Απ. Μούσιος: «Τρομοκρατία επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας»

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Απ. Μούσιος
Στο 80-81% το ποσοστό συμμετοχής των εκπαιδευτικών της Μαγνησίας στην αποχή για την αξιολόγηση

Ως «γραφειοκρατική» και «αναποτελεσματική» χαρακτηρίστηκε η διαδικασία αξιολόγησης του Υπουργείου Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς, από τον Απόστολο Μούσιο, τον πρόεδρο των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή. Η πρόσφατη αποχή του εκπαιδευτικού κλάδου που έγινε ακριβώς προς αντίδραση αυτού του τύπου αξιολόγησης, κρίθηκε παράνομη,  με αιτία, όπως αναφέρει ο κ. Μούσιος, τη μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών.  Πλέον, η διδασκαλική ομοσπονδία οργανώνει και σχεδιάζει τον τρόπο αντιμετώπισης «αυτής της τρομοκρατίας που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας», όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο πρόεδρος.

Αρχικά, ο κ.Μούσιος ανέφερε ότι όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί  τίθενται  υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, ενώ εξίσου υπογράμμισε ότι από την πρώτη στιγμή ως πρωτοβάθμια εκπαίδευση κατέθεσαν τις αποφάσεις που έχει ο κλάδος σχετικά, με μοναδικό στόχο την αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του δημόσιου σχολείου, αναβάθμιση που είναι εσωτερική υπόθεση για μια σχολική μονάδα, με κυρίαρχο όργανο το σύλλογο  των διδασκόντων.

«Η Υπουργός Παιδείας δεν έκανε κανέναν διάλογο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, αλλά θέλησε να εφαρμόσει τη δική της αξιολόγηση στις σχολικές μονάδες. Την πρώτη φορά με το ν.4692/20 που ψηφίστηκε τον Αύγουστο, ενώ αμέσως τον επόμενο Αύγουστο, ψηφίστηκε ο ν.4823/21, και εν μέσω πανδημίας έρχεται να εφαρμόσει την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της κάθε σχολικής μονάδος, αλλά και την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», εξηγεί ο πρόεδρος.

«Γίνεται μια αξιολόγηση γραφειοκρατική και αναποτελεσματική»

Ως κλάδος τίθενται ενάντια στην ψήφιση νόμων στην ελληνική Βουλή εν μέσω πανδημίας, στην οποία μάλιστα ο κ. Μούσιος τονίζει ότι οι εκπαιδευτικοί ήταν αυτοί που κράτησαν όρθιο το δημόσιο σχολείο και πολλές φορές «βάζοντας ακόμη και σε κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή», όπως χαρακτηριστικά είπε. Στη συνέχεια, θέλησε να εξηγήσει επακριβώς την πρόταση αξιολόγησης του Υπουργείου Παιδείας, αξιολόγηση που τη χαρακτηρίζει «γραφειοκρατική» και «αναποτελεσματική».

«Θέλουν να εφαρμόσουν μια αξιολόγηση που δεν έχει σχέση με τη θέση του κλάδου. Θέλουν να υπάρξει μια εσωτερική αξιολόγηση (κλίμακα από 1-4), χωρίς να είναι κυρίαρχο όργανο ο σύλλογος διδασκόντων, αλλά ο εκάστοτε διευθυντής. Ταυτόχρονα θα έχουμε και εξωτερική αξιολόγηση (κλίμακα από 1-10), η οποία θα γίνεται από τους συντονιστές του εκπαιδευτικού έργου, επιπλέον όμως, θα υπάρξει και μια μεταξιολόγηση, η οποία θα γίνεται από το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) και από την Αρχή Διασφάλισης και Ποιότητας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει ότι γίνεται μια αξιολόγηση γραφειοκρατική και αναποτελεσματική», εξήγησε ο πρόεδρος, ενώ συμπλήρωσε ότι η κλίμακα αξιολόγησης, και εσωτερικής και εξωτερικής, δημιουργεί κατηγοριοποίηση στις σχολικές μονάδες. Επίσης, εκφράζει την άποψη ότι με αυτού του είδους την αξιολόγηση θα υπάρξει κατάτμηση του εκπαιδευτικού έργου και δημιουργία «εννέα αξόνων και 33 δεικτών», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

«Αναρωτιέμαι, μπορεί οι εκπαιδευτικές ανάγκες στο μονοθέσιο του Πουρίου να είναι ίδιες, συμπληρώνοντας την ίδια φόρμα, με τις ανάγκες ενός σχολείου που λειτουργεί στο κέντρο της Αθήνας;», διερωτάται και ο ίδιος, αλλά ουσιαστικά η ερώτηση απευθύνεται και στους αρμόδιους που πήραν αυτή την απόφαση.

Επεσήμανε ως πρόεδρος του κλάδου, ότι ο χώρος της εκπαίδευσης είναι χώρος σύνθεσης, ευρύτερου διαλόγου, κοινωνικών, εκπαιδευτικών και  πολιτικών δυνάμεων, ώστε να μπορέσει να υπάρχει βάθος χρόνου στις αποφάσεις, απευθυνόμενος στις εκάστοτε κυβερνήσεις που άλλαζαν του νόμους. «Το ράβε-ξήλωνε στην Εκπαίδευση πρέπει να τελειώνει», τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ υπογράμμισε πως θα πρέπει να προετοιμαστεί το δημόσιο σχολείο με όρους του «αύριο» και όχι με γραφειοκρατικούς όρους.

«80-81% το ποσοστό συμμετοχής των εκπαιδευτικών Ν.Μαγνησίας στην αποχή»

«Δεν λύνονται τα προβλήματα της εκπαίδευσης με το να βγάλουμε μια εργασιακή κινητοποίηση παράνομη και καταχρηστική», είναι η απάντηση του προέδρου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας στην απόφαση της Υπουργού Παιδείας να προσφύγει στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, με αποτέλεσμα η αποχή που αποφάσισε ο κλάδος των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση, να κριθεί παράνομη.

Ο κ. Μούσιος όμως αναφέρει και τα ποσοστά συμμετοχής των εκπαιδευτικών τα οποία παρουσιάζουν, θα έλεγε κανείς, την ξεκάθαρη στάση του κλάδου στην πλειονότητά του, απέναντι στην αξιολόγηση που προτείνει το Υπουργείο που στην τελευταία περίπτωση, αγγίζει το 80-81%, ένα ποσοστό αρκετά υψηλό, όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος, ενώ συμπλήρωσε ότι μπορούν και καλύτερα.

«Η Υπουργός βλέποντας ότι είναι μαζική η συμμετοχή των εκπαιδευτικών προσέφυγε στις 30 Σεπτεμβρίου  στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, όταν η διδασκαλική ομοσπονδία με δικαστικό επιμελητή με βάση το ν.4808 του νέου εργασιακού νομοσχεδίου έστειλε στο Υπουργείο Παιδείας ότι κηρύσσει απεργία-αποχή στις 16 Σεπτεμβρίου», λέει ο κ. Μούσιος, αναφερόμενος και στην χρονική ακολουθία των γεγονότων, για να τονίσει ότι ο λόγος που κρίθηκε παράνομη η αποχή ήταν η μαζική ανταπόκριση του κλάδου.

Τέλος, ανέφερε ότι η διδασκαλική ομοσπονδία ήδη συνεδριάζει, ώστε να οργανώσει τα επόμενα βήματά της για το πώς θα αντιμετωπίσει ο κλάδος τη δικαστική απόφαση, αλλά και την τρομοκρατία που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.