Ευθύνες για τη διάπραξη κακουργημάτων έχουν πολιτικοί που έχουν ασχοληθεί με τη σύμβαση 717, τονίζει ο πρώην υφυπουργός Εθνικής Άμυνας και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Λουκάς Αποστολίδης, δικηγόρος συγγενών θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών.
Μέσα από τη συχνότητα του Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και τον Δημήτρη Καρεκλίδη, αναφέρθηκε στην ενέργεια του Πάνου Ρούτσι να προχωρήσει σε απεργία πείνας, προκειμένου να μάθει την αιτία του θανάτου του παιδιού του το οποίο ήταν ανάμεσα στα 57 θύματα. «Μπήκε σαν άλλη Αντιγόνη και είπε «κύριοι εγώ θέλω να μάθω τι έγινε με το παιδί μου και με όλες τις εξετάσεις τις οποίες δεν κάνατε».
Ωστόσο, πριν από αυτή την πράξη είχανε προσφύγει και άλλοι γονείς, ωστόσο, χρειάστηκε ο κ. Ρούτσι να παίξει τη ζωή του κορώνα γράμματα για να βρει τη λύση η δικαιοσύνη και κατά την άποψή μου υπήρξε ένα πισωγύρισμα της δικαιοσύνης που αυτό δημιουργεί ένα ζήτημα δυσπιστίας» είπε και πρόσθεσε ότι η πολιτική ηγεσία εδώ και 2,5 χρόνια το μόνο που αναφέρει είναι ότι δεν έχει ευθύνες. Δηλαδή υποστηρίζει ότι δεν φταίει σε τίποτα, με τις ευθύνες να φτάνουν σε γενικούς διευθυντές οι οποίοι παραπέμπονται για κακουργήματα, με τον εφέτη ανακριτή να είναι έτοιμος να αποδώσει κακουργηματικές κατηγορίες στους 7 γενικούς γραμματείς από το 2016 έως και το 2023.
«Την ίδια στιγμή ο κ. Καραμανλής δήλωνε αθώος και παραπέμπονταν για ένα πλημμέλημα, αυτό της παράβασης καθήκοντος, στο ανώτατο δικαστικό συμβούλιο για να κρίνει και αποφεύγοντας την προανακριτική. Εάν δεν αποδοθούν ποινικές ευθύνες στο τρίγωνο της διαπλοκής, πολιτική ηγεσία εργολαβικά συμφέροντα, πρόθυμες διοικήσεις και πρόσωπα δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλές αποτέλεσμα» υποστήριξε και αναφέρθηκε στην πολιτική ηγεσία, λέγοντας πως οι κ. Τριαντόπουλος και Καραμανλής έχουν κακουργηματικές ευθύνες και όχι πλημμεληματικές βάσει των στοιχείων. Ο ίδιος πριν από περίπου 8 μήνες ζήτησε από τον εφέτη ανακριτή με παρεμβάσεις του, να κατασχεθούν τα έγγραφα που αφορούσαν στην ασφάλεια και τα έργα στον σιδηρόδρομο από το 2016 έως και το 2023, συμπεριλαμβανομένης και της αλληλογραφίας μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«Η πρώτη απάντηση του υπουργείου ήταν ότι δεν υπάρχουν τέτοια έγγραφα. Με παρέμβαση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκείνη απαντά ότι υπάρχουν εννιά κρίσιμα έγγραφα για εκείνη την περίοδο και πως οι νομικοί σύμβουλοι του υπουργείου επικαλούνται την προστασία των προσωπικών δεδομένων και πως υπάρχει και άλλη εκκρεμοδικία στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Απαντάνε πως υπάρχει προστασία προσωπικών δεδομένων και επανερχόμαστε με νέα αίτηση για την απόδοση των εγγράφων. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η πολιτική ηγεσία είχε πλήρη γνώση για την ανασφάλεια του δικτύου. Ο κ. Καραμανλής όταν ρωτήθηκε στη Βουλή, γιατί δεν κρίθηκε έκπτωτος ο εργολάβος που δεν ολοκλήρωσε το έργο από το 2016, είπε ότι είναι κατεπείγον να τελειώσει το έργο. Ωστόσο η κατεπείγουσα διαδικασία ήταν να βγάλει μια συμπληρωματική σύμβαση ύψους 13,5 εκατομμυρίων για να φτιαχτεί η γραμμή από τον Σταθμό Λαρίσης μέχρι την Κατερίνη. Τον Μάιο του 2022 υπογράφεται η σύμβαση και παίρνει το μπόνους η ανάδοχος εταιρεία και θα έπρεπε σε αυτούς τους μήνες να ολοκληρώσει το έργο. Τον Ιούλιο του 2022 που θα έπρεπε να είχε τελειώσει η γραμμή, μέχρι την τραγωδία δεν υπήρξε κανένα μέτρο πρόληψης. Αυτά τα δεδομένα στοιχειοθετούν κακουργηματική παράλειψη της πολιτικής ηγεσίας. Είναι αδιανόητο στις 15 Φεβρουαρίου του 2023 να παραπέμπεται η Ελλάδα και ουσιαστικά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μετά από αλλεπάλληλες οχλήσεις και συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από το 2020 έως και τέλος του 2022» είπε ο κ. Αποστολίδης.
Καταλήγοντας ζήτησε να υπάρξει κακουργηματικού χαρακτήρα δίωξη πολιτικών προσώπων, καθώς σε διαφορετική περίπτωση η απόδοση της δικαιοσύνης θα είναι λειψή.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Γιώργος Στεργίου































