Οργισμένοι οι Βολιώτες- «Μου έκοψαν το νερό για 39€»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Ανάμεσα στα «θύματα» βρίσκονται ηλικιωμένοι και ασθενείς

Διογκώνεται η δυσαρέσκεια των καταναλωτών από τις διακοπές νερού στις οποίες προχωρούν συνεργεία της ΔΕΥΑΜΒ για τουλάχιστον δύο απλήρωτους λογαριασμούς, ακόμη και για μικρά ποσά της τάξης των 39 ευρώ. Σε Βόλο και Νέα Ιωνία οι διαμαρτυρίες είναι έντονες από πολίτες οι οποίοι αναφέρουν ότι κόπηκε το νερό σε άτομα με αναπηρία, σε ασθενείς και ηλικιωμένους, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση και για χαμηλής αξίας οφειλές. Καθημερινά αρκετός κόσμος συγκεντρώνεται στα γραφεία της Επιχείρησης για να προχωρήσουν είτε σε εξόφληση τηςοφειλής είτε σε διακανονισμό, ώστε να αρχίσει και πάλι το νερό να τρέχει στις βρύσες, με τις διαμαρτυρίες να μην λείπουν. Παρόλα αυτά οι καταναλωτές είναι αναγκασμένοι να καταβάλλουν και το τέλος επανασύνδεσης, επιβαρυνόμενοι ακόμη περισσότερο οικονομικά. Το ζήτημα διακοπής υδροδότησης αποτελεί βασικό θέμα συζήτησης και στα κοινωνικά δίκτυα με πολλούς να αναφέρονται με δυσφορία σε αυτό. Για παράδειγμα συμπολίτισσα υποστηρίζει χαρακτηριστικά: «Θέλω να μοιραστώ κάτι που με έχει πικράνει και εξοργίσει βαθιά. Πρόσφατα έκοψαν το νερό στους ηλικιωμένους γονείς μου, (χωρίς καμία ειδοποίηση) δύο ανθρώπους 80 χρόνων, που στηρίζονται σε αυτό το βασικό αγαθό για την καθημερινότητά τους. Το να βλέπεις υπερήλικες να μένουν χωρίς νερό, ακόμη και για μικρό ποσό οφειλής, είναι κάτι που δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε ανθρώπινο ούτε δίκαιο.

Και δυστυχώς δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό. Την ίδια εικόνα βλέπω και σήμερα στη γειτονιά μου: οικογένειες, άτομα με προβλήματα υγείας, ηλικιωμένοι… όλοι να βιώνουν τη σκληρή πραγματικότητα μιας διακοπής νερού.

Το νερό όμως είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, κατοχυρωμένο από διεθνείς οργανισμούς και ευρωπαϊκές οδηγίες.
Η πρακτική της διακοπής νερού σε ευάλωτες ομάδες για οφειλές –ειδικά όταν είναι μικρές ή όταν δεν υπάρχει προηγούμενη πλήρης ενημέρωση και δυνατότητα ρύθμισης– έχει χαρακτηριστεί από τον
Συνήγορο του Πολίτη ως καταχρηστική και, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, μη σύμφωνη με το πνεύμα της νομοθεσίας.
Και αυτό πρέπει να το γνωρίζουν όλοι.

Η πρόσβαση στο νερό δεν μπορεί να γίνεται «εργαλείο πίεσης». Είναι ζήτημα αξιοπρέπειας, υγείας και βασικού δικαιώματος κάθε ανθρώπου» καταλήγει.

Τι γράφουν συμπολίτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
– Στα κεντρικά της ΔΕΥΑΜΒ ταλαιπωρήθηκε πολύς κόσμος σήμερα επί ώρες στην αναμονή για επανασύνδεση, γονείς που έπρεπε να παρουν τα παιδιά τους από τα σχολεία, άνθρωποι που έφυγαν από τη δουλειά τους ακόμα και άτομα με ειδικές ανάγκες.

– Αυτό συνέβη και σε μένα σήμερα. Για λογαριασμό 39€ που ποτέ δεν παρέλαβα μου έγινε διακοπή. Παρεμπιπτόντως ανήκω σε αυτούς που ποτέ δεν αφήνω απλήρωτους και καθυστερημένους λογαριασμούς.

