«Δύσκολο να επανέλθουν τα παιδιά, στους φυσιολογικούς ρυθμούς»

«Οι Πανελλήνιες δεν είναι το τέλος για γονείς και μαθητές» , τονίζει η Κοινωνική Κλινική Ψυχολόγος Ιωάννα Γεωργιάδου

Σε ρυθμούς πανελληνίων κινούνται πλέον χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες της τρίτης Λυκείου, με την Ιωάννα Γεωργιάδου ως Κοινωνική Κλινική Ψυχολόγος και Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια στο Κέντρο Ψυχοθεραπείας και Ολιστικών Θεραπειών Εκπαίδευσης «Πορεία Υγείας» στον Βόλο να μιλά στο Ράδιο Ένα 102,5 και στον Ηλία Κουτσερή, επισημαίνοντας ποια θα πρέπει να είναι η στάση των παιδιών αλλά και των γονέων μέσα σ’ όλη αυτήν τη διαδικασία.

«Στην εποχή του κορωνοϊού, τα παιδιά είναι δύσκολο να επανέλθουν στους φυσιολογικούς ρυθμούς και να ξαναβρούν το κίνητρο να βρεθούν μέσα στο σχολείο. Η μικρή παράταση του σχολικού έτους έχει να κάνει με την ενίσχυση του συναισθηματικού στοιχείου για να βρουν τα πατήματά τους, αλλά η καραντίνα ήταν μακρά. Αλλά δεν πρέπει να χάνουμε την ελπίδα μας και την πίστη στις δυνάμεις των νέων, και πρέπει να τους υποστηρίζουμε» σημείωσε αρχικά. Επίσης, τόνισε ότι φέτος, παρά την καραντίνα και τον φόβο για συναντήσεις και την οικονομική δυσκολία πολλών οικογενειών, δεν σταμάτησε η αναζήτηση βοήθειας για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Είτε γονείς ή μαθητές της Δευτέρας και Τρίτης Λυκείου απευθύνθηκαν με αιτήματα βοήθειας για τη διαχείριση του άγχους και για μία καλύτερη προοπτική στις πανελλήνιες.

«Ένα στραβοπάτημα δεν σημαίνει το τέλος»

«Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι η υπομονή. Είναι ένας αγώνας που ξεκινά και έχει το τέλος του, και θυμόμαστε ότι έχουμε δώσει και νωρίτερα αντίστοιχες μάχες. Δεν είναι η πρώτη εξέταση για τα παιδιά, ούτε η πρώτη δυσκολία των οικογενειών. Οπότε έχουμε δεξιότητες για ν’ ανταποκριθούμε και σε κάθε περίπτωση ένα στραβοπάτημα δεν σημαίνει το τέλος» σημείωσε η κα Γεωργιάδου.
Παράλληλα για τη διαχείριση του άγχους τόνισε, ότι ειδικά με βάση το φύλο, τα κορίτσια είναι αυτά που διαμαρτύρονται γι’ αυτό, ενώ τα αγόρια παρουσιάζουν το άγχος σαν μία προσπάθεια αποφυγής του στόχου. Επίσης υπάρχουν παιδιά με ψυχοσωματικά συμπτώματα, συνήθως στα κορίτσια, συμπληρώνοντας ότι πρέπει να διαγιγνώσκουμε το άγχος και χρειάζεται να μειώνουμε τη σημασία της επίδοσης, θέλοντας την επιτυχία αλλά δεν πρέπει να είναι το μοναδικό θέμα συζήτησης μέσα στην οικογένεια.
Για την αναγκαία ενθάρρυνση από την πλευρά των γονέων η κα Γεωργιάδου σχολίασε ότι η σχέση δεν χαλάει με μία αποτυχία και αυτό πρέπει ν’ ακούγεται συνέχεια. «Η αγάπη και η πίστη στο παιδί δεν θα χαθούν με μία αποτυχία. Μερικές φορές οι γονείς παίζουν τον διπλό ρόλο της ενθάρρυνσης, και αντιμετωπίζουμε τον αγώνα σαν να μπορούμε να βγούμε νικητές και σε περίπτωση αποτυχίας πρέπει να την αποδεχθούμε ως μαθησιακή διαδικασία. Αυτό θα πρέπει να είναι φανερό στις πράξεις και στις συζητήσεις» ανέφερε.
Τέλος, η ενθάρρυνση προς τους γονείς θα πρέπει επίσης να είναι δεδομένη. «Είμαστε εδώ για να θυμίζουμε στους γονείς τα θετικά, έχοντας φτάσει τα παιδιά τους μέχρι τα 17-18, και τα έχουν υποστηρίξει υλικά και ηθικά για να φτάσουν σε σημείο να δώσουν εξετάσεις» τόνισε μεταξύ άλλων η κα Γεωργιάδου.