Κρ. Αρσένης: To LNG προβλέπεται να εγκατασταθεί σε λιγότερο από ένα χιλιόμετρο από το κέντρο του Βόλου

Ο βουλευτής Δυτικής Αθήνας του ΜέΡΑ25, Κρίτωνας Αρσένης. Photo: ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ/INTIME
«Θα επανερχόμαστε μέχρι να πάρουμε την προμελέτη ασφαλείας»

Υπό τη συνεχή πίεση με επίκαιρες και γραπτές ερωτήσεις το υπουργείο Περιβάλλοντος, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «υποχρεώθηκε να συμμορφωθεί στον κανονισμό της βουλής και να φέρει κάποια από τα έγγραφα που ζητά το ΜέΡΑ25 και ο βουλευτής του Κρίτων Αρσένης για τα σχέδια κατασκευής πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην είσοδο του λιμένα του Βόλου».
Συνεχίζει όμως να αρνείται το ΥΠΕΝ να καταθέσει την προμελέτη ασφαλείας για το έργο. Το “επενδυτικό σχέδιο” προβλέπει ο σταθμός να είναι σε απόσταση 340 μέτρων από οικισμό και λίγο λιγότερο από ένα χιλιόμετρο απόσταση από το κέντρο του Βόλου. Το φλεγόμενο νέφος σε περίπτωση ατυχήματος μπορεί, σύμφωνα με συμβατικές μελέτες, να φτάσει τα 1.200 μέτρα, δηλαδή στο βάθος του κέντρου του Βόλου, και η θερμική ακτινοβολία, το ωστικό κύμα και οι τοξικές ουσίες πολλά χιλιόμετρα μακριά.
Σε ένα από τα έγγραφα που κατέθεσε στη βουλή ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, φαίνεται ότι την προμελέτη ασφαλείας την είδε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και έδωσε την άδεια παραγωγού αφού την έκρινε επαρκή. Με βάση όμως την ευρωπαϊκή οδηγία Seveso για την πρόληψη βιομηχανικών ατυχημάτων, δεν είναι αρμοδιότητα της ΡΑΕ να κρίνει την προμελέτη ασφαλείας. Αυτό είναι ευθύνη υπηρεσιών του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Μίλησε ο κ. Αμυράς για “ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα” και “εμπορικό και επιχειρηματικό απόρρητο”. Ο υπουργός είναι υποχρεωμένος από τον κανονισμό της βουλής να φέρει την προμελέτη ασφαλείας, ή να εξηγήσει εγγράφως γιατί αρνείται να το κάνει.
“Ποια είναι τα στοιχεία εμπιστευτικότητας που καλύπτουν μια μελέτη ασφάλειας; Είναι δημοσίου συμφέροντος έγγραφα. Δεν είναι θέμα ανταγωνισμού”, είπε ο Κρίτων Αρσένης. “Απαιτούμε να παραδοθούν με την ύψιστη οδηγία Aarhus για την περιβαλλοντική πληροφόρηση.” Πρέπει να γίνει γνωστό ποια είναι η μελέτη ασφάλειας ενός έργου με τέτοια γιγάντια επικινδυνότητα όπως οι δεξαμενές LNG, που μπαίνουν όχι σε απόσταση αναπνοής αλλά μέσα στη ζώνη άμεσου και υψηλού κινδύνου -είναι όλο το κέντρο της πόλης του Βόλου. Δεκάδες χιλιάδες πολίτες δε θα μπορούν να κοιμούνται τα βράδια -να μην ξέρεις τι θα ξημερώσει και σε ποια κατάσταση θα είναι το σπίτι σου και τα παιδιά σου από ένα φλεγόμενο νέφος, σε ένα ατύχημα που γίνεται εύκολα κατά τη μεταφορά, καθώς τέτοια ατυχήματα έχουν γίνει και αλλού.
“Δε ζητάμε κανένα εμπορικό μυστικό. Την ασφάλεια των πολιτών θέλουμε να κατοχυρώσουμε, και ναι, θέλουμε να τους δώσουμε εργαλεία ώστε να πάνε αυτοί με οποιαδήποτε διαδικασία στο δικαστήριο. Είναι δικαίωμά τους να υπερασπιστούν το βιος τους και τα παιδιά τους. Θα επανέλθουμε ξανά και ξανά μέχρι να δώσετε όλα τα απαραίτητα έγγραφα.”

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.