Θα έχουμε εκπλήξεις για το λιμάνι του Βόλου;

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Το τι γράφεται και λέγεται για το λιμάνι αυτές τις μέρες είναι ενδεικτικό του επιπέδου που έχει αυτή η πόλη. Η είδηση περί απόρριψης της προσφυγής που είχε καταθέσει η Goldair από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, λένε ότι μεταδόθηκε με ταχύτητα φωτός στο Ροστώφ, με τον Ιβάν Σαββίδη να είναι έτοιμος να μπει στο λιαρ τζέτ του για να έρθει στην Αγχίαλο και στη συνέχεια στον ΟΛΒ να συναντήσει τον Αναγνώστου για να επικυρώσουν τη συμφωνία και μετά να πάνε στα μπουζούκια με τον Μπέο. Να σοβαρευτούμε όμως λίγο, διότι η φαιδρότητα όσων έχουν δημόσιο λόγο πρέπει να περιοριστεί. Βρισκόμαστε ακόμη πολύ μακριά από την τελική επικύρωση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΒ. Πληροφορίες της στήλης αναφέρουν, ανεξάρτητα από τις πιθανότητες που έχει να πετύχει τον στόχο της, ότι η Goldair θα καταθέσει εντός της εβδομάδας προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η πρώτη προσφυγή που είχε γίνει, αφορούσε στο αν η ΕΑΔHΣY είναι αρμόδια να εξετάσει την προσφυγή της Goldair και η οποία έγινε δεκτή. Κατόπιν η Αρχή εξέτασε στην ουσία της την προσφυγή, με βάση τα επιχειρήματα που προέβαλε η εταιρία. Η προσφυγή απορρίφθηκε επί της ουσίας, ωστόσο η εταιρία θα πάει στο ΣτΕ για να αποφανθεί και αυτό ως προς την ουσία αυτή τη φορά. Στην περίπτωση που η προσφυγή απορριφθεί και εκεί, διαδικασία που ενδέχεται να κρατήσει έως και δύο μήνες περίπου, μερικά από τα βήματα που θα ακολουθήσουν, θα είναι ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Αν δεν υπάρξουν παρατηρήσεις και κατά συνέπεια περαιτέρω καθυστερήσεις, θα δοθεί η σχετική έγκριση και θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΟΛΘ. Για να πάρει τα κλειδιά του λιμανιού του Βόλου όμως ο ΟΛΘ, θα χρειαστεί να επικυρωθεί η σύμβαση παραχώρησης και από τη Βουλή των Ελλήνων. Για να γίνει αυτό θα ληφθούν υπόψη οι διεθνείς συγκυρίες, αλλά και γεωπολιτικά ζητήματα που δεν είναι της παρούσης. Δεν αποκλείεται να υπάρξουν δεύτερες σκέψεις στην κυβέρνηση, όσον αφορά στην παραχώρηση του ΟΛΒ και να έχουμε εκπλήξεις που θα οδηγούν σε ακύρωση του διαγωνισμού, με επιχείρημα την ανάγκη παραμονής του λιμανιού υπό δημόσιο έλεγχο. Κάτι τέτοιο συνέβη και με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπου ο διαγωνισμός ακυρώθηκε λόγω της «μεγάλης στρατηγικής, γεωπολιτικής και ενεργειακής σημασίας για τη χώρα» όπως υποστήριξε τότε η κυβέρνηση. Μην εκπλαγείτε αν συμβεί το ίδιο και εδώ. Σε κάθε περίπτωση τα έργα εκβάθυνσης που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη στο λιμάνι θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντικό λόγο αιτήματος παράτασης της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης από την πλευρά του ΟΛΘ. Στην περίπτωση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης άλλωστε μόλις πριν από ένα μήνα περίπου ψηφίστηκε από τη Βουλή, η παράταση υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι της πόλης που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ. Αυτό σηματοδοτεί μια καθυστέρηση η οποία φαινομενικά διευκολύνει τον Ιβάν Σαββίδη, αλλά βάζει «πάγο» και στην περαιτέρω ανάπτυξή του σε άλλες υποδομές της χώρας. Η υπόθεση έχει πολύ δρόμο μπροστά της. Γι’ αυτό χρειάζεται υπομονή.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.