Στον Βολιώτη εφοπλιστή Πάρη Δράγνη το ακίνητο της Τράπεζας της Ελλάδος

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Eπί της οδού Αργοναυτών

Ήταν Μάιος του 2022, όταν με ένα εσωτερικό έγγραφο οι εργαζόμενοι της Τράπεζας της Ελλάδος στον Βόλο, στην παραλία, ενημερώνονταν ότι το υποκατάστημα κλείνει στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσής της. Από τότε το κτίριο είχε αφεθεί στην τύχη του, παραμένοντας εγκαταλελειμμένο. Ωστόσο, σύμφωνα με ανακοίνωση της Τράπεζας, υπήρξε εξέλιξη σε ότι αφορά το συγκεκριμένο ακίνητο, το οποίο περνά στα χέρια του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Δράγνη». Σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσιεύεται στην επίσημη ιστοσελίδα της Τράπεζας της Ελλάδος « Η Τράπεζα της Ελλάδος ανακοινώνει την κατακύρωση του ανοικτού διαγωνισμού «Πρόσκληση για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την αγορά του ακινήτου επί της οδού Αργοναυτών 52 στον Βόλο» (Αριθμός Προκήρυξης 20/2024) στο «Κοινωφελές Ίδρυμα Δράγνη».

 

 

To κατάστημα Βόλου της Τράπεζας της Ελλάδος

Tην ίδρυση της Τράπεζας της Ελλάδος, το 1928, ακολούθησε η ανάπτυξη του δικτύου των υποκαταστημάτων της, κυρίως τη δεκαετία του ’30, αλλά και μεταγενέστερα. Το Κατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος στο Βόλο θεμελιώθηκε στις 17 Μαΐου 1933 και εγκαινιάστηκε στις 12 Ιανουαρίου 1935 επί Διοικήσεως Εμμανουήλ Τσουδερού. Είναι το πρώτο υποκατάστημα που κτίστηκε από την Τεχνική Υπηρεσία της Τράπεζας της Ελλάδος, σε μια εποχή κατά την οποία ο Βόλος αποτελούσε σημαντικό βιομηχανικό και εμπορικό κέντρο και το λιμάνι του είχε απευθείας σύνδεση με πολλά λιμάνια της Ελλάδος και άλλων χωρών.

Το Κατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος στο Βόλο δεν είναι το πρώτο κατάστημα τράπεζας που ιδρύθηκε στην πρωτεύουσα της Μαγνησίας. Όπως αναφέρει στο βιβλίο «Τράπεζα της Ελλάδος – Τα κτίρια», η αρχιτέκτων και καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής του Ε.Μ.Π. Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, προηγήθηκε το 1893 η Τράπεζα Αθηνών, με ένα εντυπωσιακό κτίριο, που ανήκει σήμερα στην ιδιοκτησία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε η Τράπεζα Κοσμαδόπουλου, ενώ το 1928 εγκαινιάστηκε το υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, στην οδό Δημητριάδος.

Το 1930 αγοράστηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος το παραλιακό οικόπεδο, στο οποίο οι αρχιτέκτονες της Τεχνικής Υπηρεσίας Μ. Κανάκης και Θ. Παπαντωνόπουλος υλοποίησαν τη μελέτη τους: ένα κτίριο, σε νεοκλασικό ύφος και πιστό στο κτιριολογικό πρόγραμμα των καταστημάτων της Τράπεζας της Ελλάδος, με χώρους υποδοχής στο ισόγειο και την κατοικία του διευθυντή στον όροφο.

Όπως αναφέρει η κυρία Αδάμη στην ίδια έκδοση της Τράπεζας της Ελλάδος, «το υποκατάστημα Βόλου είναι ένα από τα ωραιότερα υποκαταστήματα της Τράπεζας της Ελλάδος. Καθώς καταλαμβάνει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο, επιβάλλεται με την παρουσία του και αποτελεί τοπόσημο της πόλης. Το επιβλητικό του μαρμάρινο κλιμακοστάσιο και η είσοδος με τους τέσσερις λευκούς ιωνικούς κίονες εντυπωσιάζουν».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το διατηρητέο κτίριο είναι από τα λίγα προπολεμικά κτίρια του Βόλου που απέμειναν όρθια μετά τους καταστροφικούς σεισμούς του 1955. Το 1978 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης του κτιρίου.

 

Ποιος είναι ο Πάρης Δράγνης 

O Πάρης Δράγνης γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Bόλο. H αγάπη του για τη θάλασσα τον οδήγησε στην Σχολή Eμποροπλοιάρχων. Όταν αποφοίτησε είχε προτάσεις από τις τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες της εποχής: των Ωνάση, Nιάρχου, Aνδρεάδη. Aποφάσισε να μπαρκάρει σε μία εταιρία με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγά, την Hellenic Lines.
Στο πρώτο του ταξίδι το πλοίο, που ήταν ένα liner, έπιασε 10 λιμάνια της Mεσογείου και 10 της Aμερικής. Πήρε master από το Maritime College. Tο 1982 ιδρύει την Goldenport Shipmanagement. Tα πρώτα πλοία που απέκτησε ήταν τύπου «multi-purpose twin deckers», που αποτελούσαν τον πρόγονο των σημερινών containerships.
Ήταν ένας από τους πρωτοπόρους Έλληνες πλοιοκτήτες που αποφάσισαν τότε να επενδύσουν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σε νεαρή ηλικία δημιούργησε τη δική του εταιρία, την Goldenport Shipmanagement.
Όμως πολύ νωρίς δέχτηκε ένα γερό χτύπημα. Στα 33 του χρόνια λόγω της διεθνούς κρίσης στη ναυτιλία, καταστράφηκε. Έχασε και τα 17 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέθετε. Δεν το έβαλε κάτω. Έκανε νέο ξεκίνημα, συντηρητικά και με βήματα αργά. Ήταν το μεγαλύτερο «μάθημα ζωής» που πήρε, όπως έχει εκμυστηρευτεί ο ίδιος, και βάσει αυτής της εμπειρίας προτρέπει τους νέους να στραφούν στο υγρό στοιχείο. «Δεν έχει σημασία από πού ξεκινάς αλλά ο δρόμος που θα διαλέξεις. Mε πειθαρχία και θέληση μπορείς να πετύχεις ό,τι θέλεις. Δεν με έκαμψε ποτέ η ανέχεια, αντίθετα μου έδωσε κίνητρα εξέλιξης», τονίζει.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.