Το Βερολίνο θα γίνει η απόλυτη… ποδηλατούπολη

Thousands of cyclist were riding in a massive swarm through the streets of Berlin as part of a Critical Mass event, on July 28, 2017. Critical Mass is a cycling event usually taking place on the last Friday of every month. Its purpose is the direct action of mass meeting at a specific location and time and traveling as a group through city or town streets on bikes. (Photo by Omer Messinger/NurPhoto)

Προτεραιότητα στα ποδήλατα, λιγότερα αυτοκίνητα, περισσότερες δημόσιες συγκοινωνίες. Το Βερολίνο σχεδιάζει μια επανάσταση στο τομέα της αστικής κινητικότητας, καθώς το ποδήλατο, σε πλήρη άνθηση στη Γερμανία, είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους πολίτες που προτάσσουν την ωφέλειά του στην υγεία και στην οικολογία, προτείνοντάς το ως καθόλου δαπανηρό μέσο μετακίνησης και συχνά πολύ πιο γρήγορο.

Τα σχέδια έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε. Το Βερολίνο σκοπεύει να γίνει πόλη φιλική στο ποδήλατο αρχίζοντας μια επανάσταση στις μεταφορές με την ψήφιση νόμου για την κινητικότητα, τον πρώτο στη Γερμανία. Το ποδήλατο τοποθετείται για πρώτη φορά στο επίκεντρο του σχεδίου για την κυκλοφορία στην πόλη. Τα αυτοκίνητα θα έχουν δευτερεύοντα ρόλο. Τα λεωφορεία θα έχουν δικές τους λεωφορειογραμμές. Οι μεγάλες πολυσύχναστες διασταυρώσεις θα σχεδιαστούν εκ νέου. Με τα μέτρα αυτά οι αρχές εκτιμούν ότι θα αυξηθεί η ασφάλεια, θα μειωθεί η ρύπανση του περιβάλλοντος και θα διευκολυνθεί η κινητικότητα.

Ποιος έδωσε την ώθηση για το πρόγραμμα αυτό; Οι περισσότεροι από 100.000 Βερολινέζοι που υποστήριξαν την έκκληση για τη θέσπιση ειδικού νόμου για το ποδήλατο, υπογράφοντας τους τελευταίους μήνες σχετικό αίτημα ενώ ζήτησαν τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για το θέμα αυτό. Η Γερουσία του Βερολίνου, δηλαδή η τοπική κυβέρνηση της οποίας ηγείται ο δήμαρχος της πόλης, το προώθησε με το νομοσχέδιό της για την κινητικότητα, το οποίο περιλαμβάνει μεγάλο μέρος των προτάσεων που έκαναν οι ακτιβιστές ποδηλάτες.
Η υποδομή για τα ποδήλατα θα κοστίσει 200 εκατομμύρια ευρώ και προβλέπει τη διαμόρφωση διαδρόμων και δρόμων αποκλειστικά για ποδήλατα σε όλο το Βερολίνο, τη διαμόρφωση 100.000 νέων θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων στις στάσεις των λεωφορείων, του μετρό, του τρένου και μπροστά από σχολεία και άλλα δημόσια κτίρια, όπως και τη δημιουργία 60 νέων θέσεων εργασίας στις δημόσιες υπηρεσίες για την υλοποίηση του προγράμματος μετάβασης στον τομέα των μεταφορών.

Πηγή: deutschland.de

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.