Ανεργία και οικογένεια βασικές συνισταμένες στην επιλογή των πανεπιστημιακών Σχολών

φωτογραφία αρχείου
Απαραίτητη η βοήθεια από εξειδικευμένο σύμβουλο για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού

Την Παρασκευή ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ των συμμετεχόντων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Η χαρά αλλά και η απογοήτευση ήταν τα δύο συναισθήματα που κυριαρχούσαν στους κόλπους των υποψηφίων, καθώς κάποιοι κατάφεραν τον στόχο τους, άλλοι πάλι εισήχθησαν σε σχολές που απλά τις είχαν δηλώσει στο μηχανογραφικό τους.
Ο κ. Γιώργος Μέρκατας, φιλόλογος , σύμβουλος σταδιοδρομίας και επαγγελματικού προσανατολισμού μίλησε στο «Ράδιο ΕΝΑ» και στον Ηλία Κουτσερή για τη σημασία της σωστής συμπλήρωσης του μηχανογραφικού από τους υποψηφίους αλλά και τον ρόλο που παίζει η οικογένεια, αλλά και η ανεργία στις αποφάσεις των παιδιών για το επαγγελματικό τους μέλλον. Όπως επεσήμανε ο κ. Μέρκατας η συμβουλευτική σταδιοδρομία με τον επαγγελματικό προσανατολισμό είναι διαφορετικά πράγματα. “Όταν λέμε σταδιοδρομία, αν και το χρησιμοποιούμε στην καθημερινή ζωή, εννοούμε κάποιος που ήδη έχει μία θέση εργασίας και έχει σχέση με την εξέλιξη του επαγγέλματός του. Ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός ξεκινά από την ενημέρωση για σχολές, έχει μία συγκεκριμένη διαδικασία, έχει πολλή συζήτηση και φυσικά έχει να κάνει και με την επιλογή σχολής. Σε ότι αφορά τη σταδιοδρομία, είναι σίγουρο πως κάποιος θα πρέπει να εξελιχθεί στην πορεία του χρόνου, ειδάλλως θα μείνει εκτός αγοράς εργασίας”, εξήγησε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

«Μεγάλος ρόλος η επιλογή της σχολής εισαγωγής»

Συμπλήρωσε δε πως υπάρχουν πράγματα, γνώσεις και αντικείμενα που συνεχώς εξελίσσονται και το άτομο πρέπει να προσαρμόζεται ανεξάρτητα από το βασικό πτυχίο που έχει ή που δεν έχει. Ως πρώτο βήμα, σύμφωνα με τον κ. Μέρκατα, μεγάλο ρόλο παίζει η επιλογή της σχολής εισαγωγής.
“Θα πρέπει να είναι μία επιλογή του παιδιού, καθώς ακόμη υπάρχουν επιρροές από γονείς και το στενό οικογενειακό περιβάλλον, πράγμα που δεν σημαίνει ότι εάν επιλέξουμε κάτι που μας έχουν επηρεάσει ότι θα είναι και επιτυχημένο, εάν δεν είναι καθαρά δική μας επιλογή. Παρόλα αυτά, ακόμη κι αν έχουμε κάνει σωστή επιλογή, δεν θα είναι 100% αυτό που επιλέξαμε στην αρχή, αλλά θα εξελιχθεί. Δηλαδή το παιδί θα πρέπει να πάρει κι άλλες γνώσεις αργότερα στη ζωή του, ώστε να ενταχθεί σε ένα επάγγελμα και υπάρχουν και φαινόμενα στην αγορά εργασίας, όπως τώρα ο κορωνοϊός, που αναγκαστικά θα πρέπει κάποιος να εξελιχθεί”, σημείωσε ο κ. Μέρκατας.
Μάλιστα, ο ίδιος έδωσε και ένα απτό παράδειγμα της εξέλιξης στο εργασιακό και επαγγελματικό βίο, μιας και σήμερα στην εποχή του κορωνοϊού έχει μπει έντονα στην ζωή των εργαζομένων η τηλεργασία αλλά και η τηλεκπαίδευση.
«Μπορεί κάποιος να είναι καθηγητής, επαγγελματίας, όμως εάν δεν εξελιχθεί με τις νέες τεχνολογίες δεν θα μπορέσει να ενσωματωθεί», τόνισε χαρακτηριστικά.

Η ανεργία βασικός παράγοντας
στις αποφάσεις των μαθητών

Εκτός από τα όνειρα των γονιών, που μεταφέρονται στα παιδιά και ο επηρεασμός είναι μεγάλος, μία άλλη βασική συνισταμένη για την επιλογή σχολής των υποψηφίων είναι η ανεργία. “Πάντα επηρεάζονται τα παιδιά σε σχέση με την ανεργία και ρωτούν εάν υπάρχει επαγγελματική αποκατάσταση για κάποια σχολή, γι’ αυτό και έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια, οι βάσεις των στρατιωτικών σχολών, της πυροσβεστικής, του λιμενικού, επαγγέλματα τα οποία έχουν εξασφαλισμένη αποκατάσταση”, σχολίασε ο κ. Μέρκατας.

Απαραίτητη η συμβουλή ειδικού
για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού

Εκείνο που υπογράμμισε ο κ. Μέρκατας με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων και την εισαγωγή των νέων στις πανεπιστημιακές σχολές, είναι η σωστή συμβουλευτική που πρέπει να έχουν κατά τη διάρκεια συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου, το οποίο κρύβει παγίδες και μοιάζει περισσότερο ως ένας πάζλ για δύσκολους λύτες. “Υπάρχουν διάφορες αποτυχίες σ’ αυτή τη συγκεκριμένη διαδικασία από το να διαλέξεις μία σχολή που δεν έχει σαφή επαγγελματικά δικαιώματα, να διαλέξεις μία σχολή που να νομίζεις πως μπορείς να πάρεις μεταγραφή σε μία αντίστοιχη, αλλά να μην είναι αντίστοιχη για τον νόμο.
Μπορεί να υπάρχουν τμήματα, που ο τίτλος τους να είναι όμοιος, μπορεί και ίδιος και να μην μπορείς να πάρεις μεταγραφή. Αυτές τις λεπτομέρειες τις γνωρίζει κάποιος που έχει ασχοληθεί, ένας σύμβουλος ή κάποιος ενημερωμένος καθηγητής. Και το ίδιο παιδί και η οικογένεια πρέπει να ενημερωθεί, αλλά πρέπει να έχει τη βοήθεια ενός συμβούλου. Μπορεί να έχει συγκεντρώσει το παιδί τα μόρια που χρειάζονται για να εισαχθεί στη σχολή που επιθυμεί ή σε σχολές με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο, να γίνει μία λανθασμένη κίνηση στο μηχανογραφικό και να βρεθεί τελείως εκτός ή σε μια σχολή που δεν το ενδιαφέρει πραγματικά κι απλά τη δήλωση στο μηχανογραφικό του”, ανέλυσε ο ίδιος. Τέλος, τόνισε πως στα σχολεία δυστυχώς δεν δίνεται ο απαραίτητος χρόνος και η εξειδίκευση για τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τα περισσότερα παιδιά που ζητούν την βοήθεια των ειδικών έχουν πλήρη άγνοια ως προς τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους δελτίου, που θα τους οδηγήσει στη σχολή προτίμησή τους.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.