Ο «μπαλτάς» του ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο της παιδείας

Γράφει η υποψήφια βουλευτής Μαγνησίας του ΠΑΣΟΚ-Δημοκρατική Συμπαράταξη Σούλα Μπαρτζιώκα

Οι επιπτώσεις στο χώρο της παιδείας από τις πολιτικές της απελθούσης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι μεγάλες και είναι πασιφανείς σε όλους με την πρόσφατη έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ο μπαλτάς στην παιδεία «ματώνει» το χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το δίδυμο Μπαλτάς-Κουράκης συνέβαλλε στο αποτυχημένο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς 2015-2016 με την απουσία στοιχειωδώς καλών προϋποθέσεων.
Στην Α’βάθμια εκπαίδευση, ο αριθμός των κλειστών σχολικών μονάδων είναι εξωφρενικός. Διακόσιες εβδομήντα δύο σχολικές μονάδες (92 δημοτικά και 160 νηπιαγωγεία) βρίσκονται υπό το καθεστώς του λουκέτου. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, τα κενά των εκπαιδευτικών δημοτικών και νηπιαγωγείων φτάνουν τα 14.500 ενώ μέσα σε αυτό τον αριθμό δεν υπολογίζονται εκείνοι που στελεχώνουν τις δομές της παράλληλης στήριξης. Ο αριθμός αυτός ξεπερνά σε ποσοστό το 50% των 25.000 κενών όλων των εκπαιδευτικών και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ανησυχητικό, επίσης, είναι και το γεγονός ότι 6000 κενά δεν αναμένεται να καλυφθούν για την τρέχουσα σχολική περίοδο. Επίσης, η κακή διαχείριση του προγράμματος από τους αρμόδιους υπουργούς είχε ως αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες παιδιά να μείνουν εκτός των βρεφονηπιακών σταθμών, εκ των οποίων 20 παιδιά είναι στο Βόλο.
Στο νομό Μαγνησίας, τα κενά των νηπιαγωγών είναι 10, των δασκάλων 20 και 40 είναι τα κενά των ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, πληροφορικής, εικαστικών) ενώ αναζητούνται άλλοι 40 δάσκαλοι ειδικής αγωγής. Το τελευταίο, μάλιστα, στοιχείο καταδεικνύει ότι το πρώτο μεγάλο θύμα των «κοινωνικών» πολιτικών της κυβέρνησης της Πρώτης Φοράς Αριστερά είναι ο τομέας της ειδικής αγωγής. Οι κενές θέσεις που υπάρχουν στη Μαγνησία παρατηρούνται κυρίως στα νησιά των Βορείων Σποράδων, στον Αλμυρό καθώς και στο Πήλιο.
Πολλά προβλήματα, επίσης, παρατηρούνται και στη Β’βάθμια εκπαίδευση. Τα γυμνάσια και τα λύκεια υπολείπονται καθηγητών φιλολογίας και φυσικής. Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης φέρει η ανικανότητα του αταίριαστου διδύμου Μπαλτά-Κουράκη, η οποία δεν έχει προηγούμενο. Οι υπηρεσιακές μεταβολές που έπρεπε να τελειώσουν τον Ιούνιο, τελείωσαν τον Αύγουστο και γι’ αυτό, για πρώτη φορά, δεν έχουν φθάσει αναπληρωτές στα σχολεία. Χαμένοι στο διάστημα μεταξύ παλαιοκομμουνιστικής ιδεοληψίας και την άσκηση της εξουσίας, παρέλειψαν τα πιο απλά και αυτονόητα. Φεύγοντας από το υπουργείο, δεν φρόντισαν και να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ η πρόσκληση για την πρόσληψη των αναπληρωτών με αποτέλεσμα τα σχολεία να μείνουν μέχρι σήμερα χωρίς αναπληρωτές. Επίσης, παρέλειψαν να εκδώσουν το ΦΕΚ για την επαναπρόσληψη των συμβασιούχων σχολικών καθαριστριών με αποτέλεσμα να χρειαστεί νομοθετική ρύθμιση από την υπηρεσιακή κυβέρνηση για την πρόσληψή τους. Με την προκήρυξη των εκλογών, «πάγωσαν» οι προσλήψεις και έτσι δεν αναπληρώνονται τα κενά που προκύπτουν από τη συνταξιοδότηση κάποιων από αυτές.
Οι σχολικές επιτροπές του δήμου Βόλου πήραν τη σωστή απόφαση να καλύψουν με 5μηνα του δήμου τα συνολικά 17 κενά των καθαριστριών στα δημοτικά, στα γυμνάσια και στα λύκεια. Όσον αφορά τα χρήματα των καθαριστριών για την προηγούμενη χρονιά, δεν έχουν φθάσει όλα ενώ στους δήμους ψάχνουν την τρίτη δόση που δικαιούνται από το υπουργείο προκειμένου να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.
Όσον αφορά τόσο την Α’βάθμια όσο και τη Β’βάθμια εκπαίδευση, η απελθούσα κυβέρνηση της «αριστεράς» και της «αξιοκρατίας» κατάφερε να απαξιώσει τα προσόντα και την ικανότητα των υποψήφιων διευθυντών των σχολικών μονάδων, κομματικοποιώντας την επιλογή των διευθυντών μέσα από εκλογικές διαδικασίες.
Στο Υπουργείο Παιδείας υπήρξε μία καταστροφική πολιτική οπισθοδρόμησης. Την ημέρα που έφυγε ο υπουργός, άλλαξε τη διοίκηση πανεπιστημίου (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο), γεγονός που αποτελεί κατάρρευση πολιτικής αντίληψης. Μέσα σε μια νύχτα, μετά το «βάπτισμα» της αριστείας ως ρετσινιά, ήρθε η κατάργηση του νόμου-πλαισίου της Άννας Διαμαντοπούλου που αποκαθιστούσε το κύρος της Γ’βάθμιας εκπαίδευσης, η οποία ήταν όμηρος για πολλά χρόνια των κομματικών συντεχνιών και εξωπανεπιστημιακών που άλλοτε φυλάκιζαν πρυτάνεις χτίζοντάς τους με τούβλα στα γραφεία τους και άλλοτε μετέτρεπαν τους χώρους των ΑΕΙ-ΤΕΙ σε κρησφύγετα ταραξιών.
Την καταβαράθρωση της δημόσιας παιδείας ακολουθεί και ο χώρος της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Γονείς και ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων περιμένουν να δουν την επιβολή ή όχι του 23% ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η εύρυθμη λειτουργία φροντιστηρίων και σχολικών μονάδων. Οι συνέπειες, ωστόσο, σε περίπτωση αύξησης του ΦΠΑ συνεπάγονται τόσο της αύξησης των εξόδων στα νοικοκυριά που έχουν πληγεί από τη φορολεηλασία όσο και της αύξησης της ανεργίας εργαζομένων εκπαιδευτικών του ιδιωτικού τομέα στο βωμό της εξοικονόμησης για τους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των ιδιωτικών σχολείων.
Το δημόσιο σχολείο αποτελεί το σημαντικότερο κύτταρο παιδείας και πολιτισμού στη σύγχρονη κοινωνία. Το ΠΑΣΟΚ-Δημοκρατική Συμπαράταξη δηλώνει πως ήρθε η ώρα να υπάρξει συνεννόηση και συνεργασία από όλα τα κόμματα για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.