Ένωση Ξενοδόχων Σκιάθου: Στο 21,3% η επιβάρυνση των ελληνικών ξενοδοχείων από φόρους και τέλη

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Η χώρα κατατάσσεται στις πιο ακριβές στην Ευρώπη

Το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά στην οποία θα «πατήσει» στην πράξη η φοροεπιδρομή που τιμωρεί τον τουρισμό επειδή -ακόμα- φέρνει έσοδα, επισημαίνει η Ένωση Ξενοδόχων Σκιάθου σε ανακοίνωσή της, στην οποία κάνει τον απολογισμό του έτους 2024. Παρόλα αυτά μιλά και για το τι θα φέρει το 2025, με τις προβλέψεις της να μην είναι τόσο αισιόδοξες για τον Έλληνα ξενοδόχο.
Όπως τονίζει, στο 21,3% επί της τιμής δωματίου ανέρχεται η επιβάρυνση των ελληνικών ξενοδοχείων από τους φόρους και τα τέλη. Το ποσοστό αυτό κατατάσσει την Ελλάδα στις υψηλότερες θέσεις στην Ευρώπη και πολύ πάνω από τις ανταγωνίστριες χώρες. Το «Τέλος Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση», όπως και ο «Φόρος διαμονής», δεν υπολογίζονται βάσει της τιμής του δωματίου.
Αυτό, σύμφωνα με την Ένωση δημιουργεί ανισότητες και στρεβλώσεις, καθώς υπάρχουν σημαντικές διακυμάνσεις στην τιμή, τόσο μεταξύ των ξενοδοχείων της ίδιας κατηγορίας, όσο και μεταξύ των ίδιων των ξενοδοχείων με βάση την εποχικότητα. Παράλληλα, σημειώνει ότι το «γήπεδο» γίνεται ακόμα πιο ανηφορικό για τον ξενοδόχο ο οποίος πρέπει συνεχώς να προσαρμόζεται σε νέους κανόνες που του επιβάλλονται και που πάντα συμπαρασύρουν για αυτόν κόστος. Κανόνες που στο σχεδιασμό τους δεν έχουν λάβει υπόψη τους την εποχικότητα λειτουργίας του τουρισμού.

Οι δράσεις του 2024
Στο μεταξύ, στην ίδια ανακοίνωση, η Ένωση Ξενοδόχων Σκιάθου προχώρησε στον δικό της απολογισμό για το 2024 επισημαίνοντας ότι «οργανώνεται εσωτερικά, στέκεται δίπλα στον ξενοδόχο αλλά και την τοπική κοινωνία, παρίσταται και γνωμοδοτεί όπου της ζητηθεί ,ενώ βρίσκεται σταθερά απέναντι στον οποιοδήποτε λειτουργεί κατά της ξενοδοχείας αλλά και του τουρισμού γενικότερα.
Η νέα διοίκηση, και ο πρόεδρός της Άκης Τσαρούχης, έχουν συμπληρώσει μόνο ένα 6μηνο θητείας, όμως στο κλείσιμο της χρονιάς υπάρχει η ανάγκη να γίνει ένας απολογισμός για το 2024 και της δράσεις που πραγματοποιήθηκαν.
Το 2024 το αφήνει με μια ικανοποιητική λίστα δράσεων:
1. Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις και συναντήσεις με όλους τους τοπικούς φορείς καθώς και με θεσμικούς φορείς του τουρισμού. Συζητήθηκαν θέματα του κλάδου μας αλλά και του τουρισμού του νησιού.
2. Ανεβάσαμε την ιστοσελίδα της ένωσης και ανανεώσαμε το περιεχόμενό της.
3. Ελέγχουμε καθημερινά και πραγματοποιούμε παρεμβάσεις σε ΜΜΕ και Social Media με στόχο να βοηθάμε την εικόνα του νησιού. Το ίδιο πράττουμε και από τα social media της ένωσης.
4. Πραγματοποιούμε ενημέρωση για το θέμα της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Συμμετείχαμε με προτάσεις που συνδιαμορφώσαμε μεταξύ των μελών μας στη δημόσια διαβούλευση για την Ψηφιακή κάρτα εργασίας του Υπ. Εργασίας.
5. Έχουμε κλείσει τις φορολογικές και τραπεζικές εκκρεμότητες.
6. Κλείσαμε συνεργασία με την Spanos Luxury Cars (Jaguar-Land Rover) με στόχο να βοηθήσουμε τα μέλη μας να δώσουν μια ξεχωριστή εμπειρία στο transfer των πελατών τους.
7. Προωθούμε εβδομαδιαία αποδελτίωση στα μέλη μας των σχετικών με τον Τουρισμό άρθρων.
8. Εορτάσαμε την γιορτή του προστάτη των Ξενοδόχων Άγιου Σαμψών με την αποστολή εικόνας του σε όλα μας τα μέλη.
9. Ανταποκριθήκαμε σαν ένωση θετικά σε μικρές ή μεγαλύτερες χορηγίες σε τοπικούς φορείς όπως αστυνομία, πυροσβεστική, κ.α.
10. Τρέξαμε διαγωνισμό απευθυνόμενοι στην νεολαία του νησιού με τουριστική θεματική με στόχο να την παρακινήσουμε από νεαρή ηλικία να σκεφτεί και να επεξεργαστεί θέματα που σχετίζονται με τον τουρισμό.
11. Φτιάξαμε το Shopping Club που φιλοξενεί εκπτώσεις για τους εργαζομένους στον τουρισμό με στόχο να κάνουμε τη Σκιάθο έναν λίγο πιο φιλικό προορισμό για τους εποχικούς εργαζομένους.
12. Στήσαμε τον μηχανισμό ώστε, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, η ένωση να συνδράμει ώστε να μπορούν να βρίσκουν οι πελάτες και το προσωπικό ξενοδοχείων που έχουν πληγεί, προσωρινό κατάλυμα. Προφανώς ο ίδιος μηχανισμός θα βοηθάει και ιδιώτες που βρίσκονται σε ανάγκη μετά από κάποια φυσική καταστροφή.
13. Γιορτάσαμε την επιτυχή ολοκλήρωση της φετινής σεζόν με μια εκδήλωση για τους ξενοδόχους.
14. Κλείσαμε χορηγίες που βοήθησαν να ολοκληρώσουμε τις δράσεις μας χωρίς να επιβαρύνουμε τον προϋπολογισμό της Ένωσης.
15. Είχαμε παρουσία και θέσεις στα συνέδρια της ΠΟΞ.
16. Είχαμε παρουσία στην Philoxenia στην οποία και τρέξαμε SMS διαγωνισμό με στόχο να ξεκινήσει να υπάρχει η Σκιάθος στο μυαλό των επισκεπτών για το 2025 και πιο συγκεκριμένα για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.
17. Στήσαμε μηχανισμό μέσα από την ιστοσελίδα ώστε τα μέλη μας να πληρώνουν ηλεκτρονικά, εύκολα και με διαφάνεια τη συνδρομή τους.
18. Επισκεφθήκαμε την WTΜ στο Λονδίνο και είχαμε χρήσιμες συνομιλίες με φορείς.
19. Συλλέγουμε μεθοδικά δεδομένα για την κίνηση στο νησί και εμπλουτίζουμε διαρκώς το datasetτων δεδομένων ώστε να έχουμε επαρκή στατιστικά για το τουριστικό προϊόν στο νησί».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.