Προσομοιωτής για πτήσεις drones από μεταπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Από αριστερά ο φοιτητής Μάνος Κουτσουμπέλιας, ο αναπληρωτής καθηγητής Σπύρος Λάλης και ο Νάσος Γρηγορόπουλος
Στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού προγράμματος αυτοκινούμενων οχημάτων

Πρωτοτυπεί για άλλη μια φορά το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, που ανέλαβε και κατάφερε να φτιάξει έναν προσομοιωτή πτήσεων drones, μιας ομάδας ενός καθηγητή και δύο μεταπτυχιακών φοιτητών, στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού προγράμματος για αυτοκινούμενα οχήματα.
Την ομάδα που είναι τριμελής, αποτελούν οι Μάνος Κουτσουμπέλιας και Νάσος Γρηγορόπουλος μεταπτυχιακοί φοιτητές της ομάδας του αναπληρωτή καθηγητή Σπύρου Λάλη και του εργαστηρίου Computer Systems Lab, που εργάζονται στο πρόγραμμα Road, Air and Water Based Future Internet Experimentation (RAWFIE).
Σύμφωνα με τους δύο φοιτητές, ο προσομοιωτής σε υπολογιστές πτήσεων drones μπορεί να χρησιμεύσει σε πολλαπλές εφαρμογές των μη επανδρωμένων πτητικών μέσων όπως ανίχνευση πυρκαγιών, αγνοουμένων ανθρώπων σε ξηρά και θάλασσα, αλλά και για εποπτικούς λόγους.

Ο αναπληρωτής καθηγητής Σπύρος Λάλης εξήγησε ότι πρόκειται για μια πρόταση που κατατέθηκε, ανάμεσα σε πολλές άλλες, στο πλαίσιο μιας ανοιχτής πρόσκλησης ενός έργου που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή κοινότητα. Έγινε η επιλογή, η αξιολόγηση, η πρόταση πήγε καλά και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ανέλαβε να φτιάξει τον προσομοιωτή, που θα χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο ενός ευρύτερου συστήματος για δοκιμές με αυτοκινούμενα οχήματα (εναέρια, επίγεια και θαλάσσια).
Η ομάδα του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ανέλαβε την ανάπτυξη ενός δικτύου πειραματικών υποδομών με χρήση drones. Ο καθηγητής εξήγησε ότι οι κατασκευαστές τα φτιάχνουν με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να επεκταθούν κατάλληλα, για τις ανάγκες της εκάστοτε εφαρμογής. Μπορεί δηλαδή κάποιος να βάλει κάμερες, ανάλογα με την εφαρμογή και να εξοπλιστεί με κάποιους πιο εξειδικευμένους αισθητήρες. «Θα μπορούσε για παράδειγμα να κάμει μια περιβαλλοντική μέτρηση της ποιότητας του αέρα», τόνισε ο κ. Λάλης.

Οι φοιτητές του Π.Θ. δίνουν την υποδομή για να μπορεί κανείς να κάνει δοκιμές με εικονικό τρόπο, χωρίς να μπαίνει στον κόπο να αγοράζει και να πετάει drones, που πλέον δεν είναι εύκολο, καθώς με τη νέα νομοθεσία πρέπει κάποιος να πάρει άδεια πτήσεις, δεν επιτρέπονται οι πτήσεις πάνω από πόλεις, είναι μια ακριβή διαδικασία και τίθεται επιπλέον θέμα ασφάλειας, ενώ υπάρχει η πιθανότητα να πάει κάτι στραβά και το drone να πέσει ή να τρακάρει κάπου.
Για τους παραπάνω λόγους ο προσομοιωτής διευκολύνει πάρα πολύ τους υποψήφιους ιδιοκτήτες drones, μέχρι να φτάσουν σε ένα επίπεδο ωριμότητας, ώστε κάποιος να είναι αρκετά σίγουρος ότι θα μπορέσει να δοκιμάσει την πτήση με drone στην πραγματικότητα και με πολύ μικρό ρίσκο.

Η εργασία των φοιτητών του Π.Θ. για το υποπρόγραμμα Aeroloop ξεκίνησε πριν ένα χρόνο, ήδη ολοκληρώθηκε ένα πολύ μεγάλο μέρος, ενώ αυτή την περίοδο γίνονται επεκτάσεις. Το πρόγραμμα είναι διάρκειας τριών ετών και προϋπολογισμού 100.000 Ευρώ, ενώ άλλα υποπρογράμματα από Ελληνικής πλευράς, εκτελούν παράλληλα το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.