Χάρης Μπρουμίδης: Επενδύσεις, δίκτυα και ανάπτυξη δεξιοτήτων θα καταστήσουν εφικτή τη «δίδυμη», πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της Ελλάδας

Οι ψηφιακές τεχνολογίες και ο ρόλος τους στην ανάκαμψη, αλλά και η συμβολή τους στην κλιματική αλλαγή βρέθηκαν στο επίκεντρο του CEO panel του SingularityU Greece

Τα δίκτυα τηλεπικοινωνιών νέας γενιάς, η βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος και η καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων αποτελούν την αναγκαία συνθήκη για την επόμενη ημέρα της Ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Vodafone Ελλάδας, Χάρη Μπρουμίδη, ο οποίος συμμετείχε την Δευτέρα 22 Νοεμβρίου στο CEO Panel του SingularityU Greece Summit.

Όπως τόνισε, η επόμενη ημέρα της Ελλάδας θα είναι ψηφιακή. «Όσον αφορά στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά χρειάζεται να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στις επενδύσεις σε δίκτυα σταθερής τηλεφωνίας, και κυρίως οπτικών ινών, για την βελτίωση της συνδεσιμότητας νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Για την υλοποίηση αυτών των επενδύσεων θα χρειαστεί η διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος που χαρακτηρίζεται από προβλεψιμότητα, ταχύτητα και ανταγωνισμό επί ίσοις όροις» σημείωσε ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας.

Ανάπτυξη και γραφειοκρατία
Σύμφωνα με τον Χάρη Μπρουμίδη, η Ελλάδα θα πρέπει να κινηθεί γρήγορα και σε σχέση με την απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης, σημειώνοντας ότι «το πόσο γρήγορα μπορούμε να απορροφήσουμε αυτά τα κονδύλια, εξαρτάται πολύ από το πόσο γρήγορα μπορούμε να υπερκεράσουμε τα εμπόδια στη γραφειοκρατία και τη λειτουργία του κράτους».

Και συμπλήρωσε ότι το Πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση γιατί χαρακτηρίζεται από φιλοδοξία, κατάλληλες κατευθύνσεις και υγιή χρηματοοικονομική υποστήριξη. Ωστόσο, επισήμανε ότι για την υλοποίησή του, θα χρειαστούν συνέργειες και συνεργασίες που θα μπορέσουν να προσφέρουν στην χώρα την απαραίτητη κλίμακα, ώστε οι επιχειρήσεις να απολαύσουν τα οφέλη του προγράμματος στον μέγιστο βαθμό.
«Τα συστατικά που χρειαζόμαστε, είναι όλα εκεί» τόνισε και πρόσθεσε ότι αυτά του επιτρέπουν να αισθανθεί αισιοδοξία για το μέλλον της χώρας, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, ότι όλα θα εξαρτηθούν από τον τρόπο με τον οποίον θα γίνει η εφαρμογή του προγράμματος. Επιπλέον, σχολίασε την ανάγκη επιτάχυνσης του re-skilling και της καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων, καθώς μόνο το 51% των πολιτών στην Ελλάδα και το 56% στην Ε.Ε. διαθέτει τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες, οι οποίες θα είναι απολύτως απαραίτητες στο άμεσο μέλλον.

Ο πλανήτης και η ηγεσία
Παράλληλα, στο πλαίσιο της «δίδυμης» μετάβασης προς ένα πράσινο και ψηφιακό μέλλον, ο Χάρης Μπρουμίδης ανέλυσε τους στόχους της Vodafone σε σχέση με την προστασία του πλανήτη, η οποία αποτελεί βασικό πυλώνα του εταιρικού της σκοπού, ενώ επισήμανε ότι θέματα όπως η κλιματική αλλαγή, η βιώσιμη ανάπτυξη και η κυκλική οικονομία αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στη συνείδηση των πολιτών, στο πλαίσιο της ψηφιακής οικονομίας του αύριο.

«Για να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να είμαστε πλήρως μέρος της λύσης, αναλαμβάνουμε δράση για να διαχειριστούμε πρώτα από όλα τις δικές μας περιβαλλοντικές επιπτώσεις» τόνισε και υπογράμμισε τους στόχους της Vodafone για την προστασία του πλανήτη, όπως η επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα έως το 2025 και το μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα έως το 2040. Παράλληλα, επισήμανε τη σημασία της χρήσης τεχνολογιών της Vodafone, όπως το Internet of Things (IoT) από τους ίδιους τους εταιρικούς της πελάτες, καθώς αυτές προσφέρουν αντίστοιχες δυνατότητες μείωσης του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος και, άρα, συμβολής στην ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής. Στόχος του ομίλου Vodafone είναι, μέσω της χρήσης των τεχνολογιών του, η μείωση των εκπομπών άνθρακα των εταιρικών πελατών του κατά 350 εκατ. τόνους έως το 2030.

Επιπλέον, σχολίασε την αλλαγή του μοντέλου ηγεσίας των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή. «Χρειαζόμαστε γρηγορότερες και σταθερότερες λύσεις που μπορούν να αλλάζουν όσο μεταβαίνουμε από ένα ιεραρχικό και κάθετο μοντέλο – στο οποίο θεωρείτο ότι όσοι βρίσκονταν στην κορυφή του, κατείχαν την απόλυτη αλήθεια-, προς ένα νέο, πιο αποκεντρωμένο και συνεργατικό μοντέλο, στο οποίο πλέον οι ομάδες παράγουν την αξία. Αυτή είναι και η μεγάλη αλλαγή που φέρνει η ψηφιακή οικονομία» συμπλήρωσε.