Ζητούν ψυχολόγους, αλλαγή ύλης και καλύτερη υλικοτεχνική υποδομή μαθητές Λυκείων

Στους βουλευτές μετέφεραν τα προβλήματά τους

Τον δρόμο για το υπουργείο Παιδείας θα πάρουν τα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία της Μαγνησίας και μετέφεραν χθες οι μαθητές στους βουλευτές και τους φορείς εκπαίδευσης, σε ημερίδα, ως «Κοινό σχολικό συμβούλιο» που έγινε στο ΤΕΕ Μαγνησίας στον Βόλο.
Τα κυριότερα προβλήματα που έθεσαν οι μαθητές, είναι η είσοδος ψυχολόγων στα σχολεία, η αλλαγή της ύλης και η υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξ. Μεϊκόπουλος, Μάκης Μπαλλής, της ΝΔ Χρ. Μπουκώρος και του ΚΚΕ Κώστας Στεργίου, η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας Δωροθέα Κολυνδρίνη, δήμαρχοι και εκπρόσωποί τους, απ΄όλη την περιφέρεια της Μαγνησίας, εκτός της δημοτικής αρχής Βόλου, δημοτικοί σύμβουλοι των μειοψηφιών η περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Ελένη Αναστασοπούλου, οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιώργος Πολύζος και Σωκράτης Σαβελίδης, σχολικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι του ΚΕΣΥΠ, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαρία Γιαννουλή και μέλη του Δ.Σ., ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ηλίας Κουτσερής και μέλη του Δ.Σ., διευθυντές σχολείων, γονείς και βεβαίως μέλη 15μελών συμβουλίων μαθητών.

Ο Μητροπολίτης
Στον χαιρετισμό του ο Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος ευχήθηκε καλή επιτυχία στον νέο αυτό θεσμό και τόνισε πόσο σημαντικός είναι ο διάλογος, που ξεκινά η Πολιτεία με τους μαθητές: «ο διάλογος πρέπει να έχει συνέπεια, να γίνεται με επιχειρήματα, να ζητάει αυτό που πραγματικά έχει ανάγκη και να μπορεί να συνομιλεί για να φτάνει στην αλήθεια. Θέλω στα παιδιά να πω, κρατήστε αυτή τη δίψα της αλήθειας, αμφισβητήστε, ρωτήστε, γνωρίστε, διαβάστε, μελετήστε, ψάξτε την αλήθεια, όχι μόνο στο επίπεδο των γνώσεων, αλλά και την αλήθεια για το υπαρξιακό πρόβλημα, από που ερχόμαστε και από που πηγαίνουμε, τί ήμαστε; Γιατί υπάρχουμε; τί είναι αυτό που νοηματοδοτεί τη ζωή μας; Βάλτε αυτά τα ερωτήματα, για να δώσετε νόημα στη ζωή σας και για να είστε ελεύθεροι, γιατί μόνο η αλήθεια ελευθερώνει… αποκτήστε γνώσεις για να είσθε ελεύθεροι στο πνεύμα, στην ψυχή και τότε θα είστε άνθρωποι και τότε θα βρείτε αυτό που είναι όντως η ελευθερία, γιατί μόνο ένας άνθρωπος που διψά για την αλήθεια την γνωρίζει, τελικά, ελευθερώνεται ψυχικά και γίνεται όντως άνθρωπος, που σημαίνει δίκαιος, αλληλέγγυος, αγαπητικός, που βλέπει στον άλλον την ζωντανή εικόνα του Θεού, που μπορεί να συναντήσει τον συνάνθρωπο και να λειτουργήσει στο εμείς, γιατί, δυστυχώς, εμείς οι ίδιοι σας οδηγούμε σε έναν ατομισμό που αποτέλεσμα έχει την κρίση της εποχής, όπου η ατομοκρατία μάς στέρησε το πνεύμα της κοινότητας».

Η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Ελένη Αναστασοπούλου έκανε αναφορά σε δράσεις που έγιναν τα τελευταία τρία χρόνια και ότι ο διάλογος είναι το επιθυμητό σε αυτές τις περιπτώσεις, όμως σχολιάστηκε αρνητικά από τους μαθητές, το γεγονός ότι η κα Αναστασοπούλου έφυγε, καθώς όπως είπε, έπρεπε να ελέγξει το θέμα της σίτισης και θα παρέμενε στον χώρο ο αναπληρωτής της.

