H τροποποίηση της ΑΕΠΟ για την ΑΓΕΤ για μία ακόμη φορά μπαίνει και στο στόχαστρο της «Επιτροπής Πολιτών- Πολίτες Βόλου», με το μέλος της, Στέλιο Λημνιό να μιλά για το συγκεκριμένο θέμα στο Ράδιο Ένα 102,5 και στον Γιώργο Καρεκλίδη, τονίζοντας όπως σημείωσε παράλογα σημεία που προκύπτουν αλλά και το τι κατά τη γνώμη του επακολουθεί.
«Οι θάνατοι από κορωνοϊό δεν είναι άσχετοι με την κατάσταση της δημόσιας υγείας στην πόλη μας» σημείωσε αρχικά ο κ. Λημνιός κατηγορώντας στη συνέχεια την εταιρεία για άκρατη κερδοφορία, αναλγησία, ενώ οι υπεύθυνοι βάζουν και ένα ελάχιστο ποσοστό για αγαθοεργίες προκειμένου να αναδεικνύονται προστάτες. «Ωστόσο είναι αυτοί που εγκληματούν συστηματικά με τη ρύπανση της ατμόσφαιρας στην πόλη μας» σημείωσε.
Σύμφωνα με τον κο Λημνιό, οι αρμόδιοι διαλέγουν τη μέθοδο της τροποποίησης για τις άδειες και έτσι η αδειοδότηση προχωρά χωρίς διαβούλευση και χωρίς να εκφραστούν επιστημονικοί φορείς. «Αυτή είναι η τέταρτη τροποποίηση και η προηγούμενη ήταν το 2017 με υπουργό τον κο Φάμελλο, για να καταλάβετε ότι δεν έχει σημασία η κυβέρνηση, αλλά ότι οι πολυεθνικές νομοθετούν. Το ατύχημα είναι ότι το εργοστάσιο βρίσκεται εντός του αστικού ιστού. Οπότε έχουμε πολλές επιφυλάξεις αν καλύπτει την περίπτωση η νομοθεσία, που προέκυψε από την Ευρωπαϊκή Ένωση για μονάδες σε οριοθετημένες βιομηχανικές ζώνες που απέχουν από κατοικημένες περιοχές. Εδώ τηρούνται τα περιβαλλοντικά όρια αλλά εντός αστικής ζώνης» τόνισε επίσης.
Όσον αφορά την παραλαβή αποβλήτων, αυτή σύμφωνα με τον ίδιο θα γίνεται με τρεις διαφορετικούς τρόπους απόβλητα. «Ο ένας από την Ιταλία με καράβια, και να μην ξέρει κανείς τι περιέχεται σ’ αυτά. Ακόμη και η ίδια η ΑΓΕΤ αυτό, και το λέει καθαρά στην επιτροπή ανταγωνισμού της Βουλής όταν αδειοδοτήθηκε. Είναι πέντε καράβια τον μήνα και 20 χιλιάδες τόνοι με κοντέινερ, και κάθε μέρα φορτηγά 20 τόνων το καθένα με χύμα σκουπίδια. Μέσα στην άδεια που πήρε η ΑΓΕΤ υπέβαλε φάκελο αναφέροντας ότι έχει εγκαταστήσει τον εξοπλισμό τροφοδοσίας του κλιβάνου για να καίει 30 τόνους την ώρα, δηλαδή 700 και πλέον τόνους σκουπιδιών την ημέρα. Οπότε μιλάμε για πλαστικά, αφού δεν συμφέρει να καίει χαρτιά και άλλα, μιας και δεν έχουν την ίδια θερμογόνο δύναμη» τόνισε μεταξύ άλλων.
«Έχει αλλάξει τη μελέτη διασποράς ρύπων»
Από εκεί και πέρα, όπως τόνισε, η ΑΓΕΤ έχει κάνει αίτηση να ενταχθεί σ’ έναν συγκεκριμένο νόμο που δίνει τη δυνατότητα παραγωγής ρεύματος, παράλληλα με την παραγωγή θερμότητας για τις ανάγκες των βιομηχανιών, με την ΑΓΕΤ να διαψεύδει το καλοκαίρι ότι θα κάνει κάτι τέτοιο στον Βόλο. «Αυτό σημαίνει πάντως έναν νέο κλίβανο με πολλαπλάσια δυναμικότητα και μάλιστα με δωρεάν καύση. Επίσης έχει αλλάξει τη μελέτη διασποράς ρύπων, υποβάλλοντας νέα μελέτη και τη ζητήσαμε γιατί δεν ξέρουμε τι λέει, με την προηγούμενη να καρφώνει την εταιρεία στον τοίχο. Ανέφερε τότε ότι οι επικίνδυνοι ρύποι διαχέονται μέχρι και 2,5 χλμ και ότι ο λόφος της Γορίτσας θα λειτουργεί σαν φυσικό εμπόδιο! Επίσης δεν λειτουργούσε τότε το σύστημα μέτρησης αέριων ρύπων, που λειτούργησε μετά το 2017 όταν βγήκαν οι πολίτες στον δρόμο» υπογράμμισε.






