– Σήμερα ήταν ένας άνθρωπος στη δευαμβ που άκουσα που έλεγε ότι του ήρθε μεγάλος λογαριασμός και του είπαν μη το πληρώσετε για να δούμε αν έχει γίνει κάποιο λάθος , δεν το πλήρωσε για να περιμένει και του το έκοψαν

Επαγγελματίες των Παλαιών: «Μαγαζιά κατεστραμμένα από τις πλημμύρες κινδυνεύουν τώρα και με… διακοπή νερού»
Ξεσπούν οι επαγγελματίες των Παλαιών του Βόλου για τις διακοπές υδροδότησης, που έχει ξεκινήσει η ΔΕΥΑΜΒ σε όσους έχουν ανεξόφλητους πάνω από δύο λογαριασμούς. Σε ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι οι λογαριασμοί δεν εξοφλούνται όχι από αμέλεια, αλλά από πραγματική οικονομική αδυναμία, αποτέλεσμα της μεγαλύτερης καταστροφής που σημάδεψε τον τόπο, αυτή των πλημμυρών. Χαρακτηρίζουν δε την απόφαση της ΔΕΥΑΜΒ σκληρή, ανάλγητη και κοινωνικά αδιανόητη και επισημαίνουν ότι τα καταστήματα των Παλαιών Βόλου δεν ζητούν προνόμια, αλλά ζητούν σεβασμό, παράταση, ρεαλιστικές ρυθμίσεις και στήριξη. Ζητούν, όπως σημειώνουν οι επαγγελματίες το αυτονόητο «να μην τιμωρούνται ενώ ήδη παλεύουν να επιβιώσουν».
Τα καταστήματα των Παλαιών Βόλου, σύμφωνα με την ανακοίνωση των επαγγελματιών, βιώνουν εδώ και χρόνια μια αδιάκοπη αλυσίδα δοκιμασιών, που ξεκίνησε με την πανδημία και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, χτυπώντας κάθε φορά πιο βαθιά την τοπική οικονομία και τον κοινωνικό ιστό.
Lockdown, covid, πυρκαγιές, πλημμύρες το 2023, που διέλυσαν την περιοχή των Παλαιών, το φαινόμενο έπειτα με τα νεκρά ψάρια ανάγκασε πολλά καταστήματα να παραμείνουν κλειστά για ημέρες, προκαλώντας νέα οικονομική ζημιά σε μια αγορά που μόλις είχε αρχίσει να ανακάμπτει.
Σημειώνουν ωστόσο πως και σήμερα, δύο χρόνια μετά τις πλημμύρες, τα μαγαζιά των Παλαιών εξακολουθούν να παλεύουν να σταθούν όρθια και πολλά δεν κατάφεραν ποτέ να ανοίξουν ξανά.
«Κι ενώ θα περίμενε κανείς από τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας να δείξουν κατανόηση, συμβαίνει το αντίθετο:η Δ.Ε.Υ.Α.Μ.Β. προχωρά σε διακοπές νερού για απλήρωτους λογαριασμούς — λογαριασμούς που δεν μένουν απλήρωτοι από αμέλεια, αλλά από πραγματική οικονομική αδυναμία, αποτέλεσμα της μεγαλύτερης καταστροφής που σημάδεψε τον τόπο: των πλημμυρών που τα διέλυσαν όλα.
Σε μια περιοχή που έχει πληγεί τόσο βαριά και τόσο συχνά, η διακοπή νερού δεν είναι απλώς άδικη.Είναι σκληρή, ανάλγητη και κοινωνικά αδιανόητη.Τα καταστήματα των Παλαιών Βόλου δεν ζητούν προνόμια.Ζητούν σεβασμό, παράταση, ρεαλιστικές ρυθμίσεις και στήριξη.
Ζητούν το αυτονόητο: να μην τιμωρούνται ενώ ήδη παλεύουν να επιβιώσουν μετά από την απόλυτη καταστροφή των πλημμυρών — όταν τόσα έχουν ήδη κλείσει.Η πόλη δεν αντέχει άλλο να χάνει επιχειρήσεις.Οι επαγγελματίες δεν αντέχουν άλλα χτυπήματα.
Απαιτείται άμεσα μέριμνα — όχι διακοπές νερού σε μαγαζιά που κρατιούνται στη ζωή με το ζόρι», επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση των επαγγελματιών.