Συγχαρητήρια στους γονείς

Ο κ. Ιγνάτιος συνεχάρη τους γονείς για το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν για τα εκπαιδευτικά μας πράγματα, αλλά και τους εκπαιδευτικούς, για το υπεύθυνο έργο που επιτελούν και κατέληξε ως εξής: «Σε ό,τι μας αφορά, είμαστε κοντά σας. Το κάθε σχολείο έχει εντεταλμένο ιερέα, όχι μόνο για τις πνευματικές ανάγκες, αλλά και για τις υλικές και δόξα τω Θεώ, συνεργαστήκαμε όλα αυτά τα χρόνια με όλους άψογα. Υποδεχθήκαμε τους ξένους, τους πρόσφυγες, έχουμε ασχοληθεί με τις ομάδες των Ρομά. Είμαστε όλοι μαζί σε μια κοινωνία που την θέλουμε ενωμένη, στο κοινό μεγάλο μας αγαθό, την Ορθόδοξη πίστη μας, την παράδοση, την μεγάλη μας ιστορία. Η Εκκλησία, ως Μητέρα, θα παραμείνει ενοποιός, θα είναι μαζί με όλους, δεν θα ξεχωρίζει ποτέ κανέναν και εμείς και εγώ σαν Πατέρας σας θα χαίρομαι να σας βλέπω να προοδεύετε να μεγαλώνετε και να παίρνετε τις ευθύνες που σας αναλογούν…».

Η αντιπεριφεριάρχης Μαγνησίας Δωροθέα Κολυνδρίνη, μίλησε έχοντας και την ιδιότητα της εκπαιδευτικού, αλλά και της μητέρας, επισημαίνοντας σε ότι αφορά στο κομμάτι της θέσεώς της στην αντιπεριφέρεια, ότι υπάρχουν πολλές αγκυλώσεις στην χρηματοδότηση έργων σε σχολεία, έστω και εάν υπάρχουν αιτήματα, μιας και ο νόμος δεν δίνει το δικαίωμα…

Ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Μεϊκόπουλος, τόνισε ότι είναι ιτέχνη να ακούς, και αυτ΄οπρέπει να γίνει σε αυτή την περίπτωση, χαρακτηρίζοντας το σχολικό συμβούλιο ως μια καλή αρχή.

Από την πλευρά του ο βουλευτής Μ. Μπαλής εκτίμησε ότι η πρωτοβουλία αυτή μπαίνει στην καρδιά μιας καινούργιας λογικής, ενώ αναφερόμενος στις αλλαγές που προωθούνται στον τομέα της παιδείας σημείωσε ότι το μοντέλο λειτουργίας του σχολείου μετατρέπεται από εξετασο-κεντρικό σε μαθητο-κεντρικό.

Ο βουλευτής της Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος τόνισε ότι η παιδεία πλήττεται διαχρονικά από τις μεταρρυθμίσεις, γιατί κάθε υπουργός θέλει να αφήσει τη σφραγίδα του. Μεγάλο πρόβλημα είναι η ασυνέχεια είπε χαρακτηριστικά.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Στεργίου επισήμανε ότι η νέα γενιά έχει την υποχρέωση να δημιουργήσει το καινούριο και να βάλει το δικό της λιθάρι στην εξέλιξη της κοινωνίας. Παράλληλα, άσκησε κριτική για τις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας, ζητώντας ένα Λύκειο αποδεσμευμένο από τις εξετάσεις.

