κυκλο – φ – οριακα

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Τετάρτη σήμερα, Καλημέρα και πάλι. Βλέπω εκείνες τις φοβερές φωτογραφίες της πλημμυρισμένης ισπανικής Βαλέντσια (εγώ έτσι την έλεγα αυτή την ισπανική πόλη, ανέκαθεν, κι όταν την επισκέφθηκα, φοιτητής από την Γερμανία, κι έζησα εκεί μία από τις ωραιότερες εμπειρίες της ζωής μου, Βαλέντσια την έλεγα, έτσι λέγαμε (και λέμε ακόμη) και την ποικιλία των πορτοκαλιών που κάνουν ωραίον χυμό…) και δεν μπορώ να πιστέψω αυτό που έγινε. Σκέπτομαι, συνάνθρωποι, πόσα ακόμη «άγνωστα» γεγονότα μάς περιμένουν στην γωνία – 217 ήδη νεκροί και άγνωστος αριθμός αγνοουμένων (οι περισσότεροι κατά πάσαν πιθανότητα νεκροί, πλέον, μετά από τόσες μέρες) είναι ένας φοβερός απολογισμός μιας φοβερής θεομηνίας (θεού μήνις, οργή θεού), που ήρθε κυριολεκτικά από το πουθενά. Και με λιγότερη βροχή από τον δικό μας Δανιήλ.
Τοπικά καιρικά φαινόμενα, το μέλλον της ζωής μας. Αλλά εγώ δεν ανησυχώ. Είναι όλα υπό έλεγχο στο σημερινό υπερ-σύγχρονο Ελληνικό Κράτος. Ένα παράδειγμα, σχετικό και με αυτά που λέγαμε την προηγούμενη φορά περί φωτεινών σηματοδοτών, «αναγκαστικών» παραβιάσεων και λοιπών οδηγικών συμπεριφορών. Η Περιφέρεια Αττικής έχει παραγγείλει και περιμένει να εγκαταστήσει 388 φωτογραφικές μηχανές (ελληνιστί κάμερες) στα φανάρια σε κεντρικές οδικές διασταυρώσεις, με στόχο την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την αύξηση της οδικής ασφάλειας. Τα σχετικά ρεπορτάζ πανηγυρίζουν για το υπερ-σύγχρονο λογισμικό (όλα σ’ αυτή τη χώρα πλέον είναι υπερ-) το οποίο ενεργοποιείται μόλις ανάψει το κόκκινο φανάρι και φωτογραφίζει το όχημα-παραβάτη 5 φορές από πίσω, πλήρως εναρμονισμένα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων. Η συνέχεια θα γράφεται με υπερ-πρόστιμο 700 € και αφαίρεση άδειας οδήγησης. Και δεν φτάνουν, φυσικά, οι 388 της Περιφέρειας, η Κυβέρνηση (που είναι, ως γνωστόν, άλλο μαγαζί…) προγραμματίζει προμήθεια ακόμη 1.000 παρομοίων υπερ-καμερών – πρέπει να μάθουμε ποιος είναι ο προμηθευτής…
Τέτοια διαβάζω κι ανοίγει η καρδιά μου – και διευρύνονται οι ορίζοντές μου… Αλλά το φθινόπωρο του 1974, στην Καρλσρούη όπου σπούδαζα, με το καινούργιο μου σκούρο κόκκινο Fiat 127, με αριθμό KA-EH 705, πέρασα μια χαρά ένα κόκκινο φανάρι κι έφυγα. Και μια εβδομάδα αργότερα μου ήρθε στο σπίτι ένας φάκελος από την Αστυνομική Διεύθυνση με μία βεβαίωση χοντρού προστίμου και δύο πεντακάθαρες φωτογραφίες του Fiat από μπροστά χαμηλά, ίσα-ίσα στην μάσκα και στον αριθμό κυκλοφορίας (τα έχω όλα κρατημένα στα αρχεία μου). Πρώτη φορά έβλεπα κάτι τέτοιο, κανείς μας δεν ήξερε περί τίνος επρόκειτο αλλά θορυβηθήκαμε όλοι οι καλοί Έλληνες φοιτητές-οδηγοί και απευθυνθήκαμε σε γνωστό δικηγόρο ο οποίος μας είπε (διαβάστε και γελάστε, (Δυτική) Γερμανία προ 50ετίας) να μην κάνω τίποτε, να μην πληρώσω, διότι το θέμα αυτών των καμερών (όχι το δικό μου μόνο, γενικώς) βρισκόταν ήδη στα υψηλά δικαστήρια με το αίτημα της κατάργησης, καθότι δεν διασφαλιζόταν με τίποτε ο ακριβής χρόνος ενεργοποίησης της κάμερας, μιας ενεργοποίησης που μπορούσε να προέρχεται και από κραδασμούς της ασφάλτου! Οι κάμερες αποσύρθηκαν και δεν μας ξαναενόχλησαν, τώρα δεν ξέρω τι γίνεται. Βεβαίως έχουν περάσει 50 συναπτά έτη, όμως ακριβώς αυτό το κλάσμα του δευτερολέπτου που ενεργοποιεί την κάμερα κάλλιστα μπορεί να τύχει και στην Ελλάδα αναλόγου δικαστικής διερευνήσεως, άλλωστε το σύστημα έχει ξανα-δοκιμαστεί και ξανα-απέτυχε. Άρα; Απλώς, πρέπει να μάθουμε ποιος είναι ο προμηθευτής!
Αχ! παρασύρθηκα πάλι σε «επιστημονικά» θέματα. Όμως, συμπολίτες, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη είναι πράγματι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, για το οποίο δεν υπάρχει διοικητικής μορφής λύση. Συνετή και σωστή οδήγηση, η μόνη λύση.
Στα κυκλο-φ-οριακα 1127, στις 23 Νοεμβρίου 2022 γράφαμε «Ευχάριστη εικόνα στην πόλη οι καινούργιες στάσεις του Αστικού ΚΤΕΛ και όχι μόνο τα καλαίσθητα στέγαστρα με τα όμορφα παγκάκια. Πληροφορήθηκα αρμοδίως ότι κατασκευάστηκαν (από τον Δήμο Βόλου) με χρήματα από το ειδικό πρόγραμμα του Υπουργείου Εσωτερικών «Φιλόδημος». Εύγε.» Στην συνέχεια ασχολούμασταν λίγο με τους ηλεκτρονικούς πίνακες που γράφουν τα δρομολόγια και η παράγραφος κατέληγε «Από βάθους καρδίας εύχομαι μακροημέρευσιν τόσο των στεγάστρων, που κινδυνεύουν κατά βάσιν μόνο από βανδαλισμό, όσο και της τηλεματικής, όπου καραδοκούν πολλοί ηλεκτρονικοί, δορυφορικοί, τεχνικοί και ανθρώπινοι κίνδυνοι.» Είμαστε, σχεδόν με ημερολογιακή ακρίβεια, δύο μόλις χρόνια μετά. Αφιερώστε ένα μόνο λεπτό από τον πολύτιμο χρόνο σας για να παρατηρήσετε μία οποιαδήποτε στάση σε οποιοδήποτε κεντρικό σημείο της πόλης μας. Ένα χάλι, συμπολίτες, ένα μαύρο χάλι, κρίμα. Κι όχι μόνο εξ αιτίας βανδαλισμών. Το χειρότερο, για εμάς, είναι ότι σε πολλές στάσεις υπάρχει ακόμη η μορφή και ο σηκωμένος αντίχειρας του Άρχοντα, από τον προεκλογικό αγώνα της 8ης Οκτωβρίου 2023! Ουδείς ασχολείται με τις στάσεις των λεωφορείων, προφανώς ούτε τα ίδια τα λεωφορεία. Και ο μεν Άρχοντας έχει άλλες έγνοιες, ο ΝΠΣ δεν πάει πολύ καλά, αλλά ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, ζωή να ‘χει, δεν έπρεπε να φροντίσει λίγο το δημιούργημα του ίδιου του Δήμου του με την κρατική επιδότηση. Αφιερώστε ένα λεπτό (και πολύ είναι…) και θα με καταλάβετε.
Κι εκείνο το parking Φιλελλήνων-Δημητριάδος ησυχία δεν βρίσκει, το ερευνούμε το θέμα και θα επανέλθουμε.
Περιμένουμε και την εφαρμογή του νέου, πρωτοποριακού, ψηφιακού και δεν συμμαζεύεται συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, όπου ήδη χάνει η μάνα το παιδί και όλοι μας πολλά λεφτά, καθώς, όπως φαίνεται, το σύστημά μας θα είναι πανάκριβο. Και εδώ θα επανέλθουμε.
Τέλος, σας αγαπώ μεγαλοπρεπώς και ακατακρίτως. Γεια σας.
Στην φωτογραφία μία (τυχαία) στάση του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.