Μητσοτάκης-Νέοι σταθμοί Μετρό: Το είπαμε, το κάναμε, προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας

«Οι τρεις πρώτοι σταθμοί της γραμμής 3 προς Πειραιά είναι πια γεγονός. Σε άλλες εποχές, θα λέγαμε πως επιτέλους εδώ το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές, στη Νίκαια, την Αγία Βαρβάρα και τον Κορυδαλλό» είπε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το Μετρό της Νίκαιας, κατά την παράδοση των τριών νέων σταθμών του Μετρό, που τίθενται από αύριο, Τρίτη, και σε εμπορική λειτουργία.

«Εγώ θα προτιμήσω να μιλήσω για τρία σημαντικά βήματα προόδου και εκσυγχρονισμού, για τα οποία είχαμε δεσμευθεί και τα οποία σήμερα γίνονται πραγματικότητα. Καθώς αύριο συμπληρώνεται ένας χρόνος αυτής της κυβέρνησης στην εξουσία, δικαιώνουμε τις λέξεις που πιστεύω ότι δηλώνουν πολλά: «το είπαμε, το κάναμε, προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας» τόνισε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι η συγκεκριμένη φάση επέκτασης αυτού του σύγχρονου έργου επέκτασης του Μετρό προχώρησε παρά τις σημαντικές τεχνικές δυσκολίες και ολοκληρώθηκε όπως σχεδιάστηκε.

«Κι ολοκληρώθηκε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, παρά τη μεγάλη αναστάτωση που προκάλεσε η πανδημία. Κάτι το οποίο ισχύει και για τις εργασίες που συνεχίζονται στους τρεις υπόλοιπους σταθμούς στα Μανιάτικα, στο Δημοτικό Θέατρο και στον Πειραιά.

Στο ίδιο αυτό διάστημα οι τρεις σταθμοί τους οποίους εγκαινιάζουμε σήμερα, και οι οποίοι θα δοθούν στην κυκλοφορία από αύριο το πρωί στις 05:30, διασυνδέθηκαν με το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ήταν κάτι το οποίο, για κάποιο ακατανόητο λόγο, δεν είχε καν προβλεφθεί. Ένα σύστημα το οποίο έμενε συνολικά ανενεργό μέχρι το Σεπτέμβριο του 2019» επισήμανε.

«Τέτοιες ημέρες το 2022 το Μετρό θα συναντά τις γραμμές του ηλεκτρικού στον Πειραιά, θα τερματίζει στην καρδιά της πόλης» τόνισε ο πρωθυπουργός.

Για την οικονομική σημασία του έργου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το δηλώνουν οι χιλιάδες νέες θέσεις απασχόλησης που δημιουργεί – 2.000 άνθρωποι εργάστηκαν και εργάζονται σε αυτό το σημαντικό εργοτάξιο – αλλά και η τόνωση του εμπορίου και η διευκόλυνση της όλης αναπτυξιακής δραστηριότητας. Τη σημαντική οικολογική του διάσταση υπογράφουν όχι μόνο η όμορφη, καλαίσθητη, βιοκλιματική κατασκευή, όσο το γεγονός ότι η λειτουργία νέων σταθμών του Μετρό υποκαθιστά την κυκλοφορία δεκάδων χιλιάδων, κατά κανόνα ρυπογόνων αυτοκινήτων, παρατήρησε.

Όσο για το κοινωνικό του αποτύπωμα, αυτό, όπως είπε, δεν εξαντλείται μόνο στην πιο εύκολη και γρήγορα μετακίνηση του πολίτη, αλλά και στη βελτίωση της καθημερινότητας συνολικά. «Όταν και όσο μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, τόσο μειώνονται και οι κοινωνικές. Προσωπική μου πεποίθηση ήταν πάντα ότι στη λεωφόρο της ανάπτυξης, όπως τη χαράσσει αυτή η κυβέρνηση, θέση πρέπει να έχουν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες» είπε ο πρωθυπουργός.

Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, 63.000 πολίτες θα κάνουν χρήση αυτών των σταθμών «και ίσως εκπλαγούμε ευχάριστα και τα νούμερα αυτά είναι μεγαλύτερα».

Όπως συμπλήρωσε, από τους δρόμους της Δυτικής Αττικής θα αφαιρεθούν πάνω από 10.000 οχήματα κι όταν ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή 3 και φτάσει στον Πειραιά, περίπου 140.000 επιβάτες θα κάνουν καθημερινά χρήση αυτών των σταθμών.

«Οι περιφερειακοί δήμοι του Πειραιά ξανακερδίζουν τη θέση τους, όχι μόνο στον συγκοινωνιακό χάρτη, αλλά και στην ίδια τη ζωή της πόλης. Οι κάτοικοί τους σε ένα τέταρτο από τη Νίκαια θα μπορούν να είναι στο Σύνταγμα, σε 50 λεπτά στο αεροδρόμιο» σημείωσε ο πρωθυπουργός.

«Η αλήθεια είναι ότι μεγάλο αυτό έργο άργησε» σχολίασε, υπενθυμίζοντας πως το έργο του Μετρό ξεκίνησε το 1992 με πρωθυπουργό τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. «Χρειάστηκαν 20 χρόνια για να υπογραφεί η σύμβαση της γραμμής 3, το 2012» ανέφερε.

Αναγνώρισε δε πως όλες οι κυβερνήσεις συνέβαλαν στο να μπορέσει να ολοκληρωθεί το έργο, επισημαίνοντας πως το Μετρό έπρεπε να είχε έρθει, ειδικά στη Δυτική Αθήνα, νωρίτερα. «Από το 2007, ως απλός βουλευτής Β΄ Αθηνών, υπήρξα υπέρμαχος κι αγωνίστηκα για την επιθετική επέκταση του Μετρό προς τη Δυτική Αττική και τον Πειραιά» είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι οι τρεις νέοι σταθμοί εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο ανάπλασης της Δυτικής Αττικής και του Πειραιά, με αιχμή τη μεταφορά των φυλακών του Κορυδαλλού και τη μετατροπή τους σε πνεύμονα πρασίνου και σε ένα κύτταρο πολιτισμού. Αλλά και με τη δημιουργία ενός δεύτερου μητροπολιτικού πάρκου στον χώρο των λιπασμάτων. Όπως είπε, φιλοδοξία του είναι η περιοχή να φιλοξενεί και ένα διεθνές κέντρο καινοτομίας.