Στιγμιαία αντιπαράθεση

Το λόγο πήραν και οι παριστάμενοι δήμαρχοι και εκπρόσωποι δήμων της Μαγνησίας, ενώ την αντίδραση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης κ. Αναστασοπούλου προκάλεσε η τοποθέτηση του δημάρχου Αλμυρού Δ. Εσερίδη, ο οποίος αμφισβήτησε το επίπεδο της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές με συγκεκριμένα βιβλία.
“Είναι ψέματα”, είπε η κ. Αναστασοπούλου απευθυνόμενη στον κ. Εσερίδη, ο οποίος ανακάλεσε για να συνεχιστεί η εκδήλωση.
Στην αντιπαράθεση παρενέβη ο κ. Σ. Σαβελίδης τονίζοντας ότι οι αντεγκλήσεις συμβάλλουν στην προώθηση του διάλογου για ένα καλύτερο μέλλον.
Προς στιγμήν, επικράτησε ένταση όταν ένας εκ των μαθητών διαμαρτυρήθηκε για τις μεγάλες σύμφωνα με τους ίδιους, τοποθετήσεις των εκπροσώπων φορέων. “Ήρθαμε να πούμε τα πρόβλημα μας και ακούμε τα προβλήματα των δήμων και τους πολιτικούς” είπε, για να συμφωνήσουν μαζί του και εκπαιδευτικοί οι οποίοι σχολίασαν ότι “αυτοί που θα έπρεπε να μιλήσουν λιγότερο, είναι αυτοί που μίλησαν περισσότερο”.

Οι μαθητές να ακολουθήσουν τα χνάρια του «Ρήγα» ζήτησε ο δήμαρχος Ρήγα Φεραίου Δημήτρης Νασίκας.

Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τα προβλήματα των νησιών, ζήτησε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Σκιάθου κ. Τρακόσιας.
Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κα Μαρία Γιαννουλή, τόνισε ότι οι καθηγητές, στέκονται δίπλα στα αιτήματα των μαθητών και με παρεμβάσεις τους, προσπαθούν να έχουν θετικά αποτελέσματα.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δ. Βόλου, Ηλίας Κουτσερής, επέλεξε εκ μέρους του Δ.Σ. της Ένωσης όπως είπε, να μην τοποθετηθεί αρχικά αλλά στο τέλος της εκδήλωσης, επιλέγοντας να παραχωρήσει τον χρόνο στα παιδιά που εργάστηκαν και έφεραν να παρουσιάσουν τα αιτήματά τους, στα οποία οι γονείς εκ των πραγμάτων είναι συμπαραστάτες, αφού αποτελούν κρίκο της ίδιας αλυσίδας στην σχολική κοινότητα με κοινές στοχεύσεις.
Τον χρόνο της από τον χαιρετισμό και τις συστάσεις των ιδιοτήτων, παραχώρησε και η πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας Νάνσυ Καπούλα .
Η εκδήλωση συνεχίστηκε με τις τοποθετήσεις των μαθητών από κάθε σχολείο της περιοχής. Με τηλεδιάσκεψη μετέφεραν τα προβλήματά τους οι μαθητές της Σκοπέλου που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών.

Ο διευθυντής Β’ Βαθμιας

Σύμφωνα με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σωκράτη Σαβελίδη, θέμα της διοργάνωσης της μοναδικής αυτής εκδήλωσης, ήταν οι πολιτειακοί φορείς να ακούσουν τα προβλήματα των μαθητών, όπως και η εκπαιδευτική κοινότητα.
«Ακούσαμε χίλια δύο πράγματα που δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε τόσα χρόνια ως εκπαιδευτικοί. Από απλά πράγματα όπως έλλειψη καθαριότητας, μέχρι σημαντικότατα, όπως αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα, αλλαγή στο εκπαιδευτικό προσωπικό, προσθήκες και προβληματισμούς, για τη νέα γενιά, που πρέπει να μας προβληματίσουν», δήλωσε ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο ίδιος είπε ότι οι καθηγητές, αισθάνονται απόλυτα ικανοποιημένοι από τους μαθητές τους, αν και οι πολιτειακοί φορείς μίλησαν περισσότερο από το προβλεπόμενο, με αποτέλεσμα να κουράσουν και να μεγαλώσει χρονικά η εκδήλωση. Ο κ. Σαβελίδης διαβεβαίωσε και υποσχέθηκε ότι τα αιτήματα που κατατέθηκαν δεν θα καταλήξουν στο καλάθι των αχρήστων, αλλά θα βρουν το δρόμο τους για να βελτιώσουν τη ζωή των μαθητών. Όπως είπε, τα αιτήματα θα αποσταλούν στο υπουργείο, στις αρχές εκπαίδευσης και στους πολιτειακούς θεσμούς που παραβρέθηκαν στην εκδήλωση.

