Aύξηση 2,7% στην απασχόληση του λιανεμπορίου τροφίμων

Αύξηση της απασχόλησης κατά 2,7% στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων καταγράφηκε το 2016, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΕΛΚΑ.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της περιόδου 2015 – 2016, δημιουργήθηκαν 10.000 νέες θέσεις εργασίας, με τους άμεσα απασχολούμενους στο λιανεμπόριο τροφίμων να αγγίζουν τους 200.000.

Την ίδια ώρα, από την επεξεργασία των στοιχείων προκύπτει ότι την 6ετία 2010 – 2016, το λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε αύξηση της απασχόλησης κατά 7,4%, σε αντίθεση με το σύνολο του λιανικού εμπορίου, το οποίο εμφάνισε κάμψη κατά 3,8%.

Ειδικά το 2016, η απασχόληση στο λιανεμπόριο τροφίμων αυξήθηκε κατά 2,7% σε σχέση με το 2015, δηλαδή κατά 5.300 εργαζομένους. Πλέον, η απασχόληση στον συγκεκριμένο κλάδο αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% του λιανικού και χονδρικού εμπορίου, διαθέτοντας σημαντικά μεγαλύτερες πωλήσεις.

Η αύξηση της απασχόλησης, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, συνιστά αποτέλεσμα αρκετών παραγόντων:

Των εξαγορών και συγχωνεύσεων, οι οποίες οδήγησαν τις νέες μεγαλύτερες εταιρείες να προβούν σε προσλήψεις προσωπικού. Παράλληλα στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αποχώρησης επιχειρήσεων από την αγορά, τα καταστήματα των εταιρειών δεν έκλεισαν, αλλά συνέχισαν να λειτουργούν υπό νέες διοικήσεις.
Της ανάπτυξης νέων επιχειρήσεων στον κλάδο, είτε σε νέα κανάλια πώλησης, όπως π.χ. τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, είτε σε εξειδικευμένα κανάλια, όπως π.χ. delicatessen, εξειδικευμένα καταστήματα με ελληνικά προϊόντα, παραδοσιακά καταστήματα με τουριστικό χαρακτήρα κλπ.
Tης απελευθέρωσης των καναλιών πώλησης συγκεκριμένων προϊοντικών ομάδων (π.χ. απελευθέρωση της αγοράς βρεφικού γάλακτος, καπνού και τύπου, βιταμινών, συμπληρωμάτων διατροφής, νέα υγειονομική διάταξη), η οποία δημιούργησε αυξημένες ανάγκες απασχόλησης για προσωπικό στις εταιρείες του κλάδου.
Τα ανεπτυγμένα δίκτυα προκαλούν επιπλέον νέες επενδύσεις στην οργάνωση, μηχανογράφηση και συντήρηση του δικτύου, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν νέες ανάγκες σε υψηλών προσόντων προσωπικού.
Της ανάπτυξης και εξυγίανσης των δικτύων του κλάδου των λιανικών πωλήσεων τροφίμων τα πρώτα χρόνια της οικονομικής ύφεσης την περίοδο 2010 – 2014 (κυρίως νέα καταστήματα σουπερ μάρκετ από τις μεγάλες και μεσαίες αλυσίδες του κλάδου, αλλά και αναβάθμιση του δικτύου με νέες τεχνολογίες, συστήματα και καινοτόμες διαδικασίες εξυπηρέτησης κλπ)

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.