Ευθύνη για να μάθουν τα παιδιά για το περιβάλλον και να το αγαπήσουν είναι το τρίπτυχο γονείς, εκπαίδευση και Πολιτεία και στα σχολεία αυτό γίνεται με το παιχνίδι, όπως ανέφερε η δρ. Τζένη Μωραΐτη πρ. σχολική σύμβουλος Π.Α. Μαγνησίας, πρ. συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Προσχολικής ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, με αφορμή το βιβλίο με τίτλο «Φροντίζω το Περιβάλλον» (εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ) , που παρουσιάστηκε προχθές στον Βόλο.
Μεγάλη η απόσταση των παιδιών απ΄το περιβάλλον

Η κ. Μωραΐτη μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, και ανέφερε ότι η απόσταση των σημερινών παιδιών από το περιβάλλον είναι μεγάλη και το ρητορικό ερώτημα είναι πως θα αγαπήσεις κάτι που δεν ξέρεις, οπότε είναι μεγάλο το βάρος και η ευθύνη που πέφτει στους εκπαιδευτικούς ια τους γονείς, για να ξαναπιάσουμε από την αρχή την ωραία σχέση των ανθρώπων με το περιβάλλον και ειδικά των παιδιών.
Η κ. Μωραΐτη τόνισε ότι εμείς πρέπει να τους ξαναδώσουμε αυτή τη χαρά και την σχέση που οι μεγαλύτεροι σε ένα βαθμό ζήσαμε, αλλά σαν να το ξεχάσαμε και πρόσθεσε ότι η ευθύνη είναι το τρίπτυχο γονείς, εκπαίδευση και Πολιτεία.

Η ίδια είπε ότι, με την Αγγελική Μαγκλάρα M.Εd, Δασκάλα Ειδικής Αγωγής με την οποία συνέγραψαν το βιβλίο, θέλησαν να δουν την ευθύνη του σχολείου και να πραγματευτούν ένα ζήτημα πάρα πολύ δύσκολο, ώστε να καταφέρουν να πουν στα παιδιά τι γίνεται μ’ αυτό που ακούνε ως λεξιλόγιο γύρω τους και αφορά την κλιματική αλλαγή, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τα ακραία καιρικά φαινόμενα, την επαναχρησιμοποίηση των υλικών, την ανακύκλωση, την μείωση των υλικών, την προστασία των ζώων γιατί όλα είναι περιβάλλον. Όπως επίσης και η πολιτιστική κληρονομιά.
«Όσα βίωσαν τα παιδιά στην περιοχή μας,
κινδυνεύουν να μείνει στο υποσυνείδητό τους»
Η συγγραφέας του βιβλίου ανέφερε ότι είναι ένα σύνολο πραγμάτων που θα πρέπει τα παιδιά από μικρά να τα γνωρίσουν και να φτάσουν να τα αγαπήσουν. Όπως είπε το μεγάλο όπλο στα χέρια των εκπαιδευτικών για τον σκοπό αυτό είναι το παιχνίδι και με ανάλογες δραστηριότητες καλούν τα παιδιά να παίξουν και να μάθουν πράγματα για το περιβάλλον.
Η εκπαιδευτικός τόνισε ότι με όσα βίωσαν τα παιδιά στην περιοχή μας, κινδυνεύουμε να μείνει στο υποσυνείδητό τους η σχέση με τη φύση, ως κάτι που εμπεριέχει φόβο, αγωνία και άγχος, ενώ η χαρά είναι που τους περιμένει στο περιβάλλον και αυτό εμείς στην περιοχή μας πρέπει να το αποκαταστήσουμε, γιατί έχει πληγεί μαζί με όλους μας, αλλά και για τα παιδιά που δεν έχουν βιώσει τέτοια φαινόμενα είναι μια ευκαιρία να νιώσουν αυτή την όμορφη σχέση, καθώς παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού είναι οι αυριανοί πολίτες, που πρέπει να είναι περιβαλλοντικά εγγράμματοι.
Ο ήρωας «τι και γιατί»
Στο βιβλίο «Φροντίζω το Περιβάλλον», υπάρχει ο ήρωας «τι και γιατί», ο οποίος μπορεί και εκφράζει τα τι και τα γιατί των παιδιών, όπως τι είναι κλιματικά αλλαγή και γιατί πρέπει να νοιαστούμε όλοι και να κάνουμε κάτι, τι είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου και γιατί έχουμε φτάσει σ’ αυτό το επίπεδο, τι είναι η βιώσιμη ανάπτυξη και πως μπορούμε να συμμετέχουμε κι εμείς σ’ αυτή, τι είναι η πολιτιστική κληρονομιά και γιατί εντάσσεται στο περιβάλλον.
«Πρέπει να παιδιά να νιώσουν ότι όλα τους αφορούν και όλα τους ανήκουν. Το δένδρο που είναι 100 χρονών είναι και δικό τους δένδρο, ό,τι γίνεται γύρω τους είναι και δική τους ευθύνη, όπως να πάρουν το ποδήλατο ή να μετακινηθούν με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, είναι και δικό τους κομμάτι της ζωής», επισήμανε η κ. Μωραΐτη.































