Μαθητές και φοιτητές του Βόλου “χτίζουν” μία πολυπολιτισμική Ευρώπη

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Ημερίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Πραγματοποιήθηκε χθες, Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας η ημερίδα με τίτλο “Οι μαθητές/τριες, ως διαμεσολαβητές για την οικοδόμηση μιας πολυπολιτισμικής Ευρώπης”, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο Eurochange- Children inspiring children to become agents of change for a child-friendly multicultural Europe. Κύριος στόχος αυτού του προγράμματος είναι να ενδυναμώσει τα παιδιά ώστε να ενεργούν ως διαμεσολαβητές της αλλαγής για την οικοδόμηση μιας Ευρώπης φιλικής προς τα παιδιά, με την έννοια της κοινωνικής συμπερίληψης τους.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν ινστιτούτα, σχολεία, εκπαιδευτικοί, πανεπιστήμια από τέσσερις διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες (Κύπρος, Ισπανία, Αυστρία, Ελλάδα). Η καινοτομία του προγράμματος βρίσκεται στο γεγονός ότι χρησιμοποιεί την μέθοδο «παιδιά- εμπνέουν- άλλα παιδιά» και στοχεύει να ενθαρρύνει τα παιδιά, που συμμετέχουν να αναπτύξουν δραστηριότητες, πηγές και υλικά για άλλα παιδιά, ώστε να τα κινητοποιήσουν και εκείνα με τη σειρά τους να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και στο δικό τους τοπικό επίπεδο, αλλά και σε ευρύτερες ευρωπαϊκές φυσικές και εικονικές κοινότητες.

To πρόγραμμα στηρίχθηκε στη χρήση νέων τεχνολογιών, καθώς και καινοτόμων και δημιουργικών μεθόδων εργασίας, όπως η συνεργατική τέχνη, η διαδικτυακή παιδαγωγική και η συνεργατική αφήγηση ιστοριών και συγγραφή στίχων. Η Ευρώπη αντιμετωπίζει μία σοβαρή προσφυγική και μεταναστευτική κρίση η οποία δημιούργησε μία πολυπολιτισμικότητα που διαφέρει ποιοτικά από την πολυπολιτισμικότητα που ήταν το αποτέλεσμα της παρουσίας των μειονοτήτων ή των μεταναστών της περασμένης γενιάς σε όλη την Ευρώπη.
Οι χώρες προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στην εισροή και την κατανομή των προσφύγων και να ενσωματώσουν τους μετανάστες και ιδιαίτερα τα παιδιά προσφυγόπουλα, βασιζόμενες στην ποικιλομορφία της πολιτισμικής κληρονομιάς, τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε τοπικό επίπεδο.

Στο πλαίσιο του προγράμματος έχει παραχθεί ένα μεθοδολογικό εργαλείο βασισμένο σε προϊόντα έρευνας βασικών αναφορών για το θέμα από κάθε χώρα – εταίρο. Σύμφωνα με αυτό το μεθοδολογικό εργαλείο, η κοινοπραξία έχει δημιουργήσει μία «εργαλειοθήκη με πηγές και δραστηριότητες» με επιδίωξη να προωθήσει το κύριο στόχο του προγράμματος, δηλ. να γίνουν τα παιδιά διαμεσολαβητές στην οικοδόμηση μιας πολυπολιτισμικής Ευρώπης.

Την ημερίδα την παρακολούθησε ένα μικτό κοινό εν ενεργεία εκπαιδευτικών, μεταπτυχιακών και προπτυχιακών φοιτητών. Το πρόγραμμα παρουσίασε η επιστημονική υπεύθυνη για το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Καθηγήτρια Τ. Τσιλιμένη και τα μέλη της ερευνητικής ομάδας Αναπληρωτής καθ. του Π.Θ. Κ. Μάγος με τις υποψήφιες διδάκτορες Μικέ Γ. και Τσιβούλη Θ., καθώς και την εκπαιδευτικό και κάτοχο μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Α. Πατέρα. Τις εισηγήσεις ακολούθησαν εργαστήρια στα οποία οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία σε συνθήκες προσομοίωσης να κατανοήσουν το μεθοδολογικό εργαλείο ώστε να αναλάβουν ρόλο πολλαπλασιαστών της δράσης και να είναι ικανοί να εφαρμόσουν αντίστοιχες δράσεις σε οργανωμένα περιβάλλοντα μάθησης.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.