Ο Δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος είχε δώσει ήδη από τoν Νοέμβριο του 2020 τη σύμφωνη γνώμη του για την εγκατάσταση σταθμού LNG στον Παγασητικό, με έγγραφο προς την εταιρεία Mediterranean Gas που φέρει την υπογραφή του. Το έγγραφο αυτό είχε φέρει στη δημοσιότητα ο δικηγόρος και δημοτικός σύμβουλος με τη «Συμμαχία για τον Βόλο» κ. Νίκος Μόσχος.
Στο έγγραφο αυτό, ο Αχ. Μπέος επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι η υλοποίηση ενιαίας μονάδας εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου με ταυτόχρονη αεριοποίηση στον κεντρικό λιμένα Βόλου θα μπορούσε να αποτελέσει έργο που θα προσδώσει σημαντικό όφελος στην πόλη. Χαρακτηρίζει μάλιστα το έργο ως «υψηλής αποδοτικότητας, τεχνογνωσίας, υψηλού κύρους και περιβαλλοντικής ευθύνης», υποστηρίζοντας ότι τηρεί όλες τις προδιαγραφές ασφάλειας, παρά το γεγονός ότι χωροθετείται σε απόσταση αναπνοής από τον οικιστικό ιστό και παρά τις έντονες αντιδράσεις πολιτών, που κάνουν λόγο για μια «βόμβα» δίπλα στα σπίτια τους.
Την ίδια στιγμή, όμως, ο Αχιλλέας Μπέος δηλώνει σήμερα πως «δεν διατυπώνει ούτε θετική ούτε αρνητική άποψη» για τη μονάδα LNG, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει ακόμη όλα τα δεδομένα στα χέρια του, και υιοθετεί στάση «έντονης επιφύλαξης». Παρόλα αυτά, γνωστοποιεί ότι θα δώσει το «παρών» στο συλλαλητήριο φορέων και συλλόγων ενάντια στην εγκατάσταση σταθμού LNG στον Παγασητικό, υπογραμμίζοντας ότι το αντιμετωπίζει ως γνήσια έκφραση της τοπικής κοινωνίας και όχι ως «καπελωμένη» εκδήλωση.
Η ύπαρξη και δημοσιοποίηση του εγγράφου του 2020, σε συνδυασμό με τη σημερινή, φαινομενικά ουδέτερη στάση του κ. Μπέου ενόψει του συλλαλητηρίου, αναδεικνύει μια εμφανή αντίφαση ανάμεσα στην τότε καθαρή στήριξη της επένδυσης και στη σημερινή επίκληση της «έλλειψης πλήρων δεδομένων», τη στιγμή που η κοινωνία του Βόλου οργανώνεται για να διαδηλώσει ενάντια στην εγκατάσταση της μονάδας LNG στον Παγασητικό.
Μόσχος: «Το έγγραφο Μπέου που έδινε «πράσινο φως» στο LNG συμπεριλαμβάνεται στον φάκελο της εταιρείας»
Τον Νοέμβριο του 2020 με έγγραφο, το οποίο φέρει την υπογραφή του δημάρχου Βόλου, ο Αχ. Μπέος καλωσόριζε την εταιρεία, που ήθελε, θέλει και σχεδιάζει ακόμη και σήμερα, να εγκαταστήσει τη μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Βόλο, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι η εν λόγω μονάδα θα μπορούσε να προσδώσει όφελος στην πόλη του Βόλου.
Το εν λόγω έγγραφο είχε αποκαλύψει ο τότε υποψήφιος και νυν δημοτικός σύμβουλος της «Συμμαχίας για τον Βόλο» κ. Νίκος Μόσχος, ο οποίος μίλησε σήμερα στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, υπογραμμίζοντας ότι το έγγραφο αυτό, που αποτελεί ουσιαστικά συναίνεση για την υλοποίηση του έργου, υπάρχει στον φάκελο αδειοδότησης που έχει καταθέσει η ενδιαφέρουσα εταιρεία στα Υπουργεία, διεκδικώντας την υλοποίηση των σχεδίων της!
“Η επιστολή με την υπογραφή Μπέου ανέγραφε μεταξύ άλλων «Σε συνέχεια της ενημερωτικής επιστολής και αιτήσεως σας για παροχή σύμφωνης γνώμης, θα θέλαμε καταρχήν να δηλώσουμε ότι η υλοποίηση ενιαίας μονάδας εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου ( ΥΦΑ-LNG) με ταυτόχρονο αεριοποίηση στον Κεντρικό Λιμένα Βόλου (με τον διακριτικό τίτλο «ΑΡΓΩ») θα μπορούσε να είναι ένα έργο που θα προσδώσει όφελος στην πόλη του Βόλου”.
«Αυτή η υπόθεση και αυτό το έγγραφο έχει πάρα πολλές παραμέτρους. Πρώτον, έχουμε έναν δήμαρχο που φαίνεται ότι για λογαριασμό του Δήμου δίνει μια συναίνεση, μια έγγραφη συναίνεση. Αυτό δεν είναι σωστό. Θυμίζω ότι κυρίαρχο όργανο του Δήμου είναι το Δημοτικό Συμβούλιο. Μπορεί να υπάρχει μια δημοτική αρχή να ψηφίζει κατά πλειοψηφία, αλλά δεν είναι ο Δήμος», υπογράμμισε ο κ. Μόσχος, σχολιάζοντας ότι τα τελευταία χρόνια ο Δήμος Βόλου έχει μετατραπεί σε ένα καθαρά προσωποκεντρικό σύστημα εξουσίας.
Ο δημοτικός σύμβουλος εξήγησε ότι αυτή η έγγραφη συναίνεση, έτσι όπως δόθηκε, έχει μπει μέσα στον φάκελο αδειοδότησης της συγκεκριμένης εγκατάστασης.
«Προφανώς δόθηκε επί σκοπώ, γιατί η εταιρεία το έγγραφο αυτό το έχει ενσωματώσει μέσα στα έγγραφα της και όχι μόνο ως επιχείρημα, ως έγγραφη συναίνεση, προκειμένου να δείξει ότι η πόλη του Βόλου, οι πολίτες του Βόλου, ο Δήμος Βόλου, είναι συναινεί σε αυτό το εγχείρημα, κάτι το οποίο, όπως ξέρετε πολύ καλά, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα», υποστήριξε ο κ. Μόσχος και υπογράμμισε ότι εγείρονται πολλά ζητήματα από την κίνηση αυτή, δηλαδή το να έρχεται ένας άνθρωπος, από μόνος του χωρίς να υπάρχει μία συλλογική απόφαση, χωρίς να έχει περάσει από το ΔΣ η κίνηση αυτή να αποστέλλει μία τέτοια επιστολή.
Ο κ. Μόσχος δε, υποστήριξε ότι το εν λόγω έγγραφο, με την υπογραφή Αχ. Μπέου βρίσκεται εντός του φακέλου της εταιρείας για την επένδυση που ενδιαφέρεται να υλοποιήσει στον Παγασητικό κι αυτός ο φάκελος, όπως είπε, κάνει βόλτες στα υπουργεία προκειμένου να τύχει και της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, δηλαδή είναι στοιχείο της πληρότητας του φακέλου.
Τόνισε για ακόμη μία φορά ότι η έγγραφη αυτή συναίνεση δεν αποκαλύφθηκε ποτέ από τον Αχ. Μπέο. «Ποτέ μέχρι τότε, ποτέ μέχρι να το βγάλουν στην δημοσιότητα δεν είχε το θάρρος ο Δήμαρχος να πει ότι εγώ συναινώ σε αυτό το έγγραφο, εγώ έχω δώσει αυτή την άδεια», με τον δημοτικό σύμβουλο να επισημαίνει ότι εάν δεν διερευνούσε το θέμα η αντιπολίτευση, δεν θα είχε αποκαλυφθεί ποτέ.
Να ανακαλέσει εγγράφως
Ο κ. Μόσχος κάλεσε τον Αχ. Μπέο, με αφορμή και τις πρόσφατες δηλώσεις του, που όπως είπε, ακόμη και τώρα είναι καλοδεχούμενες, να τις συνοδεύει με πράξεις και να ανακαλέσει αυτό το άνοιγμα στην εταιρεία, με νέο έγγραφό του, επίσημα.
«Ας έρθει ο Δήμαρχος, έστω και τώρα, εγγράφως όμως όχι στα λόγια, να ανακαλέσει αυτό το έγγραφό του, να το στείλει στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, να το στείλει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, προκειμένου να ενσωματωθεί αυτό στον φάκελο. Όχι όμως στα λόγια, αλλά εγγράφως», επεσήμανε χαρακτηριστικά και σημείωσε πως οτιδήποτε άλλο λέγεται είναι για λόγους επικοινωνιακούς.
Αναφερόμενος στην καθαυτή επένδυση του LNG, ο κ. Μόσχος επικαλέστηκε τις τεκμηριωμένες αναλύσεις των επιστημονικών φορέων, αναφέρθηκε στην προσπάθεια συσπείρωσης του κόσμου από τον Σύλλογο Προστασίας και Ανάδειξης του Παγασητικού και τόνισε ότι « είναι μια πάρα πολύ επικίνδυνη κατάσταση, μία πολύ επικίνδυνη εγκατάσταση, που α αλλάξει τις ζωές μας, το μέλλον αυτής της περιοχής, το μέλλον αυτού του τόπου και είναι πάρα πολύ κρίσιμο να προσπαθήσουμε να αποτρέψουμε έναν τέτοιο σχεδιασμό».

