Τι είπαν οι μαθητές
Σημαντικά στοιχεία από τα αιτήματά τους, εξέφρασαν οι ίδιοι μαθητές, στην διάρκεια της ημερίδας- συμβουλίου, ενώ τους προβληματισμούς τους έθεσαν και προς τους δημοσιογράφους, όσοι κληρώθηκαν από τα σχολεία τους, να παραχωρήσουν συνεντεύξεις. Την απλοποίηση των μαθημάτων γενικής παιδείας στα ΕΠΑΛ ζήτησε η Σοφία Κλειδά, μαθήτρια του 1ου ΕΠΑΛ Αλμυρού, αλλά και τον εμπλουτισμό του αναλυτικού προγράμματος, με μαθήματα μουσικής, γυμναστικής κ.α.
“Ας ελπίσουμε ότι δεν θα είναι μία σύμβαση μεταξύ μαθητών και πολιτικών υποκριτική, αλλά επί της ουσίας”, τόνισε η Ιωάννα Μπαζάκα του 4ου ΓΕΛ Βόλου. Αναφορικά με το σχολείο της επισήμανε ότι η μετεγκατάσταση του ΚΕΔΔΥ είναι ένα βασικό θέμα που ήδη έχουν θέση και στην Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης, Ελένη Αναστασοπούλου.
Η Ισιδώρα Πάσχου από το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο εξέφρασε την ελπίδα, όσα ζήτησαν οι μαθητές να υλοποιηθούν ενώ τόνισε ότι το σχολείο της πρέπει να λειτουργήσει σε νέο κτίριο και να μην υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
“Οι μαθητές αφουγκράστηκαν τους πολιτικούς και όχι αυτοί εμάς” τόνισε ο Άρντι Ζάταρι του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας, που όμως χαρακτήρισε την πρωτοβουλία οργάνωσης της ημερίδας προς τη σωστή κατεύθυνση. “Εμείς θα θέλαμε ένα Τμήμα Ένταξης για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες” ανέφερε.
Ο μαθητής του ΕΠΑΛ Βελεστίνου, Δημ. Στατήρας, έθεσε θέμα ποσόστωσης εισαγωγής μαθητών από τα ΕΠΑΛ, σε ΑΕΙ και ΤΕΙ αλλά και το γεγονός ότι κάθε Τμήμα απαιτείται για να λειτουργήσει 15 μαθητές ενώ στο συγκεκριμένο σχολείο, που είναι μόνο δύο ετών φοιτούν 70 μαθητές.
Ο Θεοφάνης Γεωργούλας του 7ου ΓΕΛ Βόλου επισήμανε ότι το σχολείο του έχει ελλείψεις σε διαδραστικούς πίνακες και ζήτησε να αυξηθούν οι ώρες γυμναστικής σε μία χώρα που η παχυσαρκία αποτελεί σημαντικό πρόβλημα. Επιπλέον τόνισε ότι δεν πρέπει να αλλάζει συχνά το εκπαιδευτικό σύστημα γιατί “νιώθουμε σαν πειραματόζωα”.
Να παραμείνει Γενικό το Λύκειο χωρίς εξειδικεύσεις και τα παιδιά που παίρνουν απολυτήριο να μπορούν να αξιολογήσουν κείμενα και να έχουν κριτική σκέψη, ζήτησε ο Αποστόλης Κόνσουλας του ΓΕΛ Ζαγοράς. Επιπλέον τόνισε ότι οι μαθητές από τη Ζαγορά κάνουν πολλά χλμ. καθημερινά για να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ που όλα βρίσκονται στο Βόλο.
Στα κτιριακά προβλήματα του σχολείου του αναφέρθηκε ο Βαγγέλης Μπαλαμώτης του ΓΕΛ Βελεστίνου, αλλά και στην υποβαθμισμένη παρεχόμενη εκπαίδευση.
Ο Αλκιβιάδης Στασινός από το 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας επισήμανε ότι τα σχολεία χρειάζονται ψυχολόγους για να βοηθούν μαθητές και εκπαιδευτικούς σε θέματα που προκύπτουν.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.