Σε θετική κατεύθυνση βρίσκονται οι κινήσεις του δήμου Βόλου για τη μετατροπή της Ιάσονος σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, καθώς θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον εχθρικό στην κίνηση των οχημάτων στο κέντρο. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, Νίκος Ευαγγελινός, στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημήτρη Καρεκλίδη, σκοπός είναι οι πολίτες να χρησιμοποιήσουν άλλα μέσα μετακίνησης, όπως είναι τα λεωφορεία, ποδήλατα ή να περπατούν, καθώς ο Βόλος αποτελεί πόλη που περπατιέται εύκολα.
«Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον στον άνθρωπο, και ειδικά στα ΑμεΑ και τις μητέρες με καρότσια. Έτσι γίνεται ο σχεδιασμός και στις περισσότερες πόλεις και λαμβάνονται τα αντίστοιχα μέτρα για να γίνουν πιο όμορφες και ευκολοπροσβάσιμες» επισήμανε ο κ. Ευαγγελινός.
Τόνισε πως πάντα όταν έρχεται κάτι καινούργιο δημιουργούνται αντιδράσεις, αλλά μετά από σύντομο χρονικό διάστημα που εφαρμόζεται ο κόσμος το συνηθίζει και θεωρεί ότι έπρεπε να γίνει νωρίτερα. Εκτίμησε ότι η μετατροπή της Ιάσονος σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα, αφού το βασικό στοιχείο του κυκλοφοριακού θα πρέπει να είναι η καλή ροή των οχημάτων.
Με την υφιστάμενη κατάσταση η στάθμευση στα αριστερά των κεντρικών δρόμων απαγορεύεται, αλλά στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο. Έτσι όποτε κάποιος θέλει να παρκάρει εκεί, κόβει τη ροή της κίνησης και τις ώρες αιχμής είναι ανοιχτό μόνο ένα ρεύμα κυκλοφορίας και υπάρχει και ο λεωφορειόδρομος ο οποίος είναι κενός και μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
Το πρόβλημα αυτό, σύμφωνα με τον κ. Ευαγγελινό δεν μπορεί να λυθεί με αστυνόμευση, γιατί θα έπρεπε να υπάρχει από ένας αστυνομικός σε κάθε τετράγωνο. Λύσεις δίνουν τα μόνιμα μέτρα, δηλαδή το να μεγαλώσουν τα πεζοδρόμια, να δοθεί ένα ρεύμα που να έχει συνεχόμενη ροή, αρκετές θέσεις ολιγόλεπτης στάσης στην Ιάσονος, μια λεωφορειολωρίδα που να περνάνε φυσικά λεωφορεία, ταξί, ασθενοφόρα πυροσβεστικά.
«Θεωρώ ότι στην πορεία με αυτές τις παρεμβάσεις θα είναι πολύ λιγότερα τα ΙΧ που θα διέλθουν από το κέντρο. Δεν αλλάζουμε νοοτροπία με λόγια και ευχολόγια. Μόνο με μέτρα αναγκαζόμαστε να το κάνουμε. Θεωρώ ότι όσοι θέλουν να διασχίσουν την πόλη για να μεταβούν στο άλλο άκρο, έχουν εναλλακτικές» τόνισε ο πρόεδρος του αστικού.
Θα δημιουργηθούν θέσεις προσωρινής στάθμευσης
Επισήμανε ότι η τροφοδοσία των καταστημάτων ορίζεται να είναι μέχρι τις 9, αλλά το γεγονός ότι δεν εφαρμόζεται το ωράριο θα πρέπει να αλλάξει, κάτι που αναγκαστικά θα γίνει με τις νέες ρυθμίσεις. Άλλωστε θα δημιουργηθούν 18 θέσεις προσωρινής στάθμευσης που θα εξυπηρετούν αυτόν τον σκοπό σε όλο το μήκος της Ιάσονος.
«Στην πραγματικότητα εάν υπάρχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας δεν θα μπορεί κάποιος να σταματήσει και να εμποδίσει την κίνηση» είπε και έφερε το παράδειγμα της Λάρισας, όπου έχει πεζοδρομηθεί σχεδόν όλο το κέντρο. Έχει γίνει ήπιας κυκλοφορίας η Μεγάλου Αλεξάνδρου, περνώντας λεωφορεία και ταξί χωρίς να υπάρχει πρόβλημα.
«Όλοι θέλουμε την εύκολη λύση η οποία επιβαρύνει και εμάς, αλλά όταν εφαρμοστεί το μέτρο στην Ιάσονος, θα βγούμε και θα πούμε γιατί δεν το κάναμε νωρίτερα. Πρέπει να εξαλειφθούν οι κακές συνήθειες» υπογράμμισε ο κ. Ευαγγελινός.
Υποστήριξε ότι μπορούν να βρεθούν και χώροι για τη στάθμευση των δικύκλων ώστε οι ιδιοκτήτες τους να σταματήσουν να παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια. Μέσα στο σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας περιλαμβάνεται και η χρήση σηματοδοτών που θα βοηθήσουν τη ροή και πινακίδες πληροφόρησης για όσους θέλουν να κατευθυνθούν στο κέντρο για άλλες εναλλακτικές οδούς. Στόχος του σχεδιασμού είναι να μειωθεί ο όγκος των οχημάτων που περνούν από το κέντρο για να δημιουργηθεί μια ομορφότερη πόλη για τους κατοίκους και τους επισκέπτες.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Γιώργος Στεργίου































