Ευρωπαϊκό πρότυπο οι δίδυμες σήραγγες των Τεμπών

Θα συμβάλλουν τα μέγιστα στην ασφάλεια των χρηστών της ΠΑΘΕ

Πραγματικότητα αποτελεί από χθες η παράδοση στην κυκλοφορία του νέου τμήματος της ΠΑΘΕ, στο ύψος των Τεμπών, που όχι μόνο αποτελεί έναν ασφαλέστατο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, αλλά περιλαμβάνει το μεγαλύτερο δίδυμο σηράγγων των Βαλκανίων με μήκος έξι χιλιόμετρα και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, σε μια χάραξη, που συντομεύει το ταξίδι από το Βόλο προς Θεσσαλονίκη κατά 20 λεπτά της ώρας.
Στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» είναι όλοι πολύ υπερήφανοι που κατάφεραν να δώσουν το έργο στον κόσμο, καθώς σταμάτησε πολλές φορές λόγω της κρίσης, τη μη ροή της δανειοδότησης και άλλων καταστάσεων και ζητούν από τον κόσμο να απολαύσει αυτό το εξαιρετικό νέο έργο, δήλωσε στο «Ράδιο Ένα 102,5» η Ειρήνη Ζαβρίδου υπεύθυνη εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
Η κυκλοφορία στο νέο κομμάτι του δρόμου μήκους 26 χλμ. που παρακάμπτει την κοιλάδα των Τεμπών δόθηκε στην κυκλοφορία αργά χθες το πρωί, διότι υπήρχε μεγάλη καθυστέρηση να ξεστηθεί το σκηνικό που υπήρχε για την τελετή εγκαινίων από τον πρωθυπουργό. Η δε παλιά εθνική οδός υπάρχει και συντηρείται όπως και στην πρότερη περίοδο που ήταν ο κεντρικό άξονας της Ελλάδας, καθώς παραμένει στη διαχείριση της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».

Συντομεύει η απόσταση
Σύμφωνα με την κ. Ζαβρίδου, με τη χρήση του νέου δρόμου με τις σήραγγες, μπορεί κάποιος να φτάσει στη Θεσσαλονίκη από το Βόλο, κερδίζοντας περίπου 20 λεπτά της ώρας και η εκπρόσωπος της εταιρίας τόνισε ότι η διαδρομή γίνεται σε έναν καινούργιο δρόμο, με ξεχωριστή κατεύθυνση ανά σήραγγα, ενώ διαχωριστική λωρίδα υπάρχει και στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο με δύο μεγάλες λωρίδες κυκλοφορίας και μια Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης.
«Από χθες η ταξιδιωτική εμπειρία άλλαξε», δήλωσε η κ. Ζαβρίδου, που ανέφερε το νέο τμήμα δρόμων που παραδόθηκε στην κυκλοφορία είναι μήκους σχεδόν 26 χλμ. από τα οποία ανά κατεύθυνση 11 χλμ., είναι σήραγγες, με τη μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων που κατασκευάστηκε και είναι μήκους 6 χλμ., που είναι σήραγγα που παρακάμπτει την κοιλάδα των Τεμπών.
Η υπεύθυνη εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της κατασκευάστριας εταιρίας είπε ότι όποιος οδηγός περάσει τις σήραγγες και έχει κλειστοφοβία, δεν θα το αισθανθεί αυτό, λόγω του μεγάλου πλάτους και ύψους που έχουν οι σήραγγες (από τις πλατύτερες της Ευρώπης) με τον κατάλληλο φωτισμό και πρόσθεσε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν τέτοιες σήραγγες. Η κ. Ζαβρίδου ανέφερε ότι το άνοιγμα των σηράγγων είναι 15 μέτρα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η αίσθηση του φόβου από τον διερχόμενο οδηγό.