Κοπάνας: «Θα συνεχιστούν οι αναστολές υδροδότησης»
Το πρόγραμμα αναστολής υδροδότησης σε όσους οφείλουν δύο λογαριασμούς, θα συνεχιστεί και την ερχόμενη εβδομάδα, δηλώνει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ Αργύρης Κοπάνας και επιρρίπτει ευθύνες στα ΜΜΕ, που δημοσίευσαν παράπονα καταναλωτών, που έμειναν χωρίς νερό, έχοντας ηλικιωμένους ανθρώπους ή μωρά παιδιά, αλλά και οφειλόμενα ποσά μερικών δεκάδων ευρώ.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΜΒ η διαδικασία της επιβολής αναστολής υδροδότησης, αφορά στην απόδοση δικαίου και ισονομίας στους καταναλωτές καθώς για την ΔΕΥΑΜΒ, δεν υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών στην απόληψη του νερού.
Στην ανακοίνωσή του δε, επιτίθεται στα ΜΜΕ γιατί δημοσίευσαν παράπονα καταναλωτών, στους οποίους κόπηκε το νερό.
Ο ίδιος σημειώνει ως γενική παρατήρηση, ότι διαμαρτύρονται πολίτες, οι οποίοι δεν έχουν ανταποκριθεί στις οικονομικές τους υποχρεώσεις.
Την ίδια στιγμή κατηγοριοποιεί τις καταγγελίες λέγοντας ότι ορισμένοι πολίτες ισχυρίζονται ότι δεν έλαβαν λογαριασμό, με τους ισχυρισμούς αυτούς να διατυπώνονται χωρίς κανένα αποδεικτικό στοιχείο και αναφέρει ότι η ΔΕΥΑΜΒ έχει παρακαλέσει επανειλημμένως τους καταναλωτές να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους, καταθέτοντας e-mail η και αριθμό κινητού τηλεφώνου, ώστε απολύτως άμεσα να ειδοποιούνται για την έκδοση λογαριασμών., ενώ τονίζει ότι η διαμαρτυρία δηλαδή περί μη λήψης λογαριασμού (στην περίπτωση που ευσταθεί), αποτελεί προϊόν της παράλειψης του καταναλωτή και όχι της υπηρεσίας.
Αναφορικά με καταγγελίες ότι κόπηκε το νερό σε ασθενείς, ο κ. Κοπάνας αναφέρει ότι από τον έλεγχο των στοιχείων της Επιχείρησης δεν προέκυψαν συμπολίτες που έχουν δηλώσει την αδυναμία της υγείας τους και στους οποίους να διακόπηκε η υδροδότηση.
Σε διαμαρτυρία καταναλωτών ότι δεν ειδοποιήθηκανο ίδιος απαντά ότι δεν το προβλέπει ο Κανονισμός Ύδρευσης και εκτός των άλλων «πως άραγε να προβούμε σε ειδοποίηση, όταν δεν έχουμε – με την ευθύνη του καταναλωτή – κανένα στοιχείο επικοινωνίας;». Τέλος, για τις διακοπές νερού, που έγιναν για πολύ χαμηλούς λογαριασμούς, ο κ. Κοπάνας σημειώνει ότι αυτό είναι ένα επιχείρημα ανοχής της παρατυπίας.
Σημειώνει δε ότι από τις μέχρι σήμερα διακοπές υδροδότησης, μόνο το 25% των καταναλωτών στους οποίους επιβλήθηκε διακοπή, προσήλθαν για τακτοποίηση των οφειλών και πως οι διακοπές υδροδότησης θα συνεχιστούν και την ερχόμενη εβδομάδα. Καλεί δε τους καταναλωτές να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους.

Παπαπέτρος: Απολύτως προβλέψιμο το αδιέξοδο
Για τεράστιο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από τις διακοπές στις συνδέσεις νερού λόγω χρεών από τη ΔΕΥΑΜΒ και κυρίως σε περιοχές μακριά από το κέντρο όπως στη Νέα Ιωνία, κάνει λόγο ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, Νίκος Παπαπέτρος. Όπως ανέφερε, το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υποχρεώνονται οι καταναλωτές να πληρώνουν ξανά τα τέλη για την επανασύνδεση και μάλιστα για πολύ μικρές οφειλές, τη στιγμή που υπάρχουν μεγαλοοφειλέτες που είτε δεν πληρώνουν είτε έχουν ρυθμίσει τα χρέη τους χωρίς να τα καταβάλουν.
«Το συγκεκριμένο ζήτημα ήταν αναμενόμενο, το αδιέξοδο της ΔΕΥΑΜΒ απολύτως προβλέψιμο. Η διαχείριση δημιούργησε τεράστια χρέη και μπροστά στον κίνδυνο ουσιαστικής πτώχευσης, γιατί τυπικής μάλλον υπάρχει, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με αυτό το φαινόμενο, δηλαδή να έχουμε πολλές οικογένειες, κυρίως λαϊκές οικογένειες, να στερούνται του αγαθού του νερού.
Θεωρούμε πως μια διαφορετική διαχείριση με είσπραξη των απαιτήσεων με ορθή κατανομή των βαρών δεν θα χρειαζόταν ούτε επαύξηση των τελών, ούτε πολύ περισσότερο διακοπές για οφειλή μόλις μόνο ενός λογαριασμού. Η τακτική αυτή ήταν προβλέψιμο που ακριβώς θα οδηγούσε» κατέληξε.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.