ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ

Στο τέλος Μαΐου, θα είναι έτοιμη η μελέτη αξιολόγησης υποπαραχωρήσεων για το λιμάνι του Βόλου και μετά τη διαβούλευση που θα γίνει με το υπουργείο Ναυτιλίας και τον ΟΛΒ, το Ταμείο Αξιολόγησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) θα εξετάσει στις αρχές καλοκαιρού τις προοπτικές που διανοίγονται και θα αποφασίσει για τις υποπαραχωρήσεις που θα γίνουν συνολικά και όχι αποσπασματικά, τόνισε από το Βόλο ο πρόεδρος του Ταμείου Αριστείδης Ξενόφος, που βρίσκεται στο Βόλο και είχε επαφές με το Π.Θ., τη Διοίκηση και εργαζόμενους στον ΟΛΒ, ενώ έκανε εκτεταμένη επίσκεψη με συναντήσεις στο λιμάνι.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ επισκέπτεται το Βόλο, στο πλαίσιο επισκέψεων σε 10 περιφερειακά λιμάνια, που πρέπει να αναπτυχθούν και δήλωσε ότι στρατηγική του ταμείου είναι να αφουγκράζεται, και να συνθέτει απόψεις τοπικών φορέων (πολιτικών, κοινωνικών και οικονομικών) για θετικό αποτέλεσμα, με κυρίαρχο στοιχείο τη συνύπαρξη της πόλης με το λιμάνι που αναπόσπαστο κομμάτι.
«Παρονομαστής της ανάπτυξης είναι η θετική επίπτωση για πόλη και εργαζόμενους. Θα ακολουθήσει αύριο συνάντηση με τον δήμαρχο Βόλου για να συζητήσουμε τα θέματα που έχουν σχέση με πόλη και λιμάνι», δήλωσε ο κ. Ξενόφος.

Αναφερόμενος σε ειδικότερα θέματα για το λιμάνι ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ανέφερε ότι το Ταμείο ξεκίνησε μια μελέτη αξιολόγησης υποπαραχωρήσεων, η οποία θα είναι έτοιμη στο τέλος Μαΐου, στη συνέχεια θα ακολουθήσει διαβούλευση με το υπουργείο Ναυτιλίας και τη Διοίκηση του ΟΛΒ για να εξεταστούν από κοινού προοπτικές που ανοίγονται.

Σύμφωνα με τον κ. Ξενόφο, υπάρχει και εγκρίθηκε από Δ.Σ. ΟΛΒ μία μελέτη του Π.Θ. που γίνεται και αντιμετωπίζει προοπτική ανάπτυξης του λιμανιού σφαιρικά, καθώς αξιολογεί θέματα οδικής διασύνδεσης, σύνδεσης τραίνου και ταυτόχρονα αξιολογεί προοπτική ανάπτυξης ενός νέου λιμανιού στο νότιο κομμάτι.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ τόνισε ότι είναι νωρίς για να αξιολογηθούν οι μελέτες στο σύνολο και πρόσθεσε ότι από την πρώτη ανάγνωση δεν είναι αντικρουόμενες, αλλά αλληλοσυνδέονται.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι ο κύκλος συζητήσεων και επαφών με ενδιαφερόμενους επενδυτές, θα ξεκινήσει μόνο αν ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Σε πρώτη φάση, εξήγησε, ανοίγει κύκλος επαφών με υποψήφιους επενδυτές και εκεί διαπιστώνεις ενδιαφέρον. «Δεν μπορείς να χτυπήσεις τώρα πόρτα, χωρίς να ξέρεις αν θα δώσεις έμφαση σε κρουαζιέρα, εμπορευματικό, car terminal ή κάτι άλλο. Πάει με μία σειριακή σειρά. Ίσως, στο τέλος Ιουνίου, που θα έχει ωριμάσει η διαβούλευση, να έχουμε μία καλύτερη εικόνα», επισήμανε.

Ερωτηθείς για το car terminal ο πρόεδρος του Ταμείου διευκρίνισε ότι δεν προχωράει άμεσα, καθώς δεν υπάρχει συνολική θεώρηση και απόφαση για το πως θα αναπτυχθεί το λιμάνι. Το κυρίαρχο θέμα είναι να έχουμε συνολική μελέτη, επισήμανε.

Οι παραχωρήσεις στο Δήμο
Για τη συνάντηση που θα γίνει αύριο με τον Δήμο Βόλου, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ τόνισε ότι θα απασχολήσουν τα θέματα παραχώρησης κομματιού της χερσαίας ζώνης όπως το πάρκο Αγ. Κωνσταντίνου και της συνοικίας Παλαιού Λιμεναρχείου, που ανήκει στο Π.Θ. και του αιτήματος για πιο ενεργητική εμπλοκή του Δήμου στην ανάπτυξη του λιμένα.

Για το σημείο που βρίσκονται οι παραχωρήσεις, ο κ. Ξενόφος είπε ότι εγκρίθηκαν οι χώροι που θα παραχωρηθούν στο Δήμο, στους οποίους περιλαμβάνεται και το παραλιακό μέτωπο για το οποίο ζητήθηκαν εγκρίσεις από διάφορα υπουργεία και το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, ζητήθηκε τοπογραφικό της χερσαίας ζώνης, που ολοκλήρωσε ο ΟΛΒ αν και δεν ήταν στις υποχρεώσει του. Το τοπογραφικό πρέπει να υπογραφεί από Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βόλου και θα πάει στους εμπλεκόμενους φορείς στην Αθήνα για να οριστικοποιηθεί η διαδικασία του αποχαρακτηρισμού.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ Γιώργος Τοζίδης ανέφερε ότι οι αποφάσεις για τις παραχωρήσεις ελήφθησαν τον Νοέμβριο του 2018 και ο ΟΛΒ επιστρέφει την έκταση στο Ελληνικό Δημόσιο και εκείνο θα την παραχωρήσει στο Δήμο Βόλου, κάτω από συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις.

Μεταφέρεται η δραστηριότητα της Χαλυβουργίας
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε ότι το ζήτημα της Χαλυβουργίας είναι κυρίαρχος για το λιμάνι, γιατί συνδράμει σημαντικά στα έσοδά του, ενώ η βιομηχανία απασχολεί 400 εργαζόμενους και η δραστηριότητα πρέπει να προστατευτεί.

Ο κ. Ξενόφος τόνισε ότι σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές αποφάσεις και υποχρέωσης που υπάρχει, η δραστηριότητα εκφόρτωσης σκραπ της βιομηχανίας θα μεταφερθεί από την προβλήτα 1 στην προβλήτα 3.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είπε ότι έγινε μελέτη του κόστους μεταφοράς και υπάρχει σύμπνοια να δρομολογηθεί η μεταφορά της δραστηριότητας. Το κόστος της μεταφοράς εκτιμάται στα 3 εκ. €, με την υποχρέωση αποκατάστασης βλάβης του προβλήτα 1 (όπου βρίσκεται σήμερα) που θα κοστίσει 900.000 €, που θα επωμιστεί η βιομηχανία, αλλά μένει το θέμα να οριστικοποιηθεί.
Η μεταφορά της δραστηριότητας της Χαλυβουργίας στην προβλήτα 3, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ως το 2021.

Κόλλησε στη γραφειοκρατία ο εξοπλισμός
Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας κόλλησε το θέμα της προμήθειας εξοπλισμού στο λιμάνι του Βόλου, μέσω του περιφερειακού ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με τον κ. Τοζίδη, στο ΕΣΠΑ έχει ενταχθεί ένας αυτοκινούμενος γερανός αξίας 3 εκ. € και ένα όχημα μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων 500.000 €. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ είπε ότι το θέμα έχει κολλήσει στα διαδικαστικά της διαχειριστικής αρχής ΕΣΠΑ και παρουσιάζει πολλούς μήνες καθυστέρηση.
Τέλος, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ μετέφερε την εμπειρία του από τα έργα στα λιμάνια για επενδύσεις, χαρακτήρισε τη γραφειοκρατία εφιάλτη και τόνισε ότι πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία στο Ελληνικό Δημόσιο.