Meta: Ο γίγαντας του Facebook αλλάζει όνομα και ο Ζούκερμπεργκ επιχειρεί να αλλάξει το ίντερνετ

Ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ, ο ιδρυτής του Facebook, ανακοίνωσε την Τετάρτη (28/10) ότι η μητρική εταιρεία θα αλλάξει όνομα και στο εξής θα αποκαλείται Meta.Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει να ανταποκριθεί καλύτερα στο σύνολο των δραστηριοτήτων της, από τα κοινωνικά δίκτυα μέχρι την εικονική πραγματικότητα.

Ωστόσο, οι ονομασίες των διαφόρων υπηρεσιών της θα παραμείνουν ίδιες.

Μετά τα σκάνδαλα, στην αντεπίθεση με… όνομα Ελλάδας
Ο Ζούκερμπεργκ επέλεξε την ελληνική λέξη Meta (Μετά) για να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν».

«Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα», σχολίασε, κρίνοντας ότι είναι πλέον καιρός «να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο».

Θέλει να πάει το ίντερνετ παρακάτω με το metaverse
Η ανακοίνωση αυτή έγινε αφού την προηγούμενη μιάμιση ώρα ο Ζούκερμπεργκ παρουσίαζε το metaverse, δηλαδή ένα «μετασύμπαν» που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).

Ο Ζούκερμπεργκ το έχει περιγράψει ως ένα «εικονικό περιβάλλον» στο οποίο μπορείτε να μπείτε – αντί να κοιτάζετε απλώς στην οθόνη.

Το Facebook προειδοποίησε ότι θα χρειαστούν 10 έως 15 χρόνια για να αναπτυχθούν υπεύθυνα προϊόντα για το metaverse, όρος που επινοήθηκε από τον συγγραφέα Neal Stephenson για το μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του 1992 με τίτλο «Snow Crash».

Οι σκιές πίσω από την αλλαγή της ονομασίας
Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός περισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού.

Η εταιρεία «πιστεύει ότι μια νέα μάρκα μπορεί να την βοηθήσει να αλλάξει το θέμα» συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μια μη κυβερνητική οργάνωση, το «Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook», όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.

Στο μυαλό του Ζούκερμπεργκ εδώ και μήνες
Πάντως ο Ζούκερμπεργκ μιλάει για το metaverse εδώ και μερικούς μήνες και έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.

Σε ανάρτησή του, ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, προσπαθεί να εξηγήσει τη νέα σελίδα στην εποχή της εικονικής πραγματικότητας:

«Όταν ξεκίνησα το Facebook, πληκτρολογούσαμε ως επί το πλείστον κείμενο σε ιστοσελίδες. Όταν αποκτήσαμε τηλέφωνα με κάμερες, το διαδίκτυο έγινε πιο οπτικό και κινητό. Καθώς οι συνδέσεις γίνονταν ταχύτερες, το βίντεο έγινε ένας πλουσιότερος τρόπος να μοιραζόμαστε εμπειρίες.

Η επόμενη πλατφόρμα θα είναι ακόμη πιο καθηλωτική – ένα ενσώματο διαδίκτυο όπου θα είστε μέσα στην εμπειρία, όχι απλώς θα την κοιτάτε. Το αποκαλούμε αυτό metaverse και θα αγγίξει κάθε προϊόν που κατασκευάζουμε.

Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτα στο metaverse, όχι στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου δεν θα χρειάζεστε λογαριασμό στο Facebook για να χρησιμοποιήσετε τις άλλες υπηρεσίες μας. Καθώς το νέο μας εμπορικό σήμα αρχίζει να εμφανίζεται στα προϊόντα μας, ελπίζω ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα γνωρίσουν το εμπορικό σήμα Meta και το μέλλον που αντιπροσωπεύουμε».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.