Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ανάδειξη της τοπικής ιστορίας σε σχέση με το 1821

Δράση από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας & Τρικάλων

Πόσοι γνωρίζουμε όλα τα μνημεία της περιοχής μας; Τα αγάλματα, από που προήλθαν τα ονόματα οδών και πλατειών; Πολλές είναι οι φορές που προσπερνούμε ένα μνημείο αν και το βλέπουμε καθημερινά και δεν γνωρίζουμε το πρόσωπο στο οποίο είναι αφιερωμένο. Λαμβάνοντας υπόψη την ιστορία της πόλης, που κρατιέται ζωντανή οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και Τρικάλων, δια των υπευθύνων σχολικών δραστηριοτήτων πραγματοποίησαν χθες το απόγευμα μια εξαιρετική διαδικτυακή εκδήλωση επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με τίτλο «Πως θυμόμαστε την επανάσταση του 1821; Μια σχολική δράση τοπικής ιστορίας», με τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς να αγγίζουν τους 250!

Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σοφία Κανταράκη εξήγησε την ουσία αυτού του σχολικού προγράμματος που δεν είναι άλλη από την ανάδειξη της τοπικής ιστορίας με τη συνεργασία εκπαιδευτικών και των μαθητών τους.
Στην εκδήλωση μίλησαν η κ. Ιουλία Πεντάζου, ιστορικός και επίκουρος Καθηγήτρια στο Τμήμα Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και η κ. Ελένη Σταμπόγλη, ιστορικός, εκδότρια και μέλος του Δ.Σ. του ΚΕΑΕ.
«Η τοπική ιστορία είναι η αλήθεια πως αναδεικνύεται όσο θα έπρεπε. Με το πρόγραμμα αυτό γίνεται μία περιδιάβαση στα ιστορικά μνημεία, τα οποία θα πρέπει να εντοπίσουν οι μαθητές στην πόλη που ζουν και ενδεχομένως τα αντικρίζουν καθημερινά, αλλά αγνοούν την ιστορική τους σημασία.
Τα μνημεία αυτά αποτελούν τεκμηριωμένες ιστορικές πηγές και μπορούν να εστιάσουν σε αυτά οι μαθητές σε έναν τοπικό ήρωα, στην ιστορία ενός κτηρίου , μιας περιοχής γενικότερα και να αναδείξουν πολλές ιστορικές πληροφορίες που αγνοούσαν», εξήγησε η κ. Κανταράκη για την ουσία του προγράμματος, το οποίο σχετίζεται και με το 1821, καθώς οι πληροφορίες μπορούν να συνδυαστούν με εκείνη την εποχή.
Με τη δράση αυτή, την οποία ανέλυσαν οι ομιλήτριες, οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές τους θα μπορούν πιο δημιουργικά και ερευνητικά ταυτόχρονα να μάθουν περισσότερα για την τοπική ιστορία και την ελληνική Επανάσταση.
«Η δράση αυτή καλεί τους εκπαιδευτικούς να εντοπίσουν μαζί με τους μαθητές τους υλικά τεκμήρια, κατά κύριο λόγο, που σχετίζονται με την ελληνική επανάσταση, μνημεία, δρόμους, πλατείες, βιβλία, αντικείμενα τέχνης και στη συνέχεια να δουλέψουν ερευνητικά , να μελετήσουν τα ίχνη αυτών των μνημείων στον τόπο τους, αναζητώντας τις διασυνδέσεις με την ιστορία του 1821 και φυσικά την ιστορία του τόπου τους», είπε χαρακτηριστικά η κ. Κανταράκη.
Η χθεσινή παρουσίαση αυτού του προγράμματος συγκέντρωσε το ενδιαφέρον 250 εκπαιδευτικών της Μαγνησίας αλλά και των Τρικάλων, οι οποίοι έμαθαν πως μπορούν με ένα δημιουργικό τρόπο να δείξουν στους μαθητές πως η ιστορία μπορεί να παραμείνει ζωντανή και πως κάθε τόπος έχει τη δική του ιστορία και είναι σημαντικό αυτή να την γνωρίζουμε, ακόμη κι αν δεν διδάσκεται στις σχολικές αίθουσες.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.