Μια …οφειλόμενη, όπως τη χαρακτηρίζει απάντηση δίνει ο δημοτικός σύμβουλος της Συμμαχίας για τον Βόλο Μάρκος Βαξεβανόπουλος στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, ο οποίος χθες σε ανακοίνωσή του δήλωσε πως δεν είδε και δεν άκουσε τον χαρακτηρισμό του Χρήστου Στεφόπουλου στον Κώστα Γαργάλα και πως η πλειοψηφία είναι αυτή που θίγεται από τις πράξεις, τα λόγια και τις συμπεριφορές μελών της αντιπολίτευσης.
Ο κ. Βαξεβανόπουλος υπογραμμίζει πως η δημοτική αρχή έχει δυσανεξία στην κριτική και τονίζει ότι δεν πρόκειται να σιωπήσει στην παρακμή του Βόλου και της δημοκρατικής λειτουργίας. Θυμάται δε και όλα όσα έχουν πράξει κατά καιρούς οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας με τις μουσικές, τους αμανέδες, τα «γαλλικά» και τις απειλές.
Η ανακοίνωση του κ. Βαξεβανόπουλου
«Μία οφειλόμενη απάντηση στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου
Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου,
Διαβάζοντας τη χθεσινή σας δήλωση ομολογώ ότι σχεδόν δάκρυσα. Από τα γέλια όμως και όχι από συγκίνηση. Διότι είναι πράγματι εντυπωσιακό το πώς ο υποστηριζόμενος από τον Αχιλλέα Μπέο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και πρώην «δήμαρχος» μιλά για εκφοβισμό και λοιδορία. Σε μία δημοτική σκηνή που έχει μετατραπεί με ευθύνη σας σε χώρο έντασης, προσβολών και απαξίωσης της κριτικής και κάθε διαφορετικής άποψης. Θεωρώ ότι κάθε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι αιτία για παραίτησή σας. Και δική σας και του προκατόχου σας ομολογώ.
Οι πολίτες θυμούνται πολύ καλά:
• Τις συνεδριάσεις που δημοτικοί σύμβουλοι έβαζαν μουσικές και αμανέδες.
• Τη φίμωση από την πλειοψηφία των κατοίκων του Αγίου Βλασίου με «δημοκρατικές» διαδικασίες για να μη μιλήσουν για τις πηγές του χωριού τους.
• Τον ορισμό των συνεδριάσεων το πρωί για να δυσκολεύεται η αντιπολίτευση και να μην μπορούν πολίτες να προσέλθουν, ενώ ο κανονισμός γράφει ξεκάθαρα «Οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου διεξάγονται, κατά κανόνα, κατά τις απογευματινές έως βραδινές ώρες» άρθρο 5, παρ. 2.
• Τα απίστευτα «γαλλικά» του Δημάρχου.
• Τις απειλές του Δημάρχου προς Δημοτικούς Συμβούλους.
• Την προβολή βίντεο που ανέφερε αισχρώς «τον ήπιαμε».
• Τις online κάμερες που δείχνουν μόνο τους Συμβούλους της Δημοτικής Αρχής, ενώ πολλές φορές οι Σύμβουλοι της αντιπολίτευσης ούτε καν ακούγονται.
• Το ότι επιτρέπετε σε έναν άνθρωπο-δημοτικό σύμβουλο που έχει εμπλακεί στη βιαιοπραγία κατά του Κ. Γαργάλα να συμμετέχει στο Δημοτικό Συμβούλιο.
• Την απουσία του Δημάρχου από το Δημοτικό Συμβούλιο για τις τελευταίες 19 συνεδριάσεις απαξιώνοντας πλήρως τον θεσμό.
Και δεν ξέρω αν σκόπιμα παραποιείτε τα λόγια μου ή δεν τα καταλαβαίνετε. Δεν αποκάλεσα κανέναν με τον όρο «τύραννος». Απλά είπα ότι η δημοκρατία δεν είναι μόνο εκλογές. Είναι η καθημερινή λειτουργία των θεσμών που εσείς απαξιώνετε. Ο σεβασμός στην αντιπολίτευση, η δυνατότητα ελέγχου της εξουσίας, η ελεύθερη έκφραση των πολιτών και η τήρηση των διαδικασιών. Σας ρωτώ: Πόσοι πολίτες δεν φοβούνται πλέον να ασκήσουν κριτική όταν βλέπουν τον Δήμαρχο να χτυπά πολίτη στην Άλλη Μεριά ή όταν παρακολουθούν εσάς να μην τους δίνετε το λόγο; Πόσοι δημοσιογράφοι θα αντέξουν αυτό το bullying που διαβάσαμε ότι υπέστη δημοσιογράφος στο Πανθεσσαλικό Στάδιο, επειδή θα ασκούσε κριτική; Πόσοι δημοσιογράφοι δεν θα φοβηθούν πιθανή προσωπική ή σεξιστική επίθεση;
Γενικά παρατηρώ, όπως και χιλιάδες συμπολίτες και συμπολίτισσές μου, ότι έχετε δυσανεξία στην κριτική. Δεν πρόκειται να σιωπήσω στην παρακμή του Βόλου και της δημοκρατικής λειτουργίας. Η δημοκρατία στον Βόλο θεωρώ ότι θα αποκατασταθεί όταν σταματήσει η λογική του καθεστώτος και επανέλθει ο σεβασμός στους θεσμούς και στους πολίτες.
Η τυραννία δεν εμφανίζεται ξαφνικά στην ιστορία. Αυτό που είπα είναι ότι η εξουσία έχει ξεκινήσει να απαξιώνει την κριτική και τον αντίλογο. Η δημοκρατία δεν χάνεται μόνο με πραξικοπήματα. Χάνεται όταν οι θεσμοί είναι κενοί περιεχομένου. Και ειδικά όταν υπάρχουν καθυστερήσεις ή εκκρεμότητες που προκαλούν προβληματισμό για τη λειτουργία της δικαιοσύνης σε ορισμένες περιπτώσεις.
Ο Βόλος αξίζει μία αυτοδιοίκηση που θα ενώνει την πόλη και θα σέβεται τους δημοκρατικούς κανόνες. Όχι μία διοίκηση που θα μετατρέπει τη διαφωνία σε εχθρότητα και τους θεσμούς σε πεδίο προσωπικής επιβολής.
Για τους λόγους αυτούς σας καλώ να τηρήσετε το καθήκον σας σχετικά με το περιστατικό εξύβρισης του Δημοτικού Συμβούλου. Σε κάθε άλλη περίπτωση σας καλώ να παραιτηθείτε άμεσα για να διασώσετε την τιμή αυτού του θεσμού.
«Οὐκ ἐν τοῖς λόγοις μόνον ἀρετὴ ἐστίν, ἀλλ’ ἐν τοῖς ἔργοις.»
Σοφοκλής, Αντιγόνη
Η αρετή φαίνεται στην πράξη, όχι μόνο στα λόγια».






