Τα 0,30 € η αύξηση
Αναφορικά με την αύξηση των διοδίων, η εκπρόσωπος της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» δήλωσε ότι υπάρχει αύξηση της τιμής μόνο στους δύο σταθμούς διοδίων που βρίσκονται εκατέρωθεν δύο νέων τμημάτων που παραδόθηκαν, δηλαδή στα διόδια Μακρυχωρίου, που από 1,40 η τιμή διαμορφώνεται στα 2.50 € και στα διόδια Λεπτοκαρυάς, από 1,90 στα 3,10 €. Η ίδια εξήγησε ότι στην παλιά διαδρομή παρεμβαλλόταν και ο σταθμός διοδίων του Πυργετού με τιμή 2,00 € και που πλέον δεν βρίσκεται στον κύριο άξονα.
Σύμφωνα με την κ. Ζαβρίδου, η συνολική αύξηση της τιμής των διοδίων για τον ταξιδιώτη, ανέρχεται σε 0,30 € ανά κατεύθυνση, ενώ για όσους από την παλιά διαδρομή δεν πέρναγαν από τον Πυργετό, η αύξηση είναι 2,30 €.
Η ίδια τόνισε ότι αν ο ταξιδιώτης δεν μπει στις σήραγγες που παραδόθηκαν και δεν κάνει τη διαδρομή, δεν θα καταλάβει περί τίνος πρόκειται και πρόσθεσε ότι καλό θα ήταν να μην κάνει κάποιος σχόλια σχετικά με την αύξηση της τιμής.

Τελευταίας τεχνολογίας
Η κ. Ζαβρίδου δήλωσε ότι δεν ήταν εύκολο να δει κάποιος που περνούσε από το δρόμο τη δουλειά που γινόταν στις τελευταίας τεχνολογίας σήραγγες, αλλά μόνο ανοιχτά κομμάτια του δρόμου και συμπλήρωσε ότι ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός εντός των σηράγγων είναι τελευταίας τεχνολογίας και θα βοηθήσει τον κόσμο σε οποιαδήποτε κατάσταση.
Η ίδια τόνισε ότι στη σήραγγα έχει εγκατασταθεί ένα ηλεκτρονικό σύστημα που μπορεί να ανιχνεύσει έναν πεζό για παράδειγμα εντός 10 δευτερολέπτων. «Εφόσον συμβεί αυτό υπάρχει άμεση ενημέρωση του κέντρου διαχείρισης της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», ενώ υπάρχουν κλειστά συστήματος τηλεόρασης, όπου υπάρχει εποπτεία όλης της σήραγγας, να γίνει εστίαση πάνω σε συμβάν, γίνεται αμέσως η ανακοίνωση και δίνονται οδηγίες από το κλειστό σύστημα μικροφωνικής, κλείνει για λόγους ασφαλείας η σήραγγα και από τις δύο κατευθύνσεις, ώστε αν ένα συμβάν ξεφύγει από τον έλεγχο να μπορούν οι οδηγοί να περάσουν από τις διασυνδετήριες οδούς και να φτάσει στον διπλανό κλάδο κυκλοφορίας με ασφάλεια.
Εάν σε περίπτωση μεγάλου συμβάντος δεν μπορεί να σβήσει η φωτιά ή πάρει μεγάλες διαστάσεις, καλούνται άμεσα τα Κλιμάκια της Πυροσβεστικής που βρίσκονται πολύ κοντά στις σήραγγες και έχουν προμηθευτεί από την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» με τελευταία τεχνολογίας πυροσβεστικά οχήματα σηράγγων και μπορούν να φτάσουν σε οποιοδήποτε σημείο σε πολύ μικρό χρόνο, υπογράμμισε η υπεύθυνη εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
«Οι οδηγοί πρέπει να ακολουθούν πάντα τις οδηγίες του συντονιστή στο κέντρο διαχείρισης και να κρατούν αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα», δήλωσε η Ειρήνη Ζαβρίδου, που τόνισε ότι η εταιρία διανέμει από χθες, από τους σταθμούς διοδίων φυλλάδια με τους κανόνες οδηγικής συμπεριφοράς μέσα από σήραγγες. Η ίδια τόνισε ότι οι οδηγοί πρέπει να το διαβάσουν προσεκτικά.
Όσον αφορά στο κόστος κατασκευής των σηράγγων, η κ. Ζαβρίδου τόνισε ότι οι μέτοχοι της εταιρίας (έξι κατασκευαστικές εταιρίες) έχουν επενδύσει περίπου 200 εκ. €, ενώ υπάρχει συμμετοχή του δημοσίου και τραπεζικός δανεισμός με την εγγυοδοσία των μετόχων.
Η υπεύθυνη εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ανέφερε ότι τα χρήματα που εισπράττονται από τα διόδια, πήγαν για την κατασκευή και για τη συντήρηση όλου του αυτοκινητόδρομου που διαχειρίζεται η εταιρία όλα αυτά τα χρόνια.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.