποιούνται για την έκδοση λογαριασμών. Μέχρι σήμερα 35.000 καταναλωτές περίπου έχουν ανταποκριθεί. Η διαμαρτυρία δηλαδή περί μη λήψης λογαριασμού (στην περίπτωση που ευσταθεί), αποτελεί προϊόν της παράλειψης του καταναλωτή και όχι της υπηρεσίας.
2. Υπήρξε ισχυρισμός, ότι «κόψαμε» νερό σε ασθενείς συμπολίτες μας. Σύμφωνα με τον κανονισμό αν δηλωθούν κάποιες κατηγορίες ασθενειών που προβλέπει ο νόμος, δεν προβαίνουμε σε διακοπές νερού. Από τον έλεγχο των στοιχείων μας δεν προέκυψαν συμπολίτες μας που έχουν δηλώσει την αδυναμία της υγείας τους και στους οποίους να διακόπηκε η υδροδότηση. Ο τίτλος «κόβουν νερό σε άρρωστους συμπολίτες μας» δυστυχώς για αυτούς που το διαδίδουν δεν ευσταθεί.
3. Υπάρχει διαμαρτυρία, ότι δεν ειδοποιήθηκαν προσωπικώς οι καταναλωτές πριν την διακοπή του νερού. Πέραν του ότι ο Κανονισμός Ύδρευσης δεν το προβλέπει, πως άραγε να προβούμε σε ειδοποίηση, όταν δεν έχουμε – με την ευθύνη του καταναλωτή – κανένα στοιχείο επικοινωνίας? Είναι προφανές ότι αυτό είναι αδύνατο. Ωστόσο υπήρξαν ανακοινώσεις και δελτία τύπου στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
4. Υπάρχει διαμαρτυρία, ότι προβαίνει η υπηρεσία σε διακοπές για μικρά ποσά. Δηλαδή, παρ ότι το ποσό οφειλής είναι μικρό και ευλόγως αντιμετωπίσιμο, αυτό γίνεται επιχείρημα ανοχής της παρατυπίας.
Κλείνοντας, επισημαίνουμε ότι, η υπηρεσία είναι διαθέσιμη για την εξέταση κάθε ιδιαίτερου προβλήματος του καταναλωτή, με την προσέλευσή του στην υπηρεσία. Και αυτό συμβαίνει καθημερινά.
Σημείωση: Από τις μέχρι σήμερα διακοπές υδροδότησης, μόνο το 25% των καταναλωτών στους οποίους επιβλήθηκε διακοπή, προσήλθαν για τακτοποίηση των οφειλών. Αυτό σημαίνει ότι σε πολλές περιπτώσεις παραβιάστηκε αυθαίρετα η αναστολή υδροδότησης με την παράνομη άρση της φραγής/ διακοπής.
Το πρόγραμμα αναστολής υδροδότησης θα συνεχιστεί και την ερχόμενη εβδομάδα γι’ αυτό παρακαλούνται οι καταναλωτές προς τακτοποίηση των οφειλών τους.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.