Κάτοικοι της περιοχής προπηλάκισαν και απειλούν τους μελετητές που ήρθαν να κάνουν γεωτρήσεις και να αποφασίσουν για την χάραξη στο κομμάτι του περιφερειακού μετά την Αγριά προς Μαλάκι, όπως αποκάλυψε στο Ράδιο ΕΝΑ η Δωροθέα Κολυνδρίνη αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων. Όπως είπε και η ίδια είναι θύμα απειλών για το συγκεκριμένο θέμα και την επόμενη φορά που θα έρθουν για γεωτρήσεις θα είναι εκεί η ίδια και η Αστυνομία, ενώ διαβεβαίωσε ότι το έργο δεν θα το σταματήσει κανείς.
Η αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ακόμη ότι υπολείπονται εργασίες από την εργολαβία σκούπα του περιφερειακού του Βόλου, από το ύψος του κόμβου Λαρίσης μέχρι και το ύψος της Ν. Δημητριάδας και για το λόγο αυτό το έργο δεν έχει ακόμη παραδοθεί στον Δήμο Βόλου, σε αντίθεση με το κομμάτι από τους σηματοδότες της Ν. Δημητριάδας μέχρι τον κόμβο στα Αστέρια.
Η κα Κολυνδρίνη μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ για το επίμαχο έργο, η συνέχιση του οποίου θα μας απαλλάξεις από ατέλειωτα μποτιλιαρίσματα αυτοκινήτων ειδικά το καλοκαίρι.
Όπως είπε, το έργο του περιφερειακού είναι κατατετμημένο σε κομμάτια ως προς την υλοποίηση των διαδικασιών που τον αφορούν. Ένα από αυτά είναι το υφιστάμενο κομμάτι είναι σε κυκλοφορία (από τον κόμβο Λαρίσης μέχρι το ύψος της ΑΓΕΤ), το οποίο δεν έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του με βάση την εργολαβία σκούπα που υλοποίησε το ΥΠΟΜΕΔΙ και υπολείπονται εργασίες.
Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη, το έργο έχει ελλείψεις ακόμη, σε σχέση με παράπλευρους δρόμους, με έναν κόμβο στο ύψος των Μελισσατίκων και με κάποια φρεάτια, γι’ αυτό τον λόγο και δεν έχει παραδοθεί.
Το κομμάτι που έγιναν τα εγκαίνια το 2014 είναι το μόνο που ολοκληρώθηκε (κοιλαδογέφυρα, τούνελ) και παραδόθηκε στον Δήμο Βόλου είναι από τα φανάρια της Ν. Δημητριάδας μέχρι και τον κόμβο στα «Αστέρια» μετά την ΑΓΕΤ προς Αγριά, επισήμανε η κα Κολυνδρίνη.
Όσον αφορά στο ημιτελές κομμάτι, η αντιπεριφερειάρχης είπε ότι όταν ολοκληρωθεί θα παραδοθεί στον Δήμο Βόλου ως περιαστικό δίκτυο, όπως έχει χαρακτηριστεί από το ΦΕΚ του 2009.
Η αντιπεριφερειάρχης τόνισε ότι ο περιφερειακός του Βόλου είναι εθνικό έργο, που ανήκει και υλοποιεί το υπουργείο και η Περιφέρεια Θεσσαλίας μπαίνει για να βοηθήσει την κατάσταση. Τόνισε δε ότι το υπουργείο με το ζόρι και μετά από πολλά «παρακάλια» έδωσε στην Περιφέρεια την επικαιροποίηση μελέτη της συνέχισης του περιφερειακού.
Επί 10 χρόνια εκκρεμεί η μελέτη Λαρίσης – Μπουρμπουλήθρα
Επίσης είπε ότι το υπουργείο υλοποιεί μελέτη από τον κόμβο Λαρίσης ως την Μπουρμπουλήθρα, την οποία πληρώνει η Περιφέρεια και εδώ και 10 χρόνια ακόμη δεν ολοκληρώθηκε!
Όπως είπε έγιναν πολλές επισκέψεις στο υπουργείο επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, συνάντησαν δύο φορές τους μελετητές και άλλες τόσες με την νυν κυβέρνηση ΝΔ και ενώ υπάρχουν τα χρήματα, υπάρχει ανάδοχος, έχουμε περιβαλλοντικούς όρους, έχουν γίνει απαλλοτριώσεις και δεν προχωράει η μελέτη…
«Δεν υπάρχει απάντηση από το υπουργείο γιατί δεν ολοκληρώνεται η μελέτη, διότι δεν υπάρχει προσωπικό και απευθύνεται σε εξωτερικούς συνεργάτες», επισήμανε η κα Κολνδρίνη.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από το υπουργείο της αντιπεριφερειάρχη, η μελέτη βρίσκεται στο στάδιο της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων και το υπουργείο υλοποιεί και επιβλέπει τη μελέτη με ανάδοχη εταιρία. Η Περιφέρεια έχει διαθέσει 1,2 εκ. € και από εκεί γίνεται η απορρόφηση των κονδυλίων.
«Το πιο τρελό πράγμα που μπορεί να συμβεί σε επίπεδο νομοθεσίας είναι να υλοποιεί ένας ανώτερος θεσμός σε επίπεδο ιεραρχίας (υπουργείο) μια μελέτη και να την πληρώνει ένας θεσμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, χωρίς να έχει επίβλεψη ούτε εικόνα», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Κολυνδρίνη.
Για το κομμάτι Αγριά – Λεχώνια
Πριν ένα χρόνο παραδόθηκε, μετά από πολλές πιέσεις, παραδόθηκε στην Περιφέρεια Θεσσαλίας η αρμοδιότητα επικαιροποίησης και ολοκλήρωσης της μελέτης από το κομμάτι του κόμβου στα Αστέρια Αγριάς, μέχρι το Μαλάκι.
Η αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ότι το ένα κομμάτι που παρακάμπτει την Αγριά ήταν πιο ώριμο και χρειάζεται επικαιροποίηση, ενώ το δεύτερο κομμάτι μετά την Αγριά μέχρι το Μαλάκι ήταν σε αρχικό στάδιο και χρειάζεται από την αρχή η διαδικασία, με περιβαλλοντικά, χάραξη, κλπ.
«Με το που μας ανέθεσαν την αρμοδιότητα της μελέτης, ξεκινήσαμε αμέσως τη διαδικασία για να προκύψει ανάδοχος εταιρία, υπογράφηκε εδώ και καιρό σύμβαση, υπάρχει μελετητής βρίσκεται στη διαδικασία επικαιροποίησης της μελέτης παράκαμψης της Αγριάς και υλοποίησης της μελέτης στο κομμάτι των Λεχωνίων», τόνισε η κα Κολυνδρίνη.
Προπηλακισμοί και απειλές κατά μελετητών
Η αντιπεριφερειάρχης είπε ότι δύο φορές που ήρθαν οι μελετητές με τεχνικούς και τους επιβλέποντες να κάνουν γεωτρήσεις σε μερικά κομμάτια για να οριστικοποιηθεί η χάραξη, υπήρξαν προπηλακισμοί, απειλές και πριν ένα μήνα οι μηχανικοί έφυγαν από το σημείο γιατί δέχτηκαν απειλές για την σωματική τους ακεραιότητα και δεν τους άφησαν να κάνουν γεωτρήσεις.
Η κα Κολυνδρίνη είπε ότι οι αντιδράσεις ήταν πολύ έντονες, σε επίπεδο παραβατικών συμπεριφορών και δεσμεύτηκε ότι την επόμενη φορά που θα πάνε για γεωτρήσεις (εξέταση του υπεδάφους για να αποφασιστεί η χάραξη) θα βρίσκεται στο σημείο η ίδια και η Αστυνομία.
«Το έργο θα γίνει ότι και να χρειαστεί. Αντίστοιχα έχω δεχτεί πιέσεις και νομικά κωλύματα για το λιμάνι στον Πλατανιά και το έργο υλοποιείται. Έργα τέτοιας εμβέλειας που έχουμε περάσει δια πυρός και σιδήρου, για να μπορέσουν να υλοποιηθούν και δη τον περιφερειακό που είναι ένα έργο μέγιστης σημασίας και ουσίας, για όλη την Ελλάδα που επισκέπτεται την περιοχή και για μας που μένουμε εδώ, δεν θα το σταματήσει κανείς, με όποιο πολιτικό κόστος», επισήμανε.
Η αντιπεριφερειάχης είπε ότι δέχτηκε απειλές ακόμη και στο γραφείο της, δέχεται απειλητικά μηνύματα στο κινητό της τηλέφωνο, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δήλωσε ότι δεν φοβάται τίποτα. «Το έργο θα γίνει. Θα σεβαστούμε την μορφολογία και τα δεδομένα της περιοχής, θα είναι ένα έργο προσαρμοσμένο στο περιβάλλον, δεν θα γκρεμιστούν σπίτια θα υπάρξουν απαλλοτριώσεις και αποζημιώσεις, γιατί είναι επαρχιακό και όχι εθνικό δίκτυο και όποια σενάρια ακούγονται και η κινδυνολογία είναι για να εμποδίζουν την εξέλιξη του έργου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για το ενδεχόμενο της ημιορεινής χάραξης είπε ότι δεν είναι μόνο το επιπλέον κόστος που καθιστά αποτρεπτική τη χρηματοδότηση του έργου, αλλά δεν μπορεί να υλοποιηθεί ένα έργο ούτε πρακτικά με κοιλαδογέφυρες, σήραγγες και διερωτήθηκε αν κάποιος που πηγαίνει στο Χόρτο, θα πήγαινε μέσω Πινακατών…
Η πεδινή χάραξη είναι απόφαση του υπουργείου εδώ και χρόνια και αυτό δεν αλλάζει.































