κυκλο – φ – οριακα

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

31 ο Μάης, καλόν μήνα από αύριο. Έναρξη Πανελλαδικών εξετάσεων για τα Επαγγελματικά Λύκεια, μεθαύριο τα Γενικά Λύκεια. Η «μαγική» μέθοδος εισαγωγής στις Ανώτερες και Ανώτατες Σχολές – τώρα πια όλα ίσωμα, όλα ανώτατα γινήκανε τα ιδρύματα, σκ… γινήκαμε ούλοι, τραγικό λάθος με απροσμέτρητες συνέπειες στο μέλλον της Ελλάδας, δεν ξέρω ποιος πραγματικά ενδιαφέρεται γι’ αυτό. Η μέθοδος που χρόνια τώρα πανταχόθεν βάλλεται, «βελτιώνεται», ρυθμίζεται και ετησίως μεταρρυθμίζεται κι άλλη καμιά καλύτερη κανένας ποτέ δεν πρότεινε. Καλή τύχη στα παιδιά όλου του κόσμου, εμείς τρεις φορές την περάσαμε αυτή την αγωνία…
Με υπηρεσιακή κυβέρνηση όλα αυτά, εννοείται. Νομίζω ότι ούτε αυτό έχει ξαναγίνει, ζούμε μοναδικές στιγμές – ούτως ή άλλως, θα μου πεις, κάθε στιγμή στην Ελλάδα, ξεκινώντας εδώ και 4.000 χρόνια, μοναδική ήταν και θα συνεχίσει να είναι, η Ελλάδα είναι μια χώρα που, όπως λένε οι σύγχρονοι πιτσιρικάδες, «δεν υπάρχει» όπερ εστί μεθερμηνευόμενον «δεν έχει όμοιο της».
Ύστερα θα έρθει το Άγιον Πνεύμα και θα κάνει μια προσπάθεια να μας φωτίσει, δεν ξέρω τι θα καταφέρει, δεν ξέρω αν αυτή η χώρα μπορεί να βάλει μυαλό, για την ώρα απλώς ευημερεί ασυστόλως…
Στην πόλη μας πολλά τα νέα και τα νεώτερα. Το ίσως μεγαλύτερο, ο γάμος! Του Άρχοντος, γάμος μεγάλος και τρανός (;;) Σεπτέμβρη μήνα, παραμονές Δημοτικών Εκλογών, δεν φτάνει η φαντασία μου ώστε να «δει» τι ακριβώς πρόκειται να συμβεί, βίον ανθόσπαρτον ολοκαρδίως ευχόμεθα.
Το δεύτερο σε σημασία είναι αυτό που εμείς ζητάμε επί μήνες να μάθουμε πώς πάει, κι απάντηση, φυσικά, δεν παίρνουμε: πώς λειτουργεί το parking Φιλελλήνων-Δημητριάδος. Ε! λοιπόν, ναι, «έσκασε» επιτέλους. Η λειτουργία είναι ασύμφορη και πρόκειται να βγει σε δημοπρασία ως «κτήριο σταθμού αυτοκινήτων και καταστημάτων» (αυτό το «και» είναι όλα τα λεφτά, συμπολίτες) και μάλιστα διάβασα ότι ήδη υπάρχουν 3-4 ενδιαφερόμενοι να αναλάβουν. Καλώς τα τα παιδιά! Εγώ, ως παγίως «κακός», να θυμίσω ότι όταν, στην αρχή, αναζητήθηκε επισήμως εταιρεία διαχείρισης δεν υπήρξε κανένα απολύτως ενδιαφέρον και ο Δήμος δια του Άρχοντος προσφέρθηκε να αναλάβει ο ίδιος την λειτουργία, προς όφελος της πόλης, των πολιτών κλπ. κλπ. Αν θυμάμαι καλά, τότε ήταν ακόμα σε εξέλιξη η κατασκευή του μεγάλου ισόγειου καταστήματος. Τώρα θα δούμε τι και πώς θα γίνει. Γιατί όταν ο Χαράλαμπος έλεγε, πριν από περίπου 20 χρόνια, ότι δεν γίνεται ένα τέτοιο parking με 7 ενδοθαλάσσιους και 6 υπέργειους ορόφους να λειτουργεί μόνο με ράμπες και χωρίς ασανσέρ, κανένας δεν άκουγε, όλοι σκέφτονταν σούπερ εκμετάλλευση πασπαλισμένη με «εξυπηρέτηση». Το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του και κολαούζο δεν θέλει. Όλοι οι άλλοι κλειστοί και ανοιχτοί χώροι στάθμευσης στον Βόλο είναι πλήρεις κι αυτό δεν είναι. Κι έχει ξοδευτεί κι ένας σωρός λεφτά.
Θα δούμε, λοιπόν. Σιγά-σιγά τα ερωτηματικά μας απαντώνται. Η Κίτρινη Αποθήκη έμαθα ότι θα συνεχίσει να υποφέρει, μάλλον για αρκετόν καιρό, καθώς κάθε διάλυση εργολαβίας δημόσιου έργου προκαλεί μεγάλες αναστατώσεις στις διαδικασίες, πόσο μάλλον στο ίδιο το έργο! Με το LNG δεν βρήκαμε ακόμη άκρη, δηλώσεις διάφορες διαβάζουμε και μετεκλογικά, θα συνεχίσουμε να το παρακολουθούμε στενά.
Και τώρα, τι ωραία τι καλά, καινούργια «επένδυση» εκατομμυρίων, με δισεκατομμύρια θέσεις εργασίας μάς προκύπτει μέσα στον Παγασητικό Κόλπο, στην θαλάσσια περιοχή του Αλμυρού: Ναύσταθμος του Πολεμικού Ναυτικού. Για να πω την αλήθεια στην Μαγνησία έχουμε επίλεκτες στρατιωτικές μονάδες, επίλεκτη αεροπορία κρούσης, επίλεκτα επιθετικά ελικόπτερα με αμερικανούς, ναυτική βάση δεν είχαμε κι είχα μια ανησυχία, βρε παιδί μου. Συντονισμένες, λοιπόν, ενέργειες αρμοδίων στελεχών οδηγούν, κατά πώς λένε, προς την οργάνωση Ναυστάθμου. Πέρα από τα γνωστά πανηγυρικά περί σωτηρίας της ψυχής και του τόπου μας δεν έχω, ακόμα, πλήρη εικόνα του τι μπορεί να σημαίνει ένα αγκυροβόλιο πολεμικών πλοίων, με τον αναλογούντα κτηριακό εξοπλισμό, κεραίες, δεξαμενές και συμπαρομαρτούντα για τον κλειστό μας Κόλπο.
«Χάος» κυκλοφοριακό στο κέντρο της πόλης λόγω έργων. Διαμαρτύρονται οι Βολιώτες οδηγοί. Όμως το πραγματικό χάος, που επικρατεί κάθε μέρα, δεν το βλέπουν. Βλέπουν μόνο τους κυκλικούς κόμβους και τα λουλουδάκια κατά μήκος της οδού Λαμπράκη, τα οποία, ως εποχιακά, λέει, πάλι αλλάχτηκαν αυτές τις μέρες (κάποια κακιά, πάρα πολύ κακιά γλώσσα μού είπε πως κάθε αθώο λουλουδάκι «αφήνει» κάτι…). Και λέγοντας για κόμβους, «περίεργο» ατύχημα συνέβη, ευτυχώς χωρίς πολύ σοβαρές συνέπειες, στον κυκλικό Αθηνών-Λαρίσης, με το ΙΧ αυτοκίνητο να καταλήγει ανάποδα (!!) στην κοίτη του Κραυσίδωνα. Και το χαρακτηρίζω «περίεργο», γιατί λογικά σε έναν τέτοιο κόμβο είναι δύσκολο ένα τέτοιο ατύχημα – εκτός, φυσικά αν η ταχύτητα προσεγγίζει εκείνη του …φωτός και το κακόμοιρο το όχημα αδυνατεί να συγκρατηθεί στην στροφή, και ο νοών, νοείτο.
Έργο συμβαίνει και στην ανατολική πλευρά της οδού Ερμού. Η δική μας άποψη ήταν πάντοτε ότι η οδός Ερμού έπρεπε-πρέπει να είναι στο σύνολό της, από Βασσάνη έως Φιλελλήνων πεζόδρομος. Πεζόδρομος, τίποτε άλλο. Ο κεντρικός, εμπορικός, εμβληματικός πεζόδρομος του Βόλου, η οδός αφιερωμένη στον θεό Ερμή, ανέκαθεν προστάτη του Εμπορίου. Αυτή η θέση αποτυπώθηκε στις Αποφάσεις Δήμου Βόλου 282/2007, 277/2009 και τελευταία 617/2011, όταν η στήλη δεν ευρισκόταν πια στο Δημοτικό Συμβούλιο και μόλις είχε αρχίσει η λαίλαπα του Καλλικράτη. Αλήθεια είναι ότι πέρασε καιρός από τότε, άλλωστε από το 2014 έχουμε μπει σε καθεστώς Άρχοντος, έχουν αλλάξει και οι υπηρεσίες… Και τώρα υλοποιείται μια κατασκευή οδού ήπιας κυκλοφορίας με θέσεις στάθμευσης στο τμήμα Ογλ-Φιλελλήνων, δεν ξέρω σε ποια κατεύθυνση κυκλοφορίας. Επιμένω ότι είναι λάθος, η οδός Ερμού οφείλει να είναι πεζόδρομος, Αμήν. Και αυτομάτως γεια σας.
Φωτογραφία για να μην ξεχνάμε στα πέντε (5) ακόμη χρόνια του Ερντογάν την δική μας Αγία Σοφία (όχι τις ανοησίες της ΑΕΚ).

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.