Για αποσπασματική παρέμβαση της δημοτικής αρχής στο θέμα της μετατροπής της Ιάσονος σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας μίλησε ο επικεφαλής της παράταξης της Συμμαχίας για τον Βόλο, Νίκος Παπαπέτρος. Αρχικά ρώτησε εάν υπάρχει μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων για τη μετατροπή της οδού Ιάσονος σε ήπιας κυκλοφορίας. Ο αντιδήμαρχος Γ. Μουλάς, δήλωσε ότι υπάρχει σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας και όχι μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων, ενώ είπε ότι η τεχνική υπηρεσία την υλοποίησε και πως δεν έχει αποχαρακτηριστεί από εθνικό δίκτυο η οδός Ιάσονος και αναφορικά με την τεχνική έκθεση η υπηρεσία συνεργάστηκε με τη βιώσιμη κινητικότητα. Ο κ. Μαραγκόζης συντάκτης της τεχνικής έκθεσης υποστήριξε ότι δεν είναι συγκοινωνιολόγος και πως προτείνεται η αλλαγή της Ιάσονος βάσει του ΣΒΑΚ, όπως επίσης και της Δημητριάδος, γεγονός που προτείνεται στο συγκεκριμένο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που έχει εκπονηθεί στο παρελθόν. Ο κ. Παπαπέτρος στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι δεν υπήρξε καμία απάντηση από τους αρμόδιους και ζήτησε να μάθει τα κριτήρια της επιλογής της Ιάσονος σε οδό ήπιας κυκλοφορίας. Μίλησε για έναν δρόμο κεντρικό που εξυπηρετεί τράπεζες, το Π.Θ. καταστήματα και τον άξονα προς το Νοσοκομείο. “Η παράταξή μας θεωρεί ότι το σχέδιο θα πρέπει να υπόκειται σε συνολικό σχεδιασμό. Αντί να επιλύσουμε ένα πρόβλημα θα δημιουργήσουμε περισσότερα. Εάν γίνει κάτι τέτοιο θα έχουμε λαιμό μπουκαλιού και σε συνδυασμό με τους κυκλικούς κόμβους θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό και θα επιβαρυνθεί το πρόβλημα. Δεν υπάρχουν μελέτες συγκοινωνιολόγων και τεχνική μελέτη και το πού θα πάνε τα ΜΜΜ και έτσι στο συγκεκριμένο θέμα που έρχεται αποσπασματικά θα ψηφίσουμε αρνητικά”. Ο κ. Γαργάλας δήλωσε ότι το ΣΒΑΚ απέχει από τη γενική μελέτη μεταφορών και χρειάζεται ευρύτητα σε ό,τι αφορά τον χώρο παρέμβασης. Στις ώρες αιχμής υποστήριξε ότι θα δημιουργηθεί μπλοκάρισμα μεταφέροντας το πρόβλημα στις κάθετους της Ιάσονος. “Αν συνδυαστεί με την παρέμβαση που θα γίνει αργότερα στη Δημητριάδος θα έχουμε οδυνηρό αποτέλεσμα. Είμαστε υπέρ της ελευθερίας κίνησης των πολιτών. Ένα ΣΒΑΚ χωρίς γενικότερη μελέτη θα πάει στις καλένδες” ισχυρίστηκε. Ο Μάρκος Βαξεβανόπουλος υποστήριξε ότι το έργο τελικά θα αποτύχει, και θα γυρίσει μπουμεράνγκ στη δημοτική αρχή, καθώς θα το απορρίψουν στην πράξη οι ίδιοι οι πολίτες. Η αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Βιολέττα Καντόλα υποστήριξε ότι είναι πρώιμη η μετατροπή της Ιάσονος σε ήπιας κυκλοφορίας και ο Χρήστος Βενέτης δήλωσε ότι θα πρέπει να υπάρχει συνολικό σχέδιο για την εύκολη πρόσβαση στο Αχιλλοπούλειο. “Πρέπει να γίνουν ρυθμίσεις και στην Πολυμέρη με μονοδρόμησή της. Να ψηφίσουν αρνητικά όλοι καθώς θα πρέπει να υπάρχει εύκολη πρόσβαση στο Νοσοκομείο”. Ο αντιδήμαρχος Θ. Τζούνης είπε ότι το ΣΒΑΚ ανατέθηκε σε μελετητικό γραφείο που αποτελούνταν από συγκοινωνιολόγους. Ο αντιδήμαρχος Γ. Μουλάς είπε ότι υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη με την πρόταση μέσω ΣΒΑΚ να αφορά όλο το Π.Σ. του Βόλου και δεν είναι αποσπασματική. “Εφόσον συμφωνούμε με τα γενικά θα ξεκινάμε με την Ιάσονος και έπεται η Δημητριάδος, όπου γίνεται μελέτη. Δεν έχουν βάση οι διαφωνίες. Συμφωνώ ότι χρειάζεται αυστηρή αστυνόμευση από τη δημοτική αστυνομία και την τροχαία. Πρέπει και εμείς ως πολίτες να αποβάλουμε κακές νοοτροπίες. Είναι μια ανάγκη που προκύπτει σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας, οι οποίες διώχνουν από το κέντρο το αυτοκίνητο. Εάν πετύχει θα το δούμε στο μέλλον” εξήγησε. Ο αντιδήμαρχος Μιχάλης Καπουρνιώτης είπε ότι από το 2014 στόχος ήταν η πόλη να γίνει προσβάσιμη σε όλους. Το γεγονός αυτό σύμφωνα με τον ίδιο επιτεύχθηκε, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των Βολιωτών. Ο κ. Παπαπέτρος απαντώντας στον κ. Καπουρνιώτη δήλωσε ότι η σκέψη του αντιδημάρχου παρέμεινε στο 2014, ενώ το ζήτημα δεν είναι το ΣΒΑΚ αλλά το θέμα της Ιάσονος. “Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι μελέτες κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Θα πρέπει να ξέρουμε τον χρόνο που ένα ασθενοφόρο θα χρειαστεί να φτάσει στο Νοσοκομείο. Αν δεν πετύχει τι θα κάνουμε; Θα πάρουμε τα τραπεζάκια πίσω. Δεν κάνουμε σχεδιασμούς ύψους 2,8 εκ. χωρίς ειδική μελέτη για την Ιάσονος. Μην υλοποιήσετε κάτι αποσπασματικά χωρίς να έχετε λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους” κατέληξε ο επικεφαλής της Συμμαχίας για τον Βόλο και δήλωσε ότι ψηφίζουν αρνητικά. Ο κ. Μουλάς υποστήριξε ότι δεν έρχεται αποσπασματικά το θέμα γιατί αποτελεί κομμάτι του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας το οποίο έχει εγκριθεί στο παρελθόν. “Υπάρχει μελέτη που έγινε από έγκριτους συγκοινωνιολόγους και συζητάμε ένα τμήμα της πρότασης για την Ιάσονος. Όλα τελούν υπό την έγκριση της Πολιτείας, με το υπουργείο Μεταφορών να την έχει εγκρίνει. Χρειάζεται αυστηρή αστυνόμευση για να πετύχει” είπε. Τελικά η μετατροπή της οδού Ιάσονος σε ήπιας κυκλοφορίας πέρασε με τις θετικές ψήφους της πλειοψηφίας.
Στην Περιφέρεια ο δήμαρχος Βόλου
Ο Λεωνίδας Μαυρογιάννης ρώτησε νωρίτερα, γιατί απουσιάζει ο δήμαρχος, με τον πρόεδρο του Δ.Σ. να του απαντά ότι βρίσκεται στη Λάρισα σε συνάντηση με τον περιφερειάρχη Δημήτρη Κουρέτα για θέματα που αφορούν στο ΕΣΠΑ.































