Kικινής στο Ράδιο ΕΝΑ: «Κανένας προγραμματισμός για τη νέα σχολική χρονιά»

Καυτηριάζοντας και την έλλειψη θεσμικού διαλόγου για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο

Την απουσία προγραμματισμού για τη νέα σχολική χρονιά, που να είναι τουλάχιστον γνωστός στην εκπαιδευτική κοινότητα, επισημαίνει με δηλώσεις του στο Ράδιο Ένα 102,5 και στον Ηλία Κουτσερή, ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Θανάσης Κικινής, τονίζοντας την ανάγκη του για την ομαλή εξέλιξη της νέας περιόδου.

Ο κ. Κικινής τόνισε ότι τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της περασμένης εκπαιδευτικής χρονιάς είχαν προβλεφθεί από τους εκπαιδευτικούς από την πρώτη στιγμή, συμπληρώνοντας ότι ο τρόπος με τον οποίο αγνοήθηκε η δέσμευση για τον αριθμό των μαθητών μέσα στα τμήματα και η εκμηδένιση των αποστάσεων στις σχολικές αίθουσες συνέβαλαν σημαντικά στο φαινόμενο ακορντεόν στη λειτουργία του σχολείου. «Όσο πετυχημένη και να είναι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, με αποτέλεσμα να έχουμε πολλά προβλήματα με πολύ μεγάλος μέρος απωλειών στο μαθησιακό κομμάτι. Αυτό έπρεπε να έχει συζητήσει μαζί μας το Υπουργείο Παιδείας, σε σχέση με τη μαθησιακή ύλη για την επόμενη σχολική χρονιά. Ούτε αυτή η συζήτηση έχει γίνει, ούτε για τους όρους λειτουργίας των σχολείων, και μάθαμε μόνο δια στόματος Πρωθυπουργού τα μέτρα για τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ειδικά για τη διαδικασία του εμβολιασμού, ο πρόεδρος της ΔΟΕ τόνισε ότι το ποσοστό των εμβολιασμένων εκπαιδευτικών μπορεί να είναι και μεγαλύτερο του 73% στο μόνιμο προσωπικό, αλλά και το ότι ημιτελές το να ανακοινώνονται μέτρα για τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, αφού είναι θέμα κοινωνίας. «Ουσιαστικά δεν υπάρχει άλλος προγραμματισμός που να έχουμε εμείς υπόψη, και συνεχίζουμε να θέτουμε το ζήτημα των αποστάσεων στις σχολικές αίθουσες. Αποδείχθηκε ότι ήταν από τα βασικά σημεία πηγής μετάδοσης του ιού. Πρέπει να γίνει μία πολύ σοβαρή κουβέντα ώστε να μην έχουμε τα φαινόμενα που είχαμε την προηγούμενη σχολική περίοδο» συμπλήρωσε εξάλλου.

Όσον αφορά το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο, ο Θανάσης Κικινής υπογράμμισε την απουσία θεσμικού διαλόγου αλλά και το ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αντιδρούν σε όλα αλλά στον στρεβλό τρόπο που θέλουν να κάνουν κάποια πράγματα, όπως είναι η αξιολόγηση. «Έχουμε ζητήσει από το Υπουργείο να συζητήσουμε αλλά με τον τρόπο που μπαίνει καταστρέφεται η όλη προσπάθεια. Είναι η πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια με τόση μεγάλη απουσία θεσμικού διαλόγου» δήλωσε χαρακτηριστικά, ενώ έκανε λόγο για μετασχηματισμό του τρόπου λειτουργίας του σχολείου. «Ενώ μιλάει για αποκέντρωση και αυτονομία και άλλα τέτοια εύηχα, δυστυχώς έχουμε έναν διευθυντή που έχει στηρίξει πολύ το δημόσιο σχολείο και με κόπο, τον μετατρέπει το σύστημα σε αρχή ενός ανδρός, κάτι που είναι κακό. Το να αποστειρώνεται το σύστημα και να φεύγουν αρμοδιότητες από τα συλλογικά όργανα είναι δείγμα συγκέντρωσης και όχι αποκέντρωσης» δήλωσε μεταξύ άλλων.

Για τη ΔΟΕ άλλωστε όπως επεσήμανε καταλήγοντας, το πρώτιστο είναι να υπάρχει μία παιδαγωγική οπτική στην Εκπαίδευση καθώς και ότι έτσι πρέπει να το βλέπει και το Υπουργείο και όχι απλά ως μία διοικητική δομή του και τρόπος να «παίξουν» συμφέροντας της αγοράς μέσα στο σχολείο.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.