ΡΑΕ: Ζητά λογαριασμούς «καρμπόν» από τους παρόχους ρεύματος

Λογαριασμούς «καρμπόν» από όλους τους παρόχους ρεύματος ζητά η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας επιδιώκοντας να περιορίσει τις παραπλανητικές αναφορές με τις εκπτώσεις και την κρατική επιδότηση των λογαριασμών.

Πιο συγκεκριμένα, η ΡΑΕ εξέδωσε αργά το βράδυ του περασμένου Σαββάτου κατευθυντήριες οδηγίες (σύσταση για προαιρετική εφαρμογή) που προτρέπουν τους προμηθευτές ηλεκτρικής στην αποτύπωση με συγκεκριμένο και ομοιόμορφο τρόπο αποτύπωσης των ανταγωνιστικών χρεώσεων (τιμή κιλοβατώρας), των πάγιων χρεώσεων, των εμπορικών εκπτώσεων, της κρατικής επιδότησης (ΤΕΜ) και της τελικής χρέωσης προμήθειας των καταναλωτών.

«Όπως παρατηρήθηκε, οι προμηθευτές έχουν υιοθετήσει διαφορετικούς τρόπους αποτύπωσης της απαραίτητης ενημέρωσης για τον τρόπο που προέκυψε η τελική τιμή», σημειώνει στην ανακοίνωση της η ΡΑΕ και εξηγεί για την πρωτοβουλία της: «Η διαπιστούμενη ποικιλομορφία και ετερογένεια δυσχεραίνει σε μεγάλο βαθμό την ορθή, περιεκτική και πλήρη πληροφόρηση, καθώς και τη συγκρισιμότητα των προϊόντων προμήθειας. Ως εκ τούτου, η ΡΑΕ», συνεχίζει αιτιολογώντας την ανάγκη ενιαίας αποτύπωσης των λογαριασμών και διαφημιστικών καταχωρήσεων: «Λαμβάνοντας ιδίως υπόψη ότι ο τρόπος παρουσίασης της τελικής τιμής καταναλωτή, καθώς και της επιδότησης μέσω του ΤΕΜ, επιδρά καθοριστικά στη διαμόρφωση της βούλησης του καταναλωτή για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας και, υπό αυτήν την έννοια, συνιστά στοιχείο που δύναται να αναχθεί σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα ή πλεονέκτημα για κάθε προμηθευτή, έκρινε σκόπιμη και αναγκαία την εναρμόνιση των σχετικών καταχωρίσεων».

Ενιαία μορφή
Έτσι, η ΡΑΕ υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή της, «σχετικώς, συστήνεται στους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας να υιοθετήσουν την ακόλουθη (σ.σ. βλέπε γράφημα) μορφή απεικόνισης της αρχικής – βασικής χρέωσης προμήθειας, της αποτύπωσης της κρατικής επιδότησης και της προκύπτουσας τελικής τιμής καταναλωτή.

Ο εν λόγω μορφότυπος θα πρέπει να υιοθετείται σε κάθε δημοσιευμένο τιμοκατάλογο, ενημερωτική επικοινωνία, εμπορική – διαφημιστική καταχώριση, καθώς και στους Λογαριασμούς Κατανάλωσης. Επισημαίνεται ότι το σύνολο των κάτωθι στοιχείων οφείλει να έχει το ίδιο μέγεθος γραμματοσειράς, χρώματος και φόντου, καθώς και να τίθεται στο ίδιο οπτικό επίπεδο», περιγράφει ο Ρυθμιστής στις κατευθυντήριες οδηγίες.

Πηγή: ot.gr

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.