«Φωτιά» είναι οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που αυξήθηκαν κατά 100%, τη στιγμή που η αύξηση της τιμής του πετρελαίου που μπορεί να αντιπροσωπεύει το 40% του συνολικού κόστους του πλοίου, με αποτέλεσμα να υπάρχει παλλαϊκό αίτημα μείωσης των τιμών, γιατί όλοι θέλουν να έχουν πρόσβαση στα νησιά μας.
Με βάση τη σχέση μιλίων – κόστους μεταφοράς, είναι η ακριβότερη γραμμή στην Ελλάδα. Ωστόσο, λόγω ανταγωνισμού δύο εταιριών που υπάρχει, γίνονται προσφορές στα εισιτήρια με επιστροφή και η τιμή πέφτει προς όφελος του επιβατικού κοινού, όπως ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ ο Νίκος Βισβίκης τουριστικός πράκτορας.
Σύμφωνα με τον κ. Βισβίκη, στα 40 ναυτικά μίλια που απέχει η Σκιάθος, αν διαιρέσουμε με τα 30 € που κοστίζει το εισιτήριο, είναι ένα προς ένα, ενώ για τα 160 μίλια που απέχει η Κρήτη ο επιβάτης πληρώνει 50 €, ο δείκτης είναι στο ένα τέταρτο σε σχέση με την απόφαση, δηλαδή αναλογικά με την απόσταση το εισιτήριο είναι 4 φορές φθηνότερο από εμάς.
Ο ίδιος είπε ότι τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε μια μονοπωλιακή χρήση της γραμμής από ένα μεγάλο πλοίο, που όμως δεν ικανοποιούσε τα φορτηγά και δεν είχε ανάγκη λόγω έλλειψης ανταγωνισμού να ρίξει τις τιμές.
«Πέρυσι και φέτος έχουμε δύο μεγάλα πλοία, τα οποία και ικανοποιούν τη μεταφορά των φορτηγών για την τροφοδοσία των νησιών, που ήταν προβληματική τα προηγούμενα χρόνια και μπορούν να εξυπηρετούν τις ανάγκες 2.500 επιβατών καθημερινά, αλλά έχει διασπαρεί ο κόσμος από την ηπειρωτική Ελλάδα που πηγαίνει στις Σποράδες, λόγω της γραμμής από το Μαντούδι Εύβοιας, ο Αγ. Κωνσταντίνος και η Θεσσαλονίκη», τόνισε ο τουριστικός πράκτορας.
Όπως ανέφερε, εκεί που ο Βόλος ήταν το σημείο αναφοράς για να πάει κάποιος στα νησιά, πλέον δεν είναι, άρα υπάρχει η διαθεσιμότητα θέσεων και με τον ανταγωνισμό των δύο πλοίων θα πρέπει να κατεβούν οι τιμές.
Υπάρχει μείωση των τιμών
Ο κ. Βισβίκης είπε ακόμη ότι τα δύο πλοία δεν έχουν κάνει συνεννόηση για μονοπωλιακές τιμές και από τότε που τα πλοία είναι δύο κατέβασαν τις τιμές έτσι ώστε το ένα πλοίο να πάρει μερίδιο αγοράς από το άλλο, σε μια ενιαία αγορά που μοιράζεται. Το εισιτήριο και στα δύο πλοία κοστίζει το ίδιο, αλλά εάν ο επιβάτης βγάλει εισιτήριο με επιστροφή, θα πάρει έκπτωση.
Επίσης είπε ότι το ένα πλοίο έχει μονή διαδρομή 32 € και το δεύτερο 25 €, συνεπώς υπάρχει μείωση των τιμών, αλά πιο σημαντικό είναι το θέμα του αυτοκινήτου, για μια οικογένεια κυρίως από τη Θεσσαλία και τη Βόρεια Ελλάδα και τα 103 € για Σκιάθο που κοστίζει στην μια εταιρία είναι ακριβό, όπως αν βγάλει εισιτήριο με επιστροφή κοστίζει 72 € και εκεί η τιμή γίνεται ελκυστική.
«Υπό μια έννοια μπορεί να φαίνονται ακριβά τα εισιτήρια, αλλά με μια δεύτερη ανάγνωση δεν είναι ακριβά και είναι ανταγωνιστικά, αρκεί ο επιβάτης να το ψάξει», ανέφερε χαρακτηριστικά και συνέστησε στους επιβάτες να βγάζουν εισιτήριο με επιστροφή, αδιαφορώντας για τα όποια συμφέροντα των εταιριών.
Επιπλέον είπε ότι είναι καλό να βγαίνει το εισιτήριο επιστροφής, λόγω κινδύνου να μην βρουν εισιτήριο, λόγω της μεγάλης κίνησης.






























