«Βλέπω και νιώθω … μια εμπόλεμη κατάσταση στο δυστύχημα»

Μιλώντας στο Ράδιο Ένα, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ περιέγραψε την κατάσταση στα Τέμπη

Εμπόλεμη κατάσταση χαρακτήρισε ο κ. Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΣΕ την εικόνα που ζει και αντίκρυσε μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, εξέφρασε τα συλλυπητήρια των εργαζομένων στις οικογένειες των θυμάτων, μεταξύ αυτών και εννέα εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, ενώ αναφέρθηκε και στις ελλείψεις προσωπικού αλλά και ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.
«Εκ μέρους των συναδέλφων μου θα ήθελα να εκφράσω τα συλλυπητήριά μας για τους αδικοχαμένους. Ξεκίνησαν να κάνουν κάποιο ταξίδι , το οποίο για πολλούς ήταν και ρουτίνας και κατέληξε σε αυτό το τραγικό συμβάν. Είμαι στον χώρο και βλέπω μία εμπόλεμη κατάσταση. Έτσι νιώθω. Χάσαμε εννέα συναδέλφους μας. Υπάρχουν αγνοούμενοι, μέχρι πριν απεγκλωβίζανε κι ακόμη συνεχίζουν. Δυστυχώς πρόκειται για νεκρούς και όχι ζωντανούς», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσικαλάκης, μεταφέροντας και την εικόνα που επικρατούσε μέχρι χθες στο σημείο του δυστυχήματος.

«Δεν υποστηρίχθηκε ο σιδηρόδρομος»

Ο ίδιος επέρριψε ευθύνες στην πολιτεία, καθώς διαχρονικά δεν στήριξε τον σιδηρόδρομο και δεν προχώρησε σε γενναίες προσλήψεις που ήταν αναγκαίες.
«Δεν ευθύνεται μόνο μία κυβέρνηση, είναι διαχρονικά τα προβλήματα που υπάρχουν στον σιδηρόδρομο. Ένα στατιστικό αναφέρω. Η πολιτεία επίσημα έχει αναγνωρίσει ότι ο ΟΣΕ, η κρατική εταιρεία συντήρησης της υποδομής, για να λειτουργήσει με ασφάλεια ο σιδηρόδρομος πρέπει να έχει 2100 άτομα. Αυτή τη στιγμή υπηρετούμε 740-750 άτομα.
Αυτό δεν είναι ευθύνη των εργαζομένων. Διαχρονικά το συνδικαλιστικό κίνημα ζητούσε προσλήψεις. Εμείς, ακόμη και στα 2100 άτομα, βάζαμε ένσταση ως εργαζόμενοι ότι πρέπει να είναι τουλάχιστον 300-3500 άτομα για να έχουμε πλήρη ασφάλεια.

«Τεχνογνωσία σημαίνει και ασφάλεια»

Τα τελευταία χρόνια υπήρχαν αποχωρήσεις, χωρίς προσλήψεις με αποτέλεσμα σημαντική τεχνογνωσία του σιδηρόδρομου σιγά σιγά να χάνεται. Τεχνογνωσία όμως σημαίνει και ασφάλεια», επεσήμανε ο ίδιος τονίζοντας ωστόσο ότι μέχρι και χθες ο σιδηρόδρομος ήταν το πιο ασφαλές μεταφορικό μέσο και από αύριο πάλι θα είναι το ίδιο, άσχετα εάν σήμερα γράφτηκε η πιο μαύρη σελίδα στη σιδηροδρομική ιστορία της χώρας, καθώς ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα υπάρχει εδώ και 150 χρόνια.
Σε ότι αφορά στις ευθύνες και στο τι πήγε στραβά, ο κ. Τσικαλάκης σημείωσε ότι είναι ακόμη νωρίς και δεν μπορεί να υπάρξει ξεκάθαρη εικόνα.
«Οι συνάδελφοι έχουν έρθει με τα σωστικά μέσα και προσπαθούν να αποκαταστήσουν ό,τι μπορούν και να τραβήξουν τα βαγόνια που εμπλέκονται στο συμβάν. Δεν μπορούμε να έχουμε ακριβώς εικόνα. Αυτό θα το κρίνει η έρευνα και οι ανακριτικές αρχές και θα δοθούν απαντήσεις στην Ελληνική κοινωνία, η οποία πλήρωσε και πληρώνει τόσα χρόνια τον ελληνικό σιδηρόδρομο αποσκοπώντας να έχει ένα ασφαλές μέσο μεταφοράς», είπε ο ίδιος.
Αναφέρθηκε ωστόσο και στους σιδηροδρομικούς, οι οποίοι σύμφωνα με τον ίδιο, πολλές φορές λοιδορήθηκαν και ένιωσαν ψυχολογική πίεση με όλα αυτά που διαδραματίστηκαν τα χρόνια της κρίσης αλλά και πιο πριν.
«Για τη δουλειά μας και γι’ αυτό που προσφέρουμε και θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε θα είμαστε όλοι παρόντες να παλέψουμε ως κοινωνία και ως φορολογούμενοι για να έχουμε τον σιδηρόδρομο που μας αξίζει, τον σιδηρόδρομο που έχουμε πληρώσει να έχουμε και δεν έχουμε», επεσήμανε.

«Τεχνολογική εξέλιξη που υπολειτουργεί
ενώ σε άλλες δεν λειτουργεί καθόλου…»

Τέλος, αναφέρθηκε και στα ηλεκτρονικά συστήματα του σιδηροδρόμου κι αν αυτά λειτουργούν. «Όταν μιλάμε για τα ηλεκτρικά συστήματα που υπάρχουν στον σιδηρόδρομο είναι ένας συνδυασμός, δεν είναι μόνο το ATC & το ATS- σύστημα ελέγχου συρμών & σύστημα επιτήρησης συρμών-, αλλά ένας συνδυασμός τεχνολογικής εξέλιξης που υπάρχει και που σε μερικές περιπτώσεις υπολειτουργεί ενώ σε άλλες δεν λειτουργεί καθόλου. Ένα ATC από μόνο του δεν θα έκανε τίποτα σε αυτή την περίπτωση. Είναι συνδυασμός τεχνολογικής αναβάθμισης, που δεν λειτουργεί στο σύνολό του στον ελληνικό σιδηρόδρομο», κατέληξε ο κ. Τσικαλάκης.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.