Καθημερινό κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Καρτάλη

Παρκαρισμένα αυτοκίνητα εμποδίζουν καθημερινά τη διέλευση της κίνησης- Με αλάρμ οι πελάτες του νέου μάρκετ

Κυκλοφοριακό κομφούζιο επικρατεί καθημερινά και κυρίως τις απογευματινές ώρες, στην οδό Κ. Καρτάλη, καθώς δεκάδες αυτοκίνητα σταματούν και σταθμεύουν παρανόμως στην αριστερά πλευρά του δρόμου από την Ερμού μέχρι και την πάνω από την Ανθίμου Γαζή. Τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει παρουσία αστυνομίας για να επιπλήξει έστω τους οδηγούς αλλά ούτε και δημοτικοί αστυνόμοι. Την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση σε μία από τις κεντρικότερες αρτηρίες επιτείνει και η λειτουργία εδώ και κάποιους μήνες, νέου σούπερ μάρκετ, στο χώρο όπου στεγάζονταν και λειτουργούσε ο κινηματογράφος «Lido», το οποίο λειτουργεί μετά από απόφαση του Δήμου Βόλου, χωρίς παρκινγκ και θέσεις στάθμευσης!

Τον Ιούνιο του 2019 η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου έκρινε πως η υποβληθείσα μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων για τη λειτουργία του σούπερ μάρκετ, στη θέση του παλιού κινηματογράφου Lido, ήταν πλήρης.

Η μελέτη…
Σύμφωνα με τη μελέτη «το κατάστημα θα λειτουργεί κυρίως με πελάτες που διαμένουν ή κινούνται στη γύρω περιοχή. Επομένως η κυκλοφοριακή επιβάρυνση του οδικού δικτύου αναμένεται να είναι αμελητέα. Η στάθμευση θα υλοποιείται σε παρακείμενους χώρους στάθμευσης και θα αποτρέπεται η παράνομη στάθμευση οχημάτων (πελατών- προμηθευτών) στην οδό Κ. Καρτάλη».
Επίσης, αναφερόταν πως για τις ανάγκες φορτοεκφόρτωσης, υπήρχαν πέντε θέσεις στην οδό Κ. Καρτάλη (μεταξύ Γαλλίας και Γαζή) και μία στην οδό Γαλλίας, ανατολικά της οδού Κ.Καρτάλη.
Αναφορικά με τη στάθμευση των πελατών στη μελέτη επισημαίνονταν ότι «σταθμοί αυτοκινήτων λειτουργούν στην γύρω περιοχή. Για πιθανές ανάγκες στάθμευσης των πελατών, δηλώνεται ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν και θέσεις στάθμευσης του Σταθμού Αυτοκινήτων επί της οδού Σπυρίδη». Ωστόσο, ο εν λόγω σταθμός αυτοκινήτων είναι ιδιωτικής χρήσης…
Στην μελέτη αναγράφεται επίσης ότι «θεωρώντας τη δυσμενέστατη κυκλοφοριακά περίπτωση πληρότητας του καταστήματος με πελάτες, οι οποίοι έχουν μετακινηθεί με αυτοκίνητο, η επιβάρυνση του οδικού δικτύου της περιοχής δεν θα υπερβαίνει τα 20 οχήματα / ώρα». Για την κατανομή της επιβάρυνσης, σημειώνεται ότι το 1/2 των οχημάτων αυτών ακολουθούν την 1η διαδρομή και το 1/2 τη 2η διαδρομή. Επομένως η τελική επιβάρυνση της οδού Κ. Καρτάλη είναι 10 οχήματα, ενώ της οδού Γαλλίας 10 οχήματα.
«Επομένως η κυκλοφοριακή επιβάρυνση του δικτύου από τη λειτουργία του καταστήματος είναι αμελητέα» δηλώνεται χαρακτηριστικά στη σχετική μελέτη.

Κυκλοφοριακό κομφούζιο μπροστά στο νέο μάρκετ επί της Καρτάλη ημέρα με ανοιχτά τα καταστήματα
Ακόμη και τις Τετάρτες που η εμπορική αγορά είναι κλειστή, η Καρτάλη είναι γεμάτη παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα
Άλλα αυτοκίνητα με αλάρμ, άλλα χωρίς κλείνουν μεγάλο μέρος της οδού

Η πραγματικότητα…
Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική από τη μελέτη και τα χαρτιά.. Στην Κ. Καρτάλη εδώ και αρκετό καιρό -με εξαίρεση την περίοδο των εορτών που υπήρχε μονίμως άντρας της τροχαίας- σταθμεύουν παρανόμως δεκάδες αυτοκίνητα, χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος έλεγχος από αστυνομία και δημοτική αστυνομία.
Η κατάσταση ξεφεύγει τελείως τις απογευματινές ώρες, με την αριστερή πλευρά του δρόμου να είναι μονίμως κατειλημμένη από ΙΧ.
Το επιβαρυμένο κλίμα επιτείνει και η λειτουργία του νέου σούπερ μάρκετ, στο οποίο προφανώς η πλειοψηφία των πελατών δεν επιλέγει να παρκάρει στο ιδιωτικό παρκινγκ, αλλά στην Καρτάλη, με αποτέλεσμα να δημιουργείται καθημερινά ένα κυκλοφοριακό χάος!
Ακόμη και τις ημέρες που η εμπορική αγορά είναι κλειστή τα απογεύματα, σ’ εκείνο το σημείο επικρατεί το αδιαχώρητο, καθώς τα μάρκετ λειτουργούν καθημερινά έως τις 9 το βράδυ!
Φυσικά και για την κατάσταση που επικρατεί στην Καρτάλη δεν φέρει αποκλειστική ευθύνη το μάρκετ, όμως και μόνο που δόθηκε η άδεια λειτουργίας σε ένα τόσο κεντρικό δρόμο, χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες θέσεις στάθμευσης είναι αξιοπερίεργο